AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #21 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette. Det kommer an på hvor god kontroll mannen har. Har han god kontroll så kan det være like trygt som kondom. Problemet er det at man ikke kan vite helt sikkert hvor god kontroll man har før det er for sent! Vi har hoppet av i svingen i deler av syklusen og brukt kondom rundt eggløsning i 10 år uten graviditet. For oss som er voksne mennesker i et langvarig forhold var det greit å ta den sjansen, men for andre er det kanskje ikke greit. Anonymkode: 2bab6...cc3 Takk for et mer forklarende svar enn direkte angrep. Ser noen ble litt krenket av spørsmålet mitt. Vi er ikke ungdom heller, noe jeg kanskje kunne skrevet. Tar dette på min egen kappe at jeg ikke forklarte situasjonen grundig nok. Anonymkode: 9d607...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #22 Del Skrevet 7. oktober 2022 TS her: ser det kom mye mer kommentarer enn jeg trudde det ville. Vet ikke om jeg kanskje formulerte på litt feil måte. Vi er ikke ungdom og vet hva situasjonen kan forårsake, noe vi er voksne og vil ta ansvar for om skulle skje. Grunnen til jeg spør er fordi jeg hører mye forskjell og leser mye forskjellig om på internett. Noen sier det har fungert i flere år, mens noen på første «forsøk». Derfor spør jeg om deres erfaring, eller noen dere kjenner, for disse er ikke bare noe man leser om. Hvis det ble feil og spørre om beklager jeg på det høyeste. Vi driver ikke på med samleie som noe ekstremsport og har ikke hyppige økte, derfor tar vi heller sjansen. Jeg personlig tåler ikke midlet på kondomer og synes det er ubehagelig og bruke under samle. Ender opp med smerter, hoven og rødt underliv ved bruk. Så dette er noe vi ikke kan bruke, ikke på grunn av vi faktisk ikke gidder. Andre typer prevensjon har vi også forsøkt men dette fungerer ikke på meg da jeg psykisk ikke tåler gå på disse heller. Jeg brukte selvfølgelig p-piller i starten av forholdet, da var ingen av oss klar for barn og abort hadde vært tema om en graviditet skulle skjedd. Så vi tok ikke sjanser. men etterhvert valgte jeg slutte siden jeg rett og slett bare ble deprimert av å gå på de. håper ingen ble fornærmet over spørsmålet mitt, jeg er helt klar over at Google fins, men da det står alt mulig der valgte jeg heller spørre etter erfaring. Takk til alle som delte. Anonymkode: 9d607...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #23 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Maaange har blitt gravide på den måten. Vil man ikke ha barn så bruker man prevensjon. Det er ikke «ganske trygt» nei, det er ganske utrygt. Mannen utskiller væske med sædceller FØR han i det hele tatt har orgasme. Dette får man vite allerede i sexualundervisningen på skolen. Anonymkode: 72595...0ee Grunnen til at jeg spør er fordi noen sier det ikke er sædceller i precum, mens andre sier. Og nei, vi fikk aldri sexualundervisning på skolen så dette hørte vi aldri noe om. Takk for svar på spørsmålet da ble jeg litt klokere på at det faktisk kan inneholde spor av sæd. Anonymkode: 9d607...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #24 Del Skrevet 7. oktober 2022 anon01 skrev (8 timer siden): Er ikke trygt nei precum kan også inneholde sædceller. Dette finner du svaret på, ved ett ENKELT googlesøk Du må gjerne fortsette, men ikke tro at det å hoppe av i svingen er trygt. Kan være mange andre grunner til at du ikke blir gravid, slik som at du ikke kan bli gravid, kjæresten din har dårlig sædkvalitet osv. Google var første ting jeg gjorde og der står det så mye forskjellig, så blir bare mer forvirret. Derfor valgte jeg høre her men takk for svar og tiden; da er jeg hvertfall helt sikker på at det inneholder Anonymkode: 9d607...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #25 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det gikk for oss i 2 år og 3 måneder. Så satt hun. Anonymkode: 6f217...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #26 Del Skrevet 7. oktober 2022 Vi brukte hoppe av i svingen metoden i ett års tid, dvs han hoppet av i svingen i min eggløsningsperiode og kom inni meg ellers. Funket fint helt fram til han glemte å hoppe av i svingen én gang (i eggløsningsperioden)… så om 3 mnd kommer en liten gutt til verden🤰 vi hadde nok ikke valgt denne metoden om vi absolutt ikke ville ha barn og vil nok bruke kondom i eggløsningsperioden fremover. Ellers syns jeg egt metoden er helt grei den Anonymkode: 618bb...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #27 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor trygt er det hoppe av i svingen under samleie? Jeg bruker ikke prevensjon og samboer bruker ikke kondom. Vi har holdt på slik i 2 år uten graviditet, så det virker jo ganske trygt. Men er det så trygt som vi tror? Gjerne del erfaring av hva dere har opplevd eller har hørt fra venner/bekjente. Anonymkode: 9d607...1c2 Vi gjorde det en gang og ble gravid. Det skjer.. Anonymkode: dad8f...