AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Blir så frustrert. Gjemmer meg i store klær. Har alltid vært tynn og spist sunt. Unnet meg noe godt av og til. Trent tre ganger i uka. Så gikk jeg på en skikkelig psykisk smell fordi noe hendte med meg, og jeg gikk opp 20 kilo. Nå sliter jeg veldig med å gå ned. Jeg forstår det ikke. Men er fremdeles mye utmattet og klarer ikke trene så mye jeg ønsker pga dette. Presser jeg meg for mye, blir jeg syk. Jeg føler heller ikke jeg spiser så utrolig mye, så jeg fatter ikke helt dette. Kan det være en sykdom? Umulig for dere å svare på sikkert, men ønsker nok å høre fra andre i liknende situasjoner. Har noen råd og tips? Anonymkode: e356f...a03 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Du spiser mer enn du forbrenner Anonymkode: af36f...19d 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du spiser mer enn du forbrenner Anonymkode: af36f...19d Huff, dette visste jeg ikke 🙄 Jeg spiser svært lite, og mye grønt. Så snart må jeg da sulte meg i ekstreme mengder. Ingen vits å kommentere dette. Alle vet dette, men av og til kan det ligge andre ting bak og sykdommer etc. Virker som du skriver for å provosere😅 Anonymkode: e356f...a03 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir så frustrert. Gjemmer meg i store klær. Har alltid vært tynn og spist sunt. Unnet meg noe godt av og til. Trent tre ganger i uka. Så gikk jeg på en skikkelig psykisk smell fordi noe hendte med meg, og jeg gikk opp 20 kilo. Nå sliter jeg veldig med å gå ned. Jeg forstår det ikke. Men er fremdeles mye utmattet og klarer ikke trene så mye jeg ønsker pga dette. Presser jeg meg for mye, blir jeg syk. Jeg føler heller ikke jeg spiser så utrolig mye, så jeg fatter ikke helt dette. Kan det være en sykdom? Umulig for dere å svare på sikkert, men ønsker nok å høre fra andre i liknende situasjoner. Har noen råd og tips? Anonymkode: e356f...a03 Har du tatt blodprøve osv hos legen for å sjekke for mangel av vitaminer og mineraler? Anonymkode: 8754d...a36 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Garantert ikke et sunt tips men jeg begynte endelig å gå ned i vekt når jeg trappet ned til å spise bare en gang om dagen. Kutte sukker og potetgull og fete sauser er også en selvfølge. Trodde jeg ikke gikk ned men to mnd senere hadde jeg tapt 5 kg så er er hvertfall en start! Anonymkode: c9735...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Du spiser mer enn du forbrenner… er ikke så veldig komplisert egentlig Anonymkode: c028e...143
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tatt blodprøve osv hos legen for å sjekke for mangel av vitaminer og mineraler? Anonymkode: 8754d...a36 Har sjekket alt dere flere ganger. De finner ingenting. Men kanskje det finnes en spesialist eller noe på området? 🤔 Anonymkode: e356f...a03 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, dette visste jeg ikke 🙄 Jeg spiser svært lite, og mye grønt. Så snart må jeg da sulte meg i ekstreme mengder. Ingen vits å kommentere dette. Alle vet dette, men av og til kan det ligge andre ting bak og sykdommer etc. Virker som du skriver for å provosere😅 Anonymkode: e356f...a03 Skriver for å provosere? Vedkommende har jo rett og hele essensen i vekt økning og vektnedgang har utelukkende med forholdet mellom hvor mye kcal man putter inn Vs hvor mye kcal man forbrenner. Er du lite aktiv må du spise mye mindre kcal enn folk som er aktiv for å miste noe vekt Anonymkode: c9735...1ee
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Hva spiser du ila en uke da? Husk at alt du putter i deg har kalorier. Så mest sannsynlig har du i deg mer enn du tror Anonymkode: c028e...143 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Garantert ikke et sunt tips men jeg begynte endelig å gå ned i vekt når jeg trappet ned til å spise bare en gang om dagen. Kutte sukker og potetgull og fete sauser er også en selvfølge. Trodde jeg ikke gikk ned men to mnd senere hadde jeg tapt 5 kg så er er hvertfall en start! Anonymkode: c9735...1ee Men får du i deg nok næring og sånn da? Skal jo være en levelig livstil. Har du sykdommer som gjør at du forbrenner så lite? Og blir du ikke ekstremt sulten? Men tusen takk for tips 🙂 Ts Anonymkode: e356f...a03
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Hva drikker du? Anonymkode: 185b4...b5b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Blir så frustrert. Gjemmer meg i store klær. Har alltid vært tynn og spist sunt. Unnet meg noe godt av og til. Trent tre ganger i uka. Så gikk jeg på en skikkelig psykisk smell fordi noe hendte med meg, og jeg gikk opp 20 kilo. Nå sliter jeg veldig med å gå ned. Jeg forstår det ikke. Men er fremdeles mye utmattet og klarer ikke trene så mye jeg ønsker pga dette. Presser jeg meg for mye, blir jeg syk. Jeg føler heller ikke jeg spiser så utrolig mye, så jeg fatter ikke helt dette. Kan det være en sykdom? Umulig for dere å svare på sikkert, men ønsker nok å høre fra andre i liknende situasjoner. Har noen råd og tips? Anonymkode: e356f...a03 Her ville eg først og fremt lytta til kroppen: den seier til deg at du no må ha ein periode der du tar vare på den, ikkje stresse for å endre den. Kanskje du skal gå nokre rolige turar? Har du prøvd Yin Yoga? Fjerner stress og mas i kroppen. Anonymkode: 8754d...a36 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skriver for å provosere? Vedkommende har jo rett og hele essensen i vekt økning og vektnedgang har utelukkende med forholdet mellom hvor mye kcal man putter inn Vs hvor mye kcal man forbrenner. Er du lite aktiv må du spise mye mindre kcal enn folk som er aktiv for å miste noe vekt Anonymkode: c9735...1ee Jeg skriver det for dette er jo noe alle vet! Så derfor er det helt nytteløst å skrive dette. Jeg har alltid somsagt trent mye, vært aktiv hele livet. Alltid spist sunt, vokste opp med sunn mat, så det har jeg tatt med meg videre. Hadde aldri trodd at jeg skulle slite med dette, for har alltid vært så opptatt av trening og kosthold. Har også vært gjennom spiseforstyrrelser for mange år siden. Da veide jeg 40 kg. Men nå så står det altså bom fast. Og jeg skjønner virkelig ikke hva jeg gjør galt 😅 Vet hvilke matvarer som er kaloririke og ikke. Veier 75 kg nå. Trener så ofte formen tillater det. Men hvis jeg skal spise mindre, så må jeg konstant gå sulten. Og det skal vel ikke være slik? Ts Anonymkode: e356f...a03 2
seriousgirl Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Ut ifra det du skriver høres det ut som at det er noe galt. Det kan absolutt være sykdom!! Husker ikke hva sykdommen heter i farta, men det er jo en type som gjør at man legger på seg uansett hvor mye man trener og lite man spiser. Hun skuespilleren fra pretty little liars fikk det. Det kan også være at du har lavt stoffskifte. Spør legen om disse 2 tingene. Stoffskifte kan sjekkes ved å ta blodprøve for TSH og T4. Lykke til:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 Prøv et Roede kurs. Der får du nøyaktig diett pr dag / uke Anonymkode: c2baf...2f7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Garantert ikke et sunt tips men jeg begynte endelig å gå ned i vekt når jeg trappet ned til å spise bare en gang om dagen. Kutte sukker og potetgull og fete sauser er også en selvfølge. Trodde jeg ikke gikk ned men to mnd senere hadde jeg tapt 5 kg så er er hvertfall en start! Anonymkode: c9735...1ee Hva spiste du ved det ene måltide? Og hvordan klarte du det? Anonymkode: 81874...c95
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva drikker du? Anonymkode: 185b4...b5b Drikker stort sett vann. Men drikker av og til sukkerfri brus i helgene. Ts Anonymkode: e356f...a03
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Blir så frustrert. Gjemmer meg i store klær. Har alltid vært tynn og spist sunt. Unnet meg noe godt av og til. Trent tre ganger i uka. Så gikk jeg på en skikkelig psykisk smell fordi noe hendte med meg, og jeg gikk opp 20 kilo. Nå sliter jeg veldig med å gå ned. Jeg forstår det ikke. Men er fremdeles mye utmattet og klarer ikke trene så mye jeg ønsker p Anonymkode: e356f...a03 Har du fått hjelp? Er det et kroppslig traume du har vært gjennom? Anonymkode: 8754d...a36 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her ville eg først og fremt lytta til kroppen: den seier til deg at du no må ha ein periode der du tar vare på den, ikkje stresse for å endre den. Kanskje du skal gå nokre rolige turar? Har du prøvd Yin Yoga? Fjerner stress og mas i kroppen. Anonymkode: 8754d...a36 Tusen takk for svar 🙂 Ja, jeg kan forstå det. Problemet er bare at dette har vart i snart tå år nå, og det blir ikke bedre. Så går snart på veggene 😁 Ts Anonymkode: e356f...a03 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar 🙂 Ja, jeg kan forstå det. Problemet er bare at dette har vart i snart tå år nå, og det blir ikke bedre. Så går snart på veggene 😁 Ts Anonymkode: e356f...a03 To år " skulle det stå Ts Anonymkode: e356f...a03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå