AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Mister så vilt mye hår at nå etter snart 5 mnd med amming at jeg begynner å bli litt bekymret! Er det noen som har noen gode tips/råd? Hvor lenge mistet dere? Anonymkode: 40de8...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Del Skrevet 7. oktober 2022 Samme her. Men 4 mnd siden. Det er graviditeten som gjør det pga hormoner. Anonymkode: 5b982...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Del Skrevet 7. oktober 2022 Vanligvis mister vi litt hår hele tiden. Under graviditeten gjør hormonene at du ikke mister hår, og så ramler alt som skulle falt av det siste året ut samtidig sånn fra 3 måneder etter fødsel. Har altså ikke noe å gjøre med om du ammer eller ikke, og ikke noe du kan gjøre fra eller til. Anbefaler å klippe seg så man føler seg litt mer fresh på håret. Og vit at det går tilbake til normalen snart mtp hårtap (men kan se litt merkelig ut når alt vokser ut samtidig en stund! ). Anonymkode: a4e02...4ff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Del Skrevet 7. oktober 2022 Baby 7 mnd og røyter som en hest enda 🙃 Anonymkode: 3942f...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ammet de to første månedene, men røytet som en gal i lang tid etter likevel. Det begynte å roe seg 6 måneder etter fødsel, og nå (snart 9 måneder etter fødsel) er det nesten over. Røyter fortsatt mer enn jeg gjorde før svangerskapet, men jeg sprer ikke rundt meg med hår lengre. Og det jeg mistet tidligere har begynt å gro ut igjen. 😄 Anonymkode: dc2f8...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jeg er klar over at det ikke har noe med ammingen å gjøre. Spm mitt var mer er det noe dere har gjort for å miste mindre? Vitaminer? Sjampo etc? Eller må det bare gå sin skjeve gang? Og hvor lenge skal det vare? Fortsetter det i de mengder jeg mister nå, så har jeg snart ikke noe mere hår. Skal være brud til sommeren og kjenner det stresser meg litt. Jeg er mørk og rundt ansiktet så ser jeg kjempegodt at det er mye som har falt av..ser IKKE bra ut! Ser nesten ift som jeg har en hårsykdom. ts Anonymkode: 40de8...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosagodis Skrevet 7. oktober 2022 #7 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er klar over at det ikke har noe med ammingen å gjøre. Spm mitt var mer er det noe dere har gjort for å miste mindre? Vitaminer? Sjampo etc? Eller må det bare gå sin skjeve gang? Og hvor lenge skal det vare? Fortsetter det i de mengder jeg mister nå, så har jeg snart ikke noe mere hår. Skal være brud til sommeren og kjenner det stresser meg litt. Jeg er mørk og rundt ansiktet så ser jeg kjempegodt at det er mye som har falt av..ser IKKE bra ut! Ser nesten ift som jeg har en hårsykdom. ts Anonymkode: 40de8...8eb Mange sier nisim Shampo funker. Men funket ikke for meg. Men jeg har ikke født da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Mister så vilt mye hår at nå etter snart 5 mnd med amming at jeg begynner å bli litt bekymret! Er det noen som har noen gode tips/råd? Hvor lenge mistet dere? Anonymkode: 40de8...8eb Helt samme her😞 Ammet minstemann veldig lenge og trodde det var derfor og at det ville komme tilbake. Så fikk jeg Korona og jeg røyter som en skulle trodd jeg gikk på cellebehandling. Og det har egentlig bare fortsatt. Har selvfølgelig vært hos legen med det, men alle blodprøver ser supre ut. Mangler ingenting. Nå konkluderer legen med noe så enkelt som ‘kvinnelig håravfall’. Som skal være relativt vanlig hos kvinner som bikker 40 år. Så mye som ca 30% sliter med dette og det er visst lite å gjøre med det. Dårlig kosthold og stress hjelper ihvertfall ikke på. Kanskje det er dette fenomenet som gjør at så mange damer får seg kort ‘kjerring sveis når de bikker 40 når alt kommer til alt. Kjenner at de vil jeg virkelig😣 Har alltid hatt langt hår. Sjekker på nett for sånne hår clips med ekte hår nå😌 Anonymkode: 21da6...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er klar over at det ikke har noe med ammingen å gjøre. Jo at man kan miste hår iunder amming er da allmennkjent?. Og logisk fordi mye av næringen i kroppen tas opp i melka. Så da kan det gå utover håret. Anonymkode: 21da6...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er klar over at det ikke har noe med ammingen å gjøre. Spm mitt var mer er det noe dere har gjort for å miste mindre? Vitaminer? Sjampo etc? Eller må det bare gå sin skjeve gang? Og hvor lenge skal det vare? Fortsetter det i de mengder jeg mister nå, så har jeg snart ikke noe mere hår. Skal være brud til sommeren og kjenner det stresser meg litt. Jeg er mørk og rundt ansiktet så ser jeg kjempegodt at det er mye som har falt av..ser IKKE bra ut! Ser nesten ift som jeg har en hårsykdom. ts Anonymkode: 40de8...8eb Har du vært hos legen med det? Om du mister flekkvis kan det være Alopecia. Regner med du har googlet litt;) Da er det såfall håp om at det kan kommer tilbake. Sånn råd&tips forøvrig, så kan jeg jo bare uttale meg ut i fra egen erfaring. Og det er at verken ‘mirakel kurer eller shampoer virker, uansett hvor dyre de er og hvor mange (kjendiser) som markedsfører dem😌 Spesial kosttilskudd er også bortkastetde penger, så de pengene kan du like gjerne spar til clips😌 Anonymkode: 21da6...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo at man kan miste hår iunder amming er da allmennkjent?. Og logisk fordi mye av næringen i kroppen tas opp i melka. Så da kan det gå utover håret. Anonymkode: 21da6...b45 Det kan høres logisk ut for deg, men det betyr ikke at det er dette som er årsaken. Som en bruker over skrev er greia at svangerskapshormoner under graviditeten gjør at ekstra mange hårstrå går inn i samme vekstfase som gjør at de faller ut samtidig også, noen mnd etter fødsel. Ingen kosttilskudd eller sjampo kan hindre dette. Til TS: det er ingen kur mot dette, forbered deg til å stå brud med en krans av kortere går rundt ansiktet 😕 Anonymkode: 88c24...1c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Del Skrevet 8. oktober 2022 Røyta helt ekstremt da baby var 3-6 mnd her. Nå er baby 7 og det har begynt å vokse ut igjen ser det ut til. Ser ikke så bra ut det heller 😄 Fant ikke ut av noe som kunne hjelpe. Anonymkode: 10348...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Del Skrevet 8. oktober 2022 Røyta veldig ca 3 mnd etter baby. Hver gang jeg vasket håret samlet jeg store dotter. Fikk ingen flekker, men veldig store viker. Plutselig fylte de seg ut med babyhår, og alt var fryd og gammen igjen. En venninne som beskrev samme type tap etter amming påstod hun hadde god effekt av B-vitaminer. Anonymkode: a1d72...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 8. oktober 2022 #14 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg røytet fra baby var 3 mnd til hun var ca 1 år😳 Senga måtte støvsuges etter hver natt, huset etter hver dag… og nå som det vokser ut igjen har jeg to lag med hår. Ca 50% skulderlangt og 50% er 7 cm🤣 Det var verst før de korte hårene «la seg ned». Jeg så skikkelig ustelt ut, uansett hvor mye hårspray jeg brukte så sto de rett opp etter kort tid😝 skikkelig Karius og Baktus opplegg…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Del Skrevet 8. oktober 2022 Du mister det håret du skulle mistet i 9 mnd. under graviditet, og det kan være mye 😛 jeg mistet mye hår de første 6 mnd., så ut som en kråke på det værste men nå er jeg tilbake til normalen Anonymkode: 935d3...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Del Skrevet 8. oktober 2022 Mistet mye fra baby var rundt 6 til 10 mnd. Store viker og ca 0,5 cm rundt hele hårfestet. Fikk beskjed av både lege og frisør at det ikke var noe å gjøre. Anonymkode: 3d017...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 9. oktober 2022 #17 Del Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Begynte å røyte ved babyens 4 mnds alder, det så ut som en japansk skrekkfilm her med lange svarte hår overalt.. og dusjsluket var et ondskapens kapittel. Grøsser når jeg tenker på da jeg dro sjampo gjennom håret, og dro med store klaser med hår hver gang, sto nesten og grein. Hårbørsten full for hvert børst! Helt utrolig det ikke så tynnere ut enn det gjør. Nå ved 8 mnd har det begynt å roe seg og håret ser bedre ut, så hold ut bare du! 😅 Jeg har tupert og brukt masse hårspray for å jukse håret tykkere. Endret 9. oktober 2022 av mingus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå