Gå til innhold

Har alltid vært så redd for å dø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men nå kjenner jeg at det er egentlig helt greit. Så mange ting jeg som ikke kommer til å være et problem lenger og som blir godt å slippe.

Aldri mer høre på tinnitus. Aldri mer vondt i ryggen. Aldri mer forkjølet, ikke noe migrene eller hodepine. Slipper å eksistere i denne feite ekle kroppen. 

Aldri mer sutrete og masete barn, aldri mer krevende og masete slektninger. Ingen stress og krav på jobben. Slipper bekymringer om verden og miljøet og verdensøkonomien og alt det der.

Slipper å late som om jeg bryr meg om noen eller noe. Slippe å leve opp til alle kravene. Tror det blir godt. 

Anonymkode: 79b05...e7c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det bra med deg? Er du deppa?❤️

Anonymkode: d0f52...af6

Gjest Sladderkjerring
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men nå kjenner jeg at det er egentlig helt greit. Så mange ting jeg som ikke kommer til å være et problem lenger og som blir godt å slippe.

Aldri mer høre på tinnitus. Aldri mer vondt i ryggen. Aldri mer forkjølet, ikke noe migrene eller hodepine. Slipper å eksistere i denne feite ekle kroppen. 

Aldri mer sutrete og masete barn, aldri mer krevende og masete slektninger. Ingen stress og krav på jobben. Slipper bekymringer om verden og miljøet og verdensøkonomien og alt det der.

Slipper å late som om jeg bryr meg om noen eller noe. Slippe å leve opp til alle kravene. Tror det blir godt. 

Jeg og sikkert mange med meg hadde syns det vært fint å få lov å være med deg på den tunge veien du går nå❤️ Snakk med oss vi er her for deg❤️

Skrevet

Spørsmålet et ung eller gammel 

Som ung ja  men er man gammel og med masse plager så er himmelen en fin plass og bo  vi får aldri mere vondt eller noen som gjør oss vondt lengre føler med deg  ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Går det bra med deg? Er du deppa?❤️

Anonymkode: d0f52...af6

Vet ikke, det går vel på et vis. Er sliten og får ikke hentet meg inn. Det er en balansegang. Pleide å grue meg så forferdelig til eksamen men det hjalp å tenke at kanskje jeg blir påkjørt på veien, da dør jeg men da slipper jeg i alle fall å ta eksamen, det var litt trøst i det. Men ble ikke påkjørt så tok eksamen og livet går videre. 

Så det er litt på samme måte nå kanskje. Alltid vært forferdelig redd for å dø, den angsten. Men det er så mye kjipt og slitsomt i livet som det hadde vært deilig å slippe, så de nuller ut hverandre litt.

Skrevet

Snakk med noen om tankene dine, enten lege eller venner/familie. Dette høres ikke verken normalt eller bra ut, dette skal du ikke måtte takle alene. Husk at psykisk helse også er viktig å følge opp hos lege.

Anonymkode: 856e0...571

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...