AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Når ungen bare ikke vil sove 😫 Skal opp om 4t og vet ikke om jeg får det til, dette her. Når blir det uforsvarlig å kjøre bil? Hva gjør jeg? Anonymkode: 19b38...1e1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 7. oktober 2022 Altså 1 natt uten søvn er da ingenting, folk altså. Anonymkode: 0dffa...b25 59
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså 1 natt uten søvn er da ingenting, folk altså. Anonymkode: 0dffa...b25 Ok, takk. Anonymkode: 19b38...1e1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Altså 1 natt uten søvn er da ingenting, folk altså. Anonymkode: 0dffa...b25 Hva med ungen, blir de sure i barnehagen hvis jeg leverer en unge som ikke har sovet? Anonymkode: 19b38...1e1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Ja, man bør ikke på jobb når man ikke har sovet. På min jobb ble en kollega sendt hjem pga ingen søvn natten før. Anonymkode: 8c08a...e93 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, man bør ikke på jobb når man ikke har sovet. På min jobb ble en kollega sendt hjem pga ingen søvn natten før. Anonymkode: 8c08a...e93 Jobber på kontor så er ikke kritisk sånn, blir bare en veldig ineffektiv dag😅 Bare vi kommer oss trygt til barnehagen og jobben. Må kjøre bil dessverre. Anonymkode: 19b38...1e1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har gått på jobb etter våkenetter, men du må jo kjenne selv at du synes det er forsvarlig. Noen tåler dårlig å døgne, andre takler det tålelig greit. ift barnehagen så kan du jo gi beskjed om at det har vært en tullete natt og at barnet kan ha behov for tidligere søvn f. Eks. Anonymkode: af7dc...aea 16
Fremmed fugl Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 (endret) Egenmelding brukes ved egen sykdom. Det kan du kun bruke hvis du er syk. Kan jeg kreve at noen annen skal betale meg for å være hjemme å sove, der denne parten ikke har noen skyld i at jeg har et ønske om å sove på dagen? Permisjon uten lønn, feriedag, avspassering... finnes ulike alternativer. Endret 7. oktober 2022 av Fremmed fugl 25 4
Jentadi Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Alle tåler våkenetter i ny og ne. Det er ikke noe å være redd for. Drikk sterk kaffe på morgenen og kjør i vei. 21 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Litt firkantet dette her. Men det er altså ikke godtatt sykefravær fordi man ikke har sovet.. i seg selv. Du kan altså ikke ringe deg inn syk fordi du ikke har sovet. Kraftige hodesmerter, angst, sykdomsfølelse osv (fordi man ikke har sovet) derimot… Anonymkode: 944a5...d5e 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt firkantet dette her. Men det er altså ikke godtatt sykefravær fordi man ikke har sovet.. i seg selv. Du kan altså ikke ringe deg inn syk fordi du ikke har sovet. Kraftige hodesmerter, angst, sykdomsfølelse osv (fordi man ikke har sovet) derimot… Anonymkode: 944a5...d5e Jeg hadde ei lita som ikke sov ordentlig om natten før hin nærmet seg 4 år. Jeg fikk sykemelding etter flere måneder nesten uten søvn. Hadde da utviklet en del symptomer. Man må ta vare på seg selv og også tenke forebyggende her. Anonymkode: 944a5...d5e 13
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 En natt uten søvn er ikke grunn for egenmelding. Da skulle jeg fort brukt opp kvoten med egenmeldinger om dette var gyldig grunn. Barnet kan sove i bhg og du får jobbe i eget tempo på arbeidsplassen. Sove kan du gjøre til kvelden igjen. Hilsen en som virkelig sliter med insomni. Anonymkode: e7d2f...471 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber på kontor så er ikke kritisk sånn, blir bare en veldig ineffektiv dag😅 Bare vi kommer oss trygt til barnehagen og jobben. Må kjøre bil dessverre. Anonymkode: 19b38...1e1 Skulle alle småbarnsforeldre som har fått lite søvn en natt vært hjemme med egenmelding så tror jeg sykefraværet hadde skutt i taket! En dårlig natt innimellom er ikke farlig for hverken deg eller barnet. Ja, man kan bli i dårlig humør av det men det er heller ikke farlig. Anonymkode: ed85d...31e 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 Ikke etter bare en våkenatt. Anonymkode: 31cb8...7ef
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Du får ta buss, taxi eller sykle hvis du vurderer at du ikke kan kjøre. Anonymkode: 369c1...549 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 Søvnmangel påvirker immunforsvaret, så hvis man "brygger på noe", og deretter får en våkenatt på toppen av det hele, så kan det jo hende formen blir ganske mye dårligere over natta. Det har skjedd meg mange ganger. Jeg har dog ikke behøvd egenmelding, enten har jeg hatt kveldsvakt eller turnusfri og kunnet ta igjen litt søvn på dagtid, det har jo hjulpet, eller så har det ordnet seg sånn noenlunde med sterk kaffe og Paracet/Ibux😬Vi småbarnsforeldre er ofte i litt dårlig form på jobb, det hører liksom litt med! Anonymkode: ba514...e78 1
Margeritt Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg hadde ikke spurt KG-politiet i hvert fall, alle vet jo hva svaret blir da 😅 Ta en avgjørelse ut i fra hva som blir best for deg og din familie. Mennesker takler ting forskjellig. Noen om gå lenge med lite søvn, andre takler det ikke 😊 7 1
mitch92 Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Litt firkantet dette her. Men det er altså ikke godtatt sykefravær fordi man ikke har sovet.. i seg selv. Du kan altså ikke ringe deg inn syk fordi du ikke har sovet. Kraftige hodesmerter, angst, sykdomsfølelse osv (fordi man ikke har sovet) derimot… Anonymkode: 944a5...d5e Hva om man kjører tungtransport? Har ansvar for folks liv og helse. Syns det er mange kontorjobb svar her. Noen kan faktisk drepe folk om de kommer på jobb for trøtt. 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 Margeritt skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ikke spurt KG-politiet i hvert fall, alle vet jo hva svaret blir da 😅 Ta en avgjørelse ut i fra hva som blir best for deg og din familie. Mennesker takler ting forskjellig. Noen om gå lenge med lite søvn, andre takler det ikke 😊 Arbeidsgiver ? Nei ? Anonymkode: 03d7e...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå