AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Del Skrevet 6. oktober 2022 Hvor trygt er det hoppe av i svingen under samleie? Jeg bruker ikke prevensjon og samboer bruker ikke kondom. Vi har holdt på slik i 2 år uten graviditet, så det virker jo ganske trygt. Men er det så trygt som vi tror? Gjerne del erfaring av hva dere har opplevd eller har hørt fra venner/bekjente. Anonymkode: 9d607...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det sies at det ikke er en sikker prevensjon. I tillegg gir den ikke beskyttelse mot sos. Og ikke minst er den ganske ødeleggende for sexlivet synes jeg. vi (han) har benyttet denne i 7 år uten at det har resultert i graviditet. Men som sagt så blir sexen ganske amputert.. han fortrekker å fingre meg til orgasme for så å ta meg bakfra.. de få gangene jeg har følt nytelse har han valgt å bryte for å ikke miste kontrollen.. jeg ønsker barn så blir såret hver gang han trekker seg ut og velger å runke seg i papir eller lar det sprute på ryggen min. Anonymkode: 2c96c...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Del Skrevet 7. oktober 2022 Blitt gravid 2 ganger med det Anonymkode: b8f4d...1f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor trygt er det hoppe av i svingen under samleie? Jeg bruker ikke prevensjon og samboer bruker ikke kondom. Vi har holdt på slik i 2 år uten graviditet, så det virker jo ganske trygt. Men er det så trygt som vi tror? Gjerne del erfaring av hva dere har opplevd eller har hørt fra venner/bekjente. Anonymkode: 9d607...1c2 Selvfølgelig er det ikke ganske trygt. Men greit nok for de som er villige til å ta risikoen. Anonymkode: ab0bc...888 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Del Skrevet 7. oktober 2022 Min snart 4 åring er en hopp av i svingen😂 Anonymkode: c39f8...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hvis du overhode ikke vil bli gravid, så finn en annen metode. Mange blir gravide på den måten.. Er det ikke så viktig så er det vel innafor.. Anonymkode: 28773...bef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Del Skrevet 7. oktober 2022 Maaange har blitt gravide på den måten. Vil man ikke ha barn så bruker man prevensjon. Det er ikke «ganske trygt» nei, det er ganske utrygt. Mannen utskiller væske med sædceller FØR han i det hele tatt har orgasme. Dette får man vite allerede i sexualundervisningen på skolen. Anonymkode: 72595...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det sies at det ikke er en sikker prevensjon. I tillegg gir den ikke beskyttelse mot sos. Og ikke minst er den ganske ødeleggende for sexlivet synes jeg. vi (han) har benyttet denne i 7 år uten at det har resultert i graviditet. Men som sagt så blir sexen ganske amputert.. han fortrekker å fingre meg til orgasme for så å ta meg bakfra.. de få gangene jeg har følt nytelse har han valgt å bryte for å ikke miste kontrollen.. jeg ønsker barn så blir såret hver gang han trekker seg ut og velger å runke seg i papir eller lar det sprute på ryggen min. Anonymkode: 2c96c...777 Så bruk prevensjon da. Anonymkode: 72595...0ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 7. oktober 2022 #9 Del Skrevet 7. oktober 2022 Er ikke trygt nei precum kan også inneholde sædceller. Dette finner du svaret på, ved ett ENKELT googlesøk Du må gjerne fortsette, men ikke tro at det å hoppe av i svingen er trygt. Kan være mange andre grunner til at du ikke blir gravid, slik som at du ikke kan bli gravid, kjæresten din har dårlig sædkvalitet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Del Skrevet 7. oktober 2022 Søsteren til samboeren min ble til av å hoppe av i svingen 😅 En skikkelig attpåklatt, 13 år mellom henne og nest yngste. Det er selvsagt ikke trygt, ville kun brukt metoden om det går fint å bli gravid. Anonymkode: 4eea5...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Del Skrevet 7. oktober 2022 Vi hoppet av i svingen i nesten 5 år og ble aldri gravid. Jeg tåler hormonell prevensjon dårlig og kondomer ble bare styr for oss. Men nå skal det sies at vi var klar over risikoen og jeg hadde ganske god kontroll på syklusen min. Men så var det heller ikke så farlig om vi ble gravid heller da. Men da vi endelig bestemte oss for at nå vill vi virkelig prøve, så satt spora på 2. forsøk. Så for de som tenker at om det blir graviditet av det så er det greit, så kan hopping i svingen være ok. Men vil ikke anbefale det for de som ikke kunne tenke seg å bli gravid. For å bruke prevensjon er nok mye bedre enn en evt abort. Anonymkode: a5361...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Del Skrevet 7. oktober 2022 Har hoppet av i svingen i 20 år uten befruktning. Så dette er bunnsolid trygt ja. Anonymkode: 2c2dd...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det er mer sikkert enn folk tror. Anonymkode: 17b99...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Del Skrevet 7. oktober 2022 Grunnen til at det ikke blir regnet som sikker er at det er lett å feile. Feks at mannen ikke klarer trekke seg ut i tide. Men klarer han det så er det rimelig sikkert. Vanlig prevensjonsmåte i mange land. Anonymkode: 17b99...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det er «relativt trygt» i kombinasjon med kalendermetoden, hvis du har ganske regelmessig syklus. Eller kanskje rettere sagt, kalendermetoden er «relativt trygg» i kombinasjon med hoppe av i svingen … Ville nok ikke tatt sjansen rett rundt el, og ikke stolt på det som prevensjonsmetode hvis det var helt krise om man ble gravid (så trygt er det ikke). Anonymkode: 0e4bf...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det finnes en betegnelse på dem som gjør dette. Foreldre. Anonymkode: e2def...8e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så bruk prevensjon da. Anonymkode: 72595...0ee Jeg vil ikke ha hormoner i kroppen - dessuten vil jeg bli gravid Anonymkode: 2c96c...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #18 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor trygt er det hoppe av i svingen under samleie? Jeg bruker ikke prevensjon og samboer bruker ikke kondom. Vi har holdt på slik i 2 år uten graviditet, så det virker jo ganske trygt. Men er det så trygt som vi tror? Gjerne del erfaring av hva dere har opplevd eller har hørt fra venner/bekjente. Anonymkode: 9d607...1c2 Hva hjelper «erfaringer og venner og bekjente» ts? Vi har forskning på slikt. Pålitelige tall. Forhold deg ikke til anekdoter og bygdesladder men til fakta. Ønsker dere barn? Da er å hoppe av i svingen helt ålreit. Ønsker dere ikke barn, eller egner dere ikke til omsorg for barn (som er en mye viktigere faktor enn ønsket om barn!) Så må dere sørge for ordentlig prevensjon. P-piller er 98% sikkert, gitt at de brukes riktig. Kondom tilnærmet 100%, gitt at det brukes riktig (og for all del: ta dere bryet med å Google riktig bruk heller enn å komme om 2 år med tråden «ble gravid selv om..») Anonymkode: 27163...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #19 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ikke trygt. Sist gang jeg hoppet av i svingen ble det en veldig krapp sving. Var overtent og lenge siden sist. Dro den ut i full panikk, den fikk sleng på seg og spruten gikk i veggen. Utover den fine blomstrede tapeten den dama hadde på soverommet. Hun ble ikke blid. 🤨 Anonymkode: 54286...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #20 Del Skrevet 7. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Grunnen til at det ikke blir regnet som sikker er at det er lett å feile. Feks at mannen ikke klarer trekke seg ut i tide. Men klarer han det så er det rimelig sikkert. Vanlig prevensjonsmåte i mange land. Anonymkode: 17b99...901 Ja, dette. Det kommer an på hvor god kontroll mannen har. Har han god kontroll så kan det være like trygt som kondom. Problemet er det at man ikke kan vite helt sikkert hvor god kontroll man har før det er for sent! Vi har hoppet av i svingen i deler av syklusen og brukt kondom rundt eggløsning i 10 år uten graviditet. For oss som er voksne mennesker i et langvarig forhold var det greit å ta den sjansen, men for andre er det kanskje ikke greit. Anonymkode: 2bab6...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå