AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Hva skjer med Norge? Regjeringen? Trodde det var vanlige folks tur den gangen.. så viser det seg at alt går opp i pris, og det blir pålagt økte skatter på alt.. Jeg er rett og slett bekymret over økonomien. Vi har normale inntekter og normalt forbruk. Likevel føler jeg på dommedag, nå skal folk skal flåes. De som har lite fra før, er syke/ ufør, pensjonister og barnefamilier får jo snart ikke hjulene til å gå rundt. Matprisene er så høye at det er kvalmt å handle. Hvordan skal dette utvikle seg? Blir vi et land der folk ikke har råd til noe lenger? Arbeidsplasser blir nedlagt pga den høye strømmen? Trodde regjeringen satset på vekst, men vi går jo bakover Anonymkode: 53459...53f 3
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Det var vanlige folks tur til å betale 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Det var vanlige folks tur til å betale Ja virkelig. Med økte avgifter og skatter får folk mindre å rutte med, som igjen går utover butikker, handel, restauranter og andre arbeidsplasser som må stenge dørene. Å rutte med er jo en ting.. men mange sliter jo med å få endene til å møtes, mat på bordet og betale regningene sine. De som sliter fra før sliter jo enda mer nå. Mat må man jo ha.. og det er ekstremt trist at vi går bakover i tid. Det blir mer og mer barnefattigdom i Norge, og disse stakkars barna skal føle enda mer på det enn de har gjort fra før. Føler Norge blir mer som usa. Du har folk som sliter med å få endene til å møtes, og du har de rike med enorme formuer og ruller på veiene med biler i millionklassen. Trodde verden gikk framover - ikke bakover. Anonymkode: 53459...53f 2
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Ja vi får dessverre mindre skatter og avgifter spiser opp kjøpekrafta ja det er mange som må stenge døra kafeen på mitt hjemsted står snart for tur hun skal prøve ett siste prosjekt med å selge vafler til folk som går søndagstur hvis det ikke funker er det muligens kroken på døra mat må man ha og det er dyrt vi går nok bakover som du sier de rigger oss til WEF sin plan Agenda 2030 Opprinnelig Agenda21 You Will own nothing and be happy barnefattigdommen er forferdelig SV skulle jo fjerne dette allerede i 2006 men uteble i 2022 maser de om det samme vi blir som USA må vel snart forsikre oss da velferden er på tur ut døra vi skal jo snart ta inn 30 000 personer til allerede i 2011 måtte de endre pensjon vår Lei for å si det men de ødelegger verden er det de gjør så debatten på sykehjemmet hos min far og pappa likte ikke det han så de ødelegger Norge sa han han er født i 1945 eneste trøsten i all elendigheten er når Vedum og Støre kommer om 3 år og ber om nye 4 år for å gjøre ubotelig skade så håper jeg folket vender de ryggen og fliret til vedum er borte for alltid når SP ligger under sperregrensa
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva skjer med Norge? Regjeringen? Trodde det var vanlige folks tur den gangen.. så viser det seg at alt går opp i pris, og det blir pålagt økte skatter på alt.. Jeg er rett og slett bekymret over økonomien. Vi har normale inntekter og normalt forbruk. Likevel føler jeg på dommedag, nå skal folk skal flåes. De som har lite fra før, er syke/ ufør, pensjonister og barnefamilier får jo snart ikke hjulene til å gå rundt. Matprisene er så høye at det er kvalmt å handle. Hvordan skal dette utvikle seg? Blir vi et land der folk ikke har råd til noe lenger? Arbeidsplasser blir nedlagt pga den høye strømmen? Trodde regjeringen satset på vekst, men vi går jo bakover Anonymkode: 53459...53f Det er resesjon i verden og i Norge. Det skal ikke være gunstig økonomisk hverken nå eller i årene som kommer. Det er et resultat av flere grunner men primært pengepolitikken i verden og Norge under pandemi, men også faktore som shipping,krig, strøm spiller inn. Anonymkode: 16510...19f 14 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Det handler om samfunnsøkonomi. Inntekter og utgifter, og i hvilken grad vi ønsker å beholde velferdsstaten. Faktorer som spiller inn: * Generell nedgangstid i hele vesten, hvor Norge er det landet som er best rustet/har det best. * Forpliktelser i forhold til klima/miljø. Hadde det vært bedre med Høyresidens sosialdarwinistiske Ayn Rand politikk som hvor "vanlige folk" helst skal ha så lite arbeiderrettigheter som mulig? Hvor eliten er de som skal beskyttes? Personlig greier jeg meg godt med en inntekt i midtskiktet, og tåler litt mindre kjøpekraft for å opprettholde den nordiske modellen. Anonymkode: 1cd5d...71a 15 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Maskinfører skrev (29 minutter siden): Ja vi får dessverre mindre skatter og avgifter spiser opp kjøpekrafta ja det er mange som må stenge døra kafeen på mitt hjemsted står snart for tur hun skal prøve ett siste prosjekt med å selge vafler til folk som går søndagstur hvis det ikke funker er det muligens kroken på døra mat må man ha og det er dyrt vi går nok bakover som du sier de rigger oss til WEF sin plan Agenda 2030 Opprinnelig Agenda21 You Will own nothing and be happy barnefattigdommen er forferdelig SV skulle jo fjerne dette allerede i 2006 men uteble i 2022 maser de om det samme vi blir som USA må vel snart forsikre oss da velferden er på tur ut døra vi skal jo snart ta inn 30 000 personer til allerede i 2011 måtte de endre pensjon vår Lei for å si det men de ødelegger verden er det de gjør så debatten på sykehjemmet hos min far og pappa likte ikke det han så de ødelegger Norge sa han han er født i 1945 eneste trøsten i all elendigheten er når Vedum og Støre kommer om 3 år og ber om nye 4 år for å gjøre ubotelig skade så håper jeg folket vender de ryggen og fliret til vedum er borte for alltid når SP ligger under sperregrensa Ikke for å være kjip. Men litt vanskelig å lese innlegget ditt uten et eneste komma eller punktum. Anonymkode: 53459...53f 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Det er nå vi må betale for jappetiden som har vært det siste tiåret. Anonymkode: d86e4...bc0 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Samme som går igjen siden sist de satt i regjering. Lover gull og grønne skoger til uføre sålenge de rike flåes. Til syvende og sist går det utover vanlige folk med kommunistisk tankegang. Anonymkode: 2e606...b54 1
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke for å være kjip. Men litt vanskelig å lese innlegget ditt uten et eneste komma eller punktum. Anonymkode: 53459...53f Sånn går det når man ikke har skolegang så da får du droppe mine innlegg heretter
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samme som går igjen siden sist de satt i regjering. Lover gull og grønne skoger til uføre sålenge de rike flåes. Til syvende og sist går det utover vanlige folk med kommunistisk tankegang. Anonymkode: 2e606...b54 Overraskende mange som ikke skjønner at det i liten grad spiller noen rolle hvem som sitter i regjering nå, vi hadde ikke hatt bedre råd eller lystigre budsjetter uansett. Resesjon er Resesjon, denne regjeringen har akkurat like gode/dårlige forutsetninger til å føre oss igjennom det som den neste eller den siste. Anonymkode: 16510...19f 16 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Sånn går det når man ikke har skolegang så da får du droppe mine innlegg heretter Tips; les over før du trykker send. Sett så et puntum hver gang du må ta et pust når du leser, sett et komma hvis du må stoppe opp å lese av andre grunner. Avsnitt er fine å bruke hvis man ønsker å snakke om flere ting i samme innlegg. Anonymkode: 16510...19f 5 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 Dette har ikke noe med hvem som sitter i regjering å gjøre, det er et globalt fenomen. Folk i andre land sliter langt mer enn nordmenn. Anonymkode: a0507...40b 11 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 Maskinfører skrev (1 time siden): Ja vi får dessverre mindre skatter og avgifter spiser opp kjøpekrafta ja det er mange som må stenge døra kafeen på mitt hjemsted står snart for tur hun skal prøve ett siste prosjekt med å selge vafler til folk som går søndagstur hvis det ikke funker er det muligens kroken på døra mat må man ha og det er dyrt vi går nok bakover som du sier de rigger oss til WEF sin plan Agenda 2030 Opprinnelig Agenda21 You Will own nothing and be happy barnefattigdommen er forferdelig SV skulle jo fjerne dette allerede i 2006 men uteble i 2022 maser de om det samme vi blir som USA må vel snart forsikre oss da velferden er på tur ut døra vi skal jo snart ta inn 30 000 personer til allerede i 2011 måtte de endre pensjon vår Lei for å si det men de ødelegger verden er det de gjør så debatten på sykehjemmet hos min far og pappa likte ikke det han så de ødelegger Norge sa han han er født i 1945 eneste trøsten i all elendigheten er når Vedum og Støre kommer om 3 år og ber om nye 4 år for å gjøre ubotelig skade så håper jeg folket vender de ryggen og fliret til vedum er borte for alltid når SP ligger under sperregrensa Men "punktum" og "komma" er faktisk helt gratis Anonymkode: c0449...f8a 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 Norge AS går så det griner, sammenlignet med resten av verden. Vi har særdeles lav arbeidsledighet, fremdeles stor kjøpekraft, og fremdeles gode velferdsordninger. Og staten tjener penger på strøm og olje (og det er ikke politikerne som personlig vil sitte med de pengene, som noen later til å tro, de kommer hele samfunnet til gode). Vi må stramme inn livreima litt i ett år eller to, det er ikke noe å sutre over det. De som klager kan jo prøve å flytte til Frankrike eller USA, og se hvor lett de hadde klart seg der... Anonymkode: 193a7...984 8 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Syns faktisk regjeringen klarte seg bra med dette statsbudsjettet. Vanlig folk kom godt ut av det med tanke på hvor mye innstramming det var. Regjeringen velger å skatte bedrifter (seg selv inkludert gjennom vannkraften) fremfor å øke skattene til vanlige folk. Selvfølgelig er det små justeringer som kommer uheldig ut for enkelte, men slik er det hvert år. Det er umulig å tilfredsstille alle. Man må forstå at det ikke bare er å gi til alle og pøse ut med oljepenger i samfunnet. Det har negative konsekvenser på lang sikt. Men det blir garantert noen endringer før budsjettet får flertall i Stortinget. Anonymkode: 1fff5...13f 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Overraskende mange som ikke skjønner at det i liten grad spiller noen rolle hvem som sitter i regjering nå, vi hadde ikke hatt bedre råd eller lystigre budsjetter uansett. Resesjon er Resesjon, denne regjeringen har akkurat like gode/dårlige forutsetninger til å føre oss igjennom det som den neste eller den siste. Anonymkode: 16510...19f Det er hinsides få som forstår noen ting. Alt det gjøres, er å klaaaaaage. Anonymkode: 9b5d8...ccb 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 Regjeringen prioriterer at trygdekontoret får nok å gjøre framover. Det er helt ufattelig hvor liten kunnskap det er blant folk, og knapt mer hos politikerne. De som virkelig kan økonomi flykter fra dette konkursboet hvor pengene hentes fra der det går godt, til det som ikke har livets rett. Helt motsatt av sunn økonomisk fornuft altså. Anonymkode: 87e45...e26
Gjest Adobyen Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg får lavere skatt neste år, men det er så lite at det betyr ingenting imot alt som øker. Jeg er fortsatt i stand til å få det til å gå rundt, men det blir stadig flere som ikke har den muligheten. Det er trist at en stor del avlandets innbyggere har det så vanskelig.
Gjest Adobyen Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Regjeringen prioriterer at trygdekontoret får nok å gjøre framover. Det er helt ufattelig hvor liten kunnskap det er blant folk, og knapt mer hos politikerne. De som virkelig kan økonomi flykter fra dette konkursboet hvor pengene hentes fra der det går godt, til det som ikke har livets rett. Helt motsatt av sunn økonomisk fornuft altså. Anonymkode: 87e45...e26 Hva tenker du på her? Mener du mennesker? Hvorfor har de ikke livets rett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå