Gjest Lucius Skrevet 7. oktober 2022 #41 Del Skrevet 7. oktober 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvis mannen min hadde tjent 100k i mnd hadde jeg forventet ring til minst 150k hvertfall Hadde han tjent 25k i mnd hadde jeg forventet ring til 15-20k Anonymkode: 8595b...72a 11 hours ago, AnonymBruker said: Sant, men jeg er gammeldags og vil ha det slik. Anonymkode: fa3ad...f9f Det har aldri vært slik i Norge at det koster månedslønner. Da lever du i feil land om du er gammeldags. Her står det litt om slike ringer: https://gullglimt.com/gifteringer-forlovelsesringer/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #42 Del Skrevet 7. oktober 2022 9 hours ago, Fru Uperfekt said: Det var en reklame som satte seg Godt poeng. Han har en video om brudekjole også, også det er relativt nytt. Historisk brukte man ikke en egen kjole, man brukte den fineste kjolen man hadde. I tillegg hadde man ikke hvite kjoler siden de lett får synlige flekker og man hadde kjoler i materiale man selv kunne vaske. Når man tenker etter så er det vel også logisk. Overflodssamfunnet er svært nytt. Ikke så lenge siden vanlige folk ikke hadde råd til noe luksus. Anonymkode: 28941...f73 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #43 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en ring til 15 k, og jeg syns det er mye, helt uavhengig av hva mannen tjener. Den er veldig fin da. Ser flere her skriver 'hadde forventet en ring til xxx pris'. Seriøst? Hadde aldri forventet en viss pris. Det eneste jeg hadde forventet var at det var ekte (jeg reagerer på/tåler ikke juggel, og det vet han), også hadde jeg forventet at det var en ring han likte selv, og som han hadde lagt litt tanke bak om jeg kunne like. Anonymkode: 279ef...9c0 Enig. Selv om man tjener mer, betyr ikke det at det alltid er det dyreste som er best, eller at de ringene til middels pris er dårlige. Hvorfor forvente en ring til f eks 100K, nå det fins mange fine ringer som ikke koster så mye? Hvorfor skal pris være så viktig? Personlig tenker jeg også at med mindre man er veldig spesielt interessert så er det litt unødvendig å bruke ekstremt mye penger på en ring også. Når man kunne donert til veldedige formål i stedet og samtidig fått en veldig fin ring for prisen. Anonymkode: 11d88...646 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. oktober 2022 #44 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ryddet for avsporing. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. oktober 2022 #45 Del Skrevet 7. oktober 2022 Tror ikke det er vanlig noen steder, og i alle fall ikke i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #46 Del Skrevet 7. oktober 2022 ♥ skrev (9 timer siden): Den dummeste investeringen vi har gjort er gifteringer. Riktignok glatte i gult gull, men likevel. Uhygienisk å ha på. Begges ligger i en skuff. Vi kjøpte ringene sammen, og de kostet ikke allverden. Jeg kjenner ingen som har ekstremt dyre ringer, de mest ekstragvagante har vel noen steiner i seg men vi snakker ikke i nærheten av sekssifrede summer. TAKK! For at du påpeker det med uhygienisk! Jeg føler jeg er den eneste jeg vet om som tenker sånn. Jeg vil ikke ha giftering. Ring på finger er rett og slett møkkete! Flere jeg kjenner har tydeligvis som motto at gifteringen er et så viktig symbol på evig kjærleik at den skal være på HELE tiden og ALDRI tas av, det er jo helt forferdelig grisete, tenk bleieskift først og bollebaking etterpå🤮🤮🤮 Anonymkode: 49598...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 7. oktober 2022 #47 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TAKK! For at du påpeker det med uhygienisk! Jeg føler jeg er den eneste jeg vet om som tenker sånn. Jeg vil ikke ha giftering. Ring på finger er rett og slett møkkete! Flere jeg kjenner har tydeligvis som motto at gifteringen er et så viktig symbol på evig kjærleik at den skal være på HELE tiden og ALDRI tas av, det er jo helt forferdelig grisete, tenk bleieskift først og bollebaking etterpå🤮🤮🤮 Anonymkode: 49598...3d2 Tja, får fint vasket hendene rene med ringen på så sant ringen er glatt. Men under ringen vil alltid være et perfekt sted for bakterier å formere seg, så rene hender er ikke rene lenge. En ring med stener vil ikke bli ren med vanlig vask, det er dobbelt æsj. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #48 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har ikke forlovelsesringer. Vi har gifteringer som kostet max 5000 for begge. Jeg hadde blitt lynende forbannet om jeg hadde fått forlovelsesring til 3×månedslønn, finnes viktigere ting å bruke pengene på. Egenkapital til bolig feks. Anonymkode: f3867...db8 Samme her. Noe så stupid som å bruke en formue på bling. 