Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg sjokk! Min svigerinne fortalte meg i all fortrolighet at hun har et forhold til en mann igjennom jobb- og at det har pågått en stund.

Min svigerinne er egentlig en utrolig søt og fornuftig dame- og dette er noe jeg ALDRI hadde trodd om henne...

Jeg kjenner at dette blir vanskelig for meg å bære, og jeg kunne ønske at hun aldri hadde fortalt meg dette. 

Årsaken til utroskapen er fordi hun føler seg lite verdsatt av mannen. Han er veldig dominerende, reiser mye i jobben og bidrar lite i huset, ifølge min svigerinne. 

Svigerinne min er utrolig snill dame. Absolutt ingen ville mistenke henne for å være utro.  Jeg er i sjokk og nå må jeg nå late som ingen ting. Om dette kommer frem vil dette være katastrofalt for hennes familie. Jeg må bare holde helt stille. Men blir vanskelig å se min svoger og svigerinne i øynene etter dette. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare om noen har vært borti lignende og om noen har noen tanker om dette? 

Anonymkode: 21d75...1f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er disse menneskene i din familie?

Skrevet

La oss si det er din partner som bedrar deg. Vil du vite det eller ikke? Hadde du satt pris på om noen opplyste deg om at partner er utro? Hvis du ville få greie på det, så skal du ikke se bort fra at svogeren din vil vite også.

Svigerinnen din fortjener å bli satt til veggs for utroskap, så må mannen hennes avgjøre selv om forholdet skal fortsette eller ikke.

Anonymkode: ae382...09f

• Liker 4
Skrevet

Svigerinne som i din manns søster (eller kone av din manns bror), eller din brors kone? Hvorfor må du holde tett om dette? 

Hvis det er kona til din bror, så hadde jeg følt meg utrolig sviktet dersom du ikke fortalte meg det (om jeg var din bror). Og om jeg var din mann, så hadde jeg også følt meg sviktet dersom du ikke fortalte noe til meg. 

Anonymkode: 28bce...3c9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Der er baksiden med utroskap, det går utover så mange andre enn bare de involverte også., forstår at du har behov for å trekke deg unna nå. Ubehagelig å vite

Anonymkode: 51ab9...81e

• Liker 2
Skrevet

La henne kose seg. Hun har det ikke bra i forholdet, og søker noe på si. Du  bør oppmuntre til skillsmisse. Men hold tett på hemmeligheten! 

Anonymkode: 038a5...0e0

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Si til henne at enten så drar hun med seg mannen på parterapi og prøver å redde forholdet, eller så gir du beskjed til mannen hennes om utroskapen!

Anonymkode: b5091...a76

• Liker 1
Skrevet

Som flere har skrevet, hvis dette er kona til din bror, så skal du fortelle din bror. Men syns det høres ut som søsteren til din mann. Da kan du ikke redde verden, og kanskje bruke dette til refleksjon, som at mange fler enn man tror kan være utro, kanskje også du selv. Slik at man trenger en strategi for å forhindre det. Som med din svigerinne, hvis forholdet hennes er så dårlig, så er den korrekte løsningen en av to:

- Løs problemet med din mann

- Samlivsbrudd

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Min svigerinne er gift med broren til min mann, og min svigerbror og jeg har ikke veldig tett bånd. Det er min svigerinne og jeg som er nærmest hverandre. 

Men det betyr ikke at jeg synes dette er greit. Men, jeg blir satt i en litt vanskelig posisjon. Jeg lovet at jeg ikke skulle fortelle dette til noen, og jeg vet at om dette kommer ut, så vil det bli veldig stygt brudd. Jeg orker heller ikke være den som bidrar med det. 

De har tre barn sammen, og jeg orker ikke tanken på at jeg skal være den som utløser et evt stygt brudd. 

Min svigerinne forteller at hun har mistet følelser for mannen sin. Han er i følge henne veldig manipulerende, han som bestemmer det meste, men som gjør minst i huset. Alt fra husarbeid, organisering, han gir aldri noe uten å få tilbake noe selv osv. 

Men dette er selvfølgelig ikke en årsak til å være utro. Men, jeg kan ikke være den som utløser bruddet.... 

Jeg tror jeg vil prøve å glemme dette, og kommer aldri til å nevne dette igjen for henne eller noen andre. 

Skrevet

Vanskelig situasjon..  vanligvis ville jeg vært for å avsløre utroskapen men her er det i din familie og noen du er nødt til å opprettholde kontakt med, og siden hun var fortrolig med deg om dette høres det ut som dere har et ganske tett loyalitets bånd også. Da er lojaliteten viktigst, som det var din gode venninne. Min bestevenninne var også utro og det kom til et punkt hvor hun delte om treffene sine med meg som om hun skulle være singel og hun forventet at jeg skulle være glad på hennes vegne men da sa jeg fra om at jeg ikke støttet det hun gjorde og håpte hun fant ut av hvordan hun ville styret livet og forholdet sitt. Det pågikk et år til før hun slo opp med mannen sin og ble sammen med elskeren. Kanskje du kan si noe lignende til din svigerinne så har du hvertfall vist at du syns det er galt men la hun finne ut på egenhånd hvordan hun vil forholde seg til det. Siden hun forteller at hun ikke trives med mannen sin kan det høres ut som at hun forbereder seg på å finne rett anledning for å forlate forholdet og da vil det bare være unødvendig drama å sladre på at hun er utro

Anonymkode: 2cab9...95f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Min svigerinne er gift med broren til min mann, og min svigerbror og jeg har ikke veldig tett bånd. Det er min svigerinne og jeg som er nærmest hverandre. 

Men det betyr ikke at jeg synes dette er greit. Men, jeg blir satt i en litt vanskelig posisjon. Jeg lovet at jeg ikke skulle fortelle dette til noen, og jeg vet at om dette kommer ut, så vil det bli veldig stygt brudd. Jeg orker heller ikke være den som bidrar med det. 

De har tre barn sammen, og jeg orker ikke tanken på at jeg skal være den som utløser et evt stygt brudd. 

Min svigerinne forteller at hun har mistet følelser for mannen sin. Han er i følge henne veldig manipulerende, han som bestemmer det meste, men som gjør minst i huset. Alt fra husarbeid, organisering, han gir aldri noe uten å få tilbake noe selv osv. 

Men dette er selvfølgelig ikke en årsak til å være utro. Men, jeg kan ikke være den som utløser bruddet.... 

Jeg tror jeg vil prøve å glemme dette, og kommer aldri til å nevne dette igjen for henne eller noen andre. 

Som jeg skrev så kan du ikke begynne å redde verden, men du bør kanskje si til din svigerinne, at det beste for henne, barna og mannen er at dem antingen ordner opp eller skiller seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lovet at jeg ikke skulle fortelle dette til noen,

Hvorfor???

Dette er ikke noe som noen skal behøve å holde tett om.

Anonymkode: e7853...19b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fortalt det til mannen min, så fikk han håndtere det videre. 

Anonymkode: 44f61...9f4

• Liker 1
Skrevet

Pussigt at svigerinnen har betrodd seg til deg, og delt desse opplysningene med deg.

Kanskje er det ikkje noe hold i desse opplysninger, og du har selvsagt ingen bevis sannhet i  dette utsagnet. Svigerinnen vil mest sansynleg avkrefte desse opplysningene om de kommer for dagen, og du vil sitte igjenn som den store taperen. 

Anonymkode: 078fd...83c

• Liker 2
Skrevet

Ikke din oppgave å fortelle.

Jeg ville holdt kjeft, hun har sine grunner og du har uansett ikke et nært tillitsforhold til hennes mann. 

Anonymkode: f7b1f...e8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her.

De har åpenbart et rævva forhold, langt utover at hun har hatt sex med en annen person.

La det ligge og be henne droppe å si ting til deg som ikke kan sies videre. 

Anonymkode: 46c1e...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde fortalt det til mannen min, så fikk han håndtere det videre. 

Anonymkode: 44f61...9f4

Same.

Anonymkode: 87f8c...412

Skrevet

Utroskap er dessverre vanlig når man går og er langvarig ulykkelig. Mange holder seg for all del på matta også, men det er nok lett å falle for fristelsen når man har følt seg alene i forholdet for lenge. Mange blir værende pga barna, og har forhold på si for å holde ut. Sier ikke at det er en god løsning, bare at det er vanlig.  Jeg har hatt vennepar som har fått barn (planlagt) selv når de egentlig har vært ferdige med hverandre. Fordi de har vært så integrert i hverandres familie/nettverk så lenge at alt er basert på fornuft og det praktiske. Mange er slave til forventningene til de rundt seg, og velger bort egen lykke for å føye omgivelsene. 

Det er lett å stå på utsiden å dømme, for "sånn ville aldri jeg gjort". Jeg ville ikke kastet henne under bussen, men heller prøvd å være imøtekommende og finne ut mer. Er hun forelsket i han på jobben og planlegger å gå fra mannen sin, er det kun en seksuell greie hvor hun trenger oppmerksomheten. Hva ser hun for seg skal skje fremover?
Oppfordre til parterapi e.l hvis det er noe håp og ønske om å bli værende og få det bra i samlivet igjen, eller oppfordre til samlivsbrudd hvis ikke. 

Kanskje hun er en av mange som ikke tør å gå fra mannen sin pga frykt for økonomi og mye annet, og trenger støtte og innspill for å føle at hun faktisk kan klare seg på egenhånd. Du vet ikke hvordan det er å være henne. Hun har fortalt deg dette i fortrolighet, og har sikkert gjort det fordi hun trenger å prate om situasjonen. Ikke bare om affæren, men at hun ikke har det noe bra.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun har satt deg i en veldig vanskelig situasjon. Jeg ville gitt henne valget om å kutte ut denne elskeren umiddelbart og jobbe med ekteskapet sitt, eller innrømme hva hun har gjort og separere seg. Det hun sier om sin mann kan være unnskyldninger eller sannhet, men om hun ikke feier for sin egen dør først, vil historien i ettertid være: hun ga faen i familien sin og lå med en kollega. Du kan både støtte henne, men også si at det hun har gjort ikke er greit.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. En vennine fortalte meg for noen mnd siden at hun er utro med samboeren sin. han er clueless, og aner ingenting, men han er utrolig snill og fin mann, og jeg dør av skyldfølelse for å ikke si noe. jeg har snakket med henne mange ganger og rådet henne om å si noe,og pratet med henne om moral, samvittighet og hva som er riktig og gjøre, jeg har rådført meg her inne, og det eneste jeg får beskjed om er egentlig at jeg er en dårlig venn mot henne om jeg røper henne, og jeg er en ræva venn mot han når jeg ikke sier noe, og at jeg er generelt en dårlig venn som ikke støtter absolutt alt andre gjør.  

jeg hater å vite at hun har vært utro, og bare later som ingenting. jeg prøver å ikke si noe, men merker at jeg mister litt og litt mer respekten for henne, så det er jo litt naturlig at vennskapet uansett dør. 

Anonymkode: a3cdf...9f8

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...