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #28 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi brukte hoppe av i svingen metoden i ett års tid, dvs han hoppet av i svingen i min eggløsningsperiode og kom inni meg ellers. Funket fint helt fram til han glemte å hoppe av i svingen én gang (i eggløsningsperioden)… så om 3 mnd kommer en liten gutt til verden🤰 vi hadde nok ikke valgt denne metoden om vi absolutt ikke ville ha barn og vil nok bruke kondom i eggløsningsperioden fremover. Ellers syns jeg egt metoden er helt grei den Anonymkode: 618bb...6cb Gratulerer med en liten prins og lykke til i tiden fremover. 💙 Jeg har ingenting i mot om jeg hadde blitt gravid. Hadde nok blitt glad. skjer det så skjer det og da er det meningen at det skal skje fra mitt synspunkt. Takk for deling av din erfaring. Kunne jeg spurt om dere har navn til den lille? Anonymkode: 9d607...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #29 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vil ikke ha hormoner i kroppen - dessuten vil jeg bli gravid Anonymkode: 2c96c...777 Kondom er en ting. Ellers er det jo dumt å hoppe av i svingen om dere vil ha barn 🤔 Anonymkode: 72595...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #30 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer med en liten prins og lykke til i tiden fremover. 💙 Jeg har ingenting i mot om jeg hadde blitt gravid. Hadde nok blitt glad. skjer det så skjer det og da er det meningen at det skal skje fra mitt synspunkt. Takk for deling av din erfaring. Kunne jeg spurt om dere har navn til den lille? Anonymkode: 9d607...1c2 Takktakk, vi har ikke valgt navn enda, kommer nok ikke til å bestemme oss før vi møter han tenker jeg🙈 Anonymkode: 618bb...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #31 Del Skrevet 7. oktober 2022 Å hoppe av svingen er i beste fall en omvei til graviditet og alt annet enn prevensjon. Du kan bruke kobber spiral om du ikke tåler hormonpreparater. Anonymkode: 7c61d...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud2014 Skrevet 7. oktober 2022 #32 Del Skrevet 7. oktober 2022 Vår erfaring er at vi hoppet av i svingen i 3 år (vi hadde 2 barn fra før). Ble ikke gravide. Så bestemte vi oss for å få barn nr 3 og den satt på én runde i høyet😅 Så for vår del funket det fint. Nå skal det sies at vi var (og er forsåvidt) godt gift og innstilt på å beholde barnet dersom det hadde resultert i en graviditet altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #33 Del Skrevet 9. oktober 2022 Vi brukte hopp av i svingen i 15 år, med to planlagte graviditeter i perioden der jeg ble gravid med en gang vi startet prøvingen på begge. Etter 15 år er det ett lite søsken på vei, ikke planlagt denne gangen. Så for oss har det fungert bra lenge. Vi fortsetter ikke med hopp av i svingen. Anonymkode: 3d760...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbrukersåklar Skrevet 9. oktober 2022 #34 Del Skrevet 9. oktober 2022 Kem spør noe slikt i 2022.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #35 Del Skrevet 9. oktober 2022 Anonymbrukersåklar skrev (9 timer siden): Kem spør noe slikt i 2022.... Tydeligvis jeg merkelig kommentar på en nettside som man skal kunne spørre om ting man er usikker på. Ha en fin dag videre Anonymkode: 9d607...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbrukersåklar Skrevet 9. oktober 2022 #36 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis jeg merkelig kommentar på en nettside som man skal kunne spørre om ting man er usikker på. Ha en fin dag videre Anonymkode: 9d607...1c2 Har du ikke gått på skule du? E har fått høre det på skule siden e var 12 år.. Ha en fin dag videre du med frøken😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 9. oktober 2022 #37 Del Skrevet 9. oktober 2022 Absolutt IKKE trygt. Leverte en sædprøve en gang, hadde bommet litt så de første dråpene kom ikke oppi glasset. Legen ville nesten ha en ny prøve det er mest svømmere i starten elns. Så, stopp med å hopp av i svingen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. oktober 2022 #38 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 1.22): Hvor trygt er det hoppe av i svingen under samleie? Jeg bruker ikke prevensjon og samboer bruker ikke kondom. Vi har holdt på slik i 2 år uten graviditet, så det virker jo ganske trygt. Men er det så trygt som vi tror? Gjerne del erfaring av hva dere har opplevd eller har hørt fra venner/bekjente. Anonymkode: 9d607...1c2 Det er IKKE trygt for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå