Gå til innhold

Når nevner dere kondom før sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere en voksen prat etter en tids dating og snakker om at sex snart er aktuelt men at dere må teste dere først eller bruke kondom? Eller skjer det først under et tilfeldig foreplay når man er i situasjonen at sex skal skje at du stopper opp og sier at dere må bruke kondom? Og sier dere det før oralsex eller etter oralsex/foreplay og rett før penetrering?

Jeg et veldig redd for kjønnssykdommer og graviditet men vet ikke hvordan man tar det opp 

Anonymkode: 32e71...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sagt det casually, sånn før man kommer så langt til selve sexdelen. Litt dumt og være så gira, for så "har du kondom?"

Ellers kan du jo ha kondomer selv og bare si at han får dra på seg hatten. 

Skrevet
Just now, Maestro said:

Hadde sagt det casually, sånn før man kommer så langt til selve sexdelen. Litt dumt og være så gira, for så "har du kondom?"

Jeg har alltid opplevd at det skjer under sexdelen, men nå har jeg også alltid kondom på meg om jeg tror det kanskje skal bli noe. Det er egentlig en selvfølge for meg at man bruker kondom, så pleier ikke å nevne det så veldig tidlig.

Anonymkode: b7ea6...988

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg et veldig redd for kjønnssykdommer og graviditet men vet ikke hvordan man tar det opp 

Du burde ikke trenge å ta det opp engang. Om partnerne dine er halvveis oppegående så er kondom en selvfølge før man har tatt en prat, og kjenner hverandre godt nok... 

Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Jeg har kondom selv tilfelle han ikke har. Bare litt redd for å skuffe han eller noe 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har kondom selv tilfelle han ikke har. Bare litt redd for å skuffe han eller noe 

Blir han skuffa over bruk av kondom, er han rufsete. Ikke noe og ha sex med da, om han ikke ønsker beskyttelse.

• Liker 5
Skrevet
Maestro skrev (6 minutter siden):

Jeg trenker litt amerikansk på det. Kliner man på byen og man skal ta med noen hjem (first base), eller bli med noen hjem (2/3 base), bør man snakke om forventninger og evt kondom. Om man er på besøk/eller har besøk av en kan kjenner fra før og man tenker at det blir mer enn klining, og vel å merke – bør man spørre, slik at man slipper å ta avgjørelsen om beskyttet eller ubeskyttet sex, når man er naken. Har man kondom selv, slipper man disse ubehagelige situasjonene. Det gjelder menn og kvinner.

Skrevet

har bare blitt bedt om å bruke kondom en gang og da ble det med den ene gangen, snakket ikke med henne igjen

Anonymkode: 51890...b5c

• Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg trenker litt amerikansk på det. Kliner man på byen og man skal ta med noen hjem (first base), eller bli med noen hjem (2/3 base), bør man snakke om forventninger og evt kondom. Om man er på besøk/eller har besøk av en kan kjenner fra før og man tenker at det blir mer enn klining, og vel å merke – bør man spørre, slik at man slipper å ta avgjørelsen om beskyttet eller ubeskyttet sex, når man er naken. Har man kondom selv, slipper man disse ubehagelige situasjonene. Det gjelder menn og kvinner.

På one night stand er det lett å si syns jeg men nå mener jeg en man dater og liker godt som man er på besøk hos på middag eller har besøk av og det ender med sex 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På one night stand er det lett å si syns jeg men nå mener jeg en man dater og liker godt som man er på besøk hos på middag eller har besøk av og det ender med sex 

Jeg mente at spørsmålet følger 1. base. Kilning med klærne på.

Endret av Helene1982
Skrevet

Tenk at kondombruk med en ny partner ikke er en selvfølge :( Det er ganske sørgelig. Mange ekle folk der ute.

Anonymkode: 13a5f...15d

• Liker 7
Skrevet

I min verden er det en selvfølge med nye partnere. Har kondom tilgjengelig og tar den frem undervis.

Anonymkode: 670e5...0c7

• Liker 2
Skrevet

Ville ha nevnt mine holdninger under dating. For eks «herregud, tenk at det er noen som ikke bruker kondom før man blir faste kjærester»-type utsagt. Bare gjort det rimelig klart at det er noe jeg er opptatt av, uten å si direkte at «om vi skal ligge, må du ha kondom». 

Anonymkode: b3dc8...812

• Liker 2
Skrevet

Når klærne begynner å komme av og man fortsatt har trusa på, da synes jeg det passer å spørre :) For hvis ingen har, så slipper det å bli så altfor vanskelig å stoppe. 

Anonymkode: 95cf3...005

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tar dere en voksen prat etter en tids dating og snakker om at sex snart er aktuelt men at dere må teste dere først eller bruke kondom? Eller skjer det først under et tilfeldig foreplay når man er i situasjonen at sex skal skje at du stopper opp og sier at dere må bruke kondom? Og sier dere det før oralsex eller etter oralsex/foreplay og rett før penetrering?

Jeg spør alltid om hun vil at vi bruker kondom. Det mener jeg er selvfølgelig

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en greie med en fyr, og skal besøke han til uka. Vi har ikke hatt sex før og ikke pratet om prevensjon enda. Så jeg tenker å ta med kondomer i tilfelle. Kan jeg bare kjøpe det første og beste jeg ser på butikken? Alt passer vel? Eller er det noe man må tenke på som jeg ikke vet om? 

Anonymkode: b38a3...5b1

Skrevet

Skikkelig stemningsdreper å nevne den kondomen. Er som å si…du er skitten og full av sykdom..stoler ikke på deg..

Anonymkode: 18bf4...023

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skikkelig stemningsdreper å nevne den kondomen. Er som å si…du er skitten og full av sykdom..stoler ikke på deg..

Like mye som å si ... jeg er ikke interessert å lage barn 🤷‍♀️

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg har kondomer selv og ber han ta en på når vi er i gang.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (6 minutter siden):

Like mye som å si ... jeg er ikke interessert å lage barn 🤷‍♀️

Da er det bare å bruker piller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...