🤮 Hadde mannen min kommet med noe sånn hadde jeg droppet hele giftemålet, det er milelange fra hva jeg har av verdier i livet. Vi bruker pengene våre på renovering av våre 2 hus (som vi kjøpte like etter bryllupet, som totalt kostet 50.000,-), reiser, god kvalitetsmat, bøker, opplevelser og dyrene våre. Har over gjennomsnittet god økonomi, sikkert fordi jeg ikke eier en eneste luksusartikkel og fjas som vesker og diamanter. Anonymkode: cf2ca...281 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. oktober 2022 #49 Del Skrevet 7. oktober 2022 Forlovelse ringen kostet 500 kroner Og gifteringne koster 5000 til sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #50 Del Skrevet 7. oktober 2022 Nei, absolutt ikke en regel å følge. Da hadde jeg sagt nei til frieriet om han var så uansvarlig med pengebruken sin. Anonymkode: 53c7a...dbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #51 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): At du har sett det på tv gjør det ikke normalt eller vanlig. En "vanlig" månedslønn i Usa kan heller ikke sammenlignes med norsk lønn. En forlovelsesring er heller ikke noe man går rundt med til vanlig. Anonymkode: e4a59...1b0 Jo? Jeg bruker min hver eneste dag og alle jeg kjenner gjør det. Anonymkode: e0b35...511 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #52 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er uenig i at det er en tradisjon, alle jeg kjenner har kjøpt ringer sammen. Jeg feirer jul selv om jeg ikke er kristen og giftet meg i hvitt selv om vi hadde barn fra før. Men ringer ville vi begge være med å velge selv Anonymkode: 0d2e2...622 Og jeg kjenner ingen som har kjøpt ringer sammen.. Anonymkode: e0b35...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. oktober 2022 #53 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg kjenner ingen som har kjøpt ringer sammen.. Anonymkode: e0b35...511 Vi kjøpte gifte ringer sammen:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. oktober 2022 #54 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Godt poeng. Han har en video om brudekjole også, også det er relativt nytt. Historisk brukte man ikke en egen kjole, man brukte den fineste kjolen man hadde. I tillegg hadde man ikke hvite kjoler siden de lett får synlige flekker og man hadde kjoler i materiale man selv kunne vaske. Når man tenker etter så er det vel også logisk. Overflodssamfunnet er svært nytt. Ikke så lenge siden vanlige folk ikke hadde råd til noe luksus. Anonymkode: 28941...f73 Jupp sort var den vanligste fargen på en brudekjole før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #55 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Måtte gått rundt med plastikkringer i Usa da, hvis man gifter seg med noen som jobber på McDonald's Anonymkode: 647e2...980 Det er gjerne ikke helt uten grunn at løftering (promise ring) er et relativt vanlig fenomen blant unge amerikanere. Altså at man gir dama en ring som løfte om fremtidig frieri når man får råd til en 'skikkelig' forlovelsesring... Anonymkode: f423d...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #56 Del Skrevet 8. oktober 2022 Helt sykt å bruke hardt oppsparte midler på bling ja, når det finnes så mye mer fornuftig og fint å bruke penger på. Bare lureri! Tre månedslønner blir et fint tilskudd til depositum på bolig. VI har gifteringer, glatte enkle. Har den på fingeren nå, eneste smykke jeg bruker, men om jeg hadde hatt en jobb der jeg trengte rene hender hadde jeg hatt den i et kjede rundt halsen som et smykke i stedet 👍 Anonymkode: 0d2e2...622 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa97 Skrevet 22. desember 2022 #57 Del Skrevet 22. desember 2022 Man kjøper etter økonomien 3 mnd lønn opplegget er gammeldags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 22. desember 2022 #58 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 23.52): Hvis mannen min hadde tjent 100k i mnd hadde jeg forventet ring til minst 150k hvertfall Hadde han tjent 25k i mnd hadde jeg forventet ring til 15-20k Anonymkode: 8595b...72a Hadde du forventet en ring til stor kostnad uten å selv bidra hadde jeg sagt omtrent følgende ! Hade og vi snakkes ikke igjen. Hva i alle dager skal dere med så dyre ringer? Har dere råd til dette kan dere skatte mye mer av inntekten deres. Ringer er bare et symbol på at man elsker hverandre og tilhører hverandre. Noen tusenlapper holder lenge, god kvalitet og i gull som varer og tåler slitasje. Og ja begge to får bidra! Ring på fingeren er noe som forplikter fra begge sin side, og ikke noe jeg går ned på kne for for noen. Det tullet der er man ferdig med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #59 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 0.12): At du har sett det på tv gjør det ikke normalt eller vanlig. En "vanlig" månedslønn i Usa kan heller ikke sammenlignes med norsk lønn. Nei, enig med deg der. Vi tjener nok alt for lite i forhold til amerikanere. De jeg kjenner i USA som har en tilsvarende utdanning og stilling som meg tjener langt bedre enn meg. Anonymkode: e0823...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellernoe Skrevet 25. desember 2022 #60 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg arvet gifteringene til besteforeldrene mine. To helt allminnelige gullringer som ikke var gravert. Da mannen min og jeg skulle gifte oss tok vi dem med til en gullsmed hvor vi fikk dem tilpasset og polert for en 1000-lapp og da var de så gode som nye. Vi graverte dem heller ikke, så kan noen etterkommere få dem om de skulle ønske det når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå