AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Hvor mange timer har dere ettåringen deres i barnehagen av gangen? Og hvor mange dager i uken? Fungerer det greit? Anonymkode: cfd1e...759
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 7.30-15.30, er det korteste vi får til, faren pendler en time, så jeg som jobber et kvarter unna som henter og leverer. Fungerer fint det, men vi et jo slitne alle sammen etter en dag selvsagt. Anonymkode: 248ed...af4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Her vil du nok få en del svar fra de som er hjemmeværende og har barnet så lite som mulig i bhg.. men vit at de fleste der ute faktisk har 1åringen sin i bhg 7.5-8t hver dag. De fleste jobber, og det er ganske mange yrker som ikke har fleksitid. Ikke ha dårlig samvittighet for å sende barnet i barnehagen. Anonymkode: 2f9d0...b00 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Hittil har han vært i bhg fra 8.30 til 14.30 .. Men fremover er jeg på skolen til 15.30 så da blir han der vel til 16. Prøver å få bestemor til å hente et par ganger i uken, føler oss heldige som har den muligheten ❤️ Min eldste var den siste som ble hentet nesten hver dag Jobbet og pendlet lang vei. Nå er hun 16 år da og har ikke tatt noe skade altså hehe, men man føler jo på det, spesielt når hun sier «jeg husker jeg sto alene ved porten og alle de andre barna var henta» ogsånn 🫠🫠🫠 .. Men men .. I dagens samfunn så må man jo bare jobba på også! Ikke lett det der .. Anonymkode: 2797c...912
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Jenta mi er sliten etter 6 timer😞 Helt slått ut faktisk. Anonymkode: cfd1e...759
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her vil du nok få en del svar fra de som er hjemmeværende og har barnet så lite som mulig i bhg.. men vit at de fleste der ute faktisk har 1åringen sin i bhg 7.5-8t hver dag. De fleste jobber, og det er ganske mange yrker som ikke har fleksitid. Ikke ha dårlig samvittighet for å sende barnet i barnehagen. Anonymkode: 2f9d0...b00 Jeg skjønner det godt at de sier det. De har jo nesten ikke tid til hver enkelt unge der vi er. Jeg merker det på henne for å si det sånn. Egentlig vært utadvendt hele veien, hilsa på folk.. frem til barnehagen.. jeg håper det blir bedre Anonymkode: cfd1e...759 2
Sunshineyellow Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 1 åringer sover ofte noen timer. Det kan lette litt på samvittigheten dersom barnet har lange dager. Om foreldrene må ha de små 7-9 t i barnehagen pga jobb har jeg full forståelse for. De jeg ikke forstår meg helt på, er de som for eksempel er i permisjon med nytt barn og far skal levere og hente (eldste får ikke korte dager). (I enkelte situasjoner så er nok det det rette, dersom mor er deprimert, syk etc) Men stort sett handler det om at det er slitsomt å ha begge barna hjemme. Henter man senere, er det lettere at det er middag og skjermtid. Selv om det er en slitsom periode, så går tiden fort. Prøv å nyt tiden. Sett av 5 min hvor du leker med barnet. (Litt er bedre enn ingenting). Finn gleden i dem. De er bare små noen få år! 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Våre har vørt i bhg fra de var 1 år. De har vørt i barnehagen hver dag fra 09-15:30. jeg begynner ikke før 10 og pappaen er ferdig på jobb klokken 15. de har vært slitne, men vi må jo jobbe for å kunne ha mat på bordet etc. Anonymkode: 312f9...39c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Som regel 7.30-15.15. Jeg mister ca. 1 arbeidstime pr dag jeg leverer og henter, har to stk i barnehagen og jobben 5 min unna barnehagen. Det er tre dager i uken, de to siste er kortere dager pga. pappaens turnus. Ca. 08.30-15. Anonymkode: 06fbd...18c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som regel 7.30-15.15. Jeg mister ca. 1 arbeidstime pr dag jeg leverer og henter, har to stk i barnehagen og jobben 5 min unna barnehagen. Det er tre dager i uken, de to siste er kortere dager pga. pappaens turnus. Ca. 08.30-15. Anonymkode: 06fbd...18c Da et det jaggu meg godt gjort å miste en arbeidstime ja 👏 Anonymkode: 00749...833
tussi84 Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Da han var 1, så var han i bhg 8 t 3 dager i uka, og to dager 9 t. Det ble sånn da ingen av oss har flexitid + reisevei.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her vil du nok få en del svar fra de som er hjemmeværende og har barnet så lite som mulig i bhg.. men vit at de fleste der ute faktisk har 1åringen sin i bhg 7.5-8t hver dag. De fleste jobber, og det er ganske mange yrker som ikke har fleksitid. Ikke ha dårlig samvittighet for å sende barnet i barnehagen. Anonymkode: 2f9d0...b00 Hvvorfor sånt oppgulp? Hun spør et spørsmål og folk må da svare det som er riktig Anonymkode: 73b3b...cd9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 Min var i barnehagen fra 9/9.30/1430/15, fri en dag i uken. Jeg var ikke hjemmeværende! Anonymkode: 73b3b...cd9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 8 timer fem dager i uken. Anonymkode: f6b02...8cb
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Sunshineyellow skrev (10 timer siden): 1 åringer sover ofte noen timer. Det kan lette litt på samvittigheten dersom barnet har lange dager. Om foreldrene må ha de små 7-9 t i barnehagen pga jobb har jeg full forståelse for. De jeg ikke forstår meg helt på, er de som for eksempel er i permisjon med nytt barn og far skal levere og hente (eldste får ikke korte dager). (I enkelte situasjoner så er nok det det rette, dersom mor er deprimert, syk etc) Men stort sett handler det om at det er slitsomt å ha begge barna hjemme. Henter man senere, er det lettere at det er middag og skjermtid. Selv om det er en slitsom periode, så går tiden fort. Prøv å nyt tiden. Sett av 5 min hvor du leker med barnet. (Litt er bedre enn ingenting). Finn gleden i dem. De er bare små noen få år! Permisjonen er for å ta seg av nykommeren, ikke prøve å underholde eldste samtidig. Har man en krevende baby så har jeg full forståelse for at man har eldste i barnehagen. Uansett er trådens tema ettåringer og de fleste ettåringer har vel ikke fått søsken ennå. Anonymkode: 63e6c...533 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 Da vår datter begynte I bhg ved 10 mnd alder var hun der fra 0745-1630 hver dag. Sov 2 lurer det første halve året. Ingen av oss har jobber med fleksitid, en leverte, den andre hentet. 30 min reisevei til jobb på begge foreldrene . Datter er i dag 10 år og virker ikke å ha tatt skade av oppholdet . Anonymkode: a4a20...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 Vi leverer ungene ca 07.30 og henter mellom 14-15 (oftest 14.30). Minste sover mellom 1-2 timer etter lunsj. Snart blir arbeidstidene til en av oss endret og da blir det nok henting i 16 tiden. Anonymkode: e54d4...1a9
Sunshineyellow Skrevet 8. oktober 2022 #19 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 9.04): Permisjonen er for å ta seg av nykommeren, ikke prøve å underholde eldste samtidig. Har man en krevende baby så har jeg full forståelse for at man har eldste i barnehagen. Uansett er trådens tema ettåringer og de fleste ettåringer har vel ikke fått søsken ennå. Anonymkode: 63e6c...533 Forskjell på å ha eldste 5 t i barnehagen og 8 t. Når man er hjemme har man muligheten til å gi korte dager, noe man ellers ikke har. Men samtidig har jeg forståelse for at det er riktig for enkelte å ha de fulle dager. Men for veldig mange handler det bare om at det blir for slitsomt.
Mango Skrevet 8. oktober 2022 #20 Skrevet 8. oktober 2022 Leverer ca 07:45 og henter 15:45, 5 dager i uken. Han trives tilsynelatende veldig godt i bhg. Blir kjempeglad når han leveres, bhg rapporterer at han er fornøyd gjennom dagen og glad når han hentes 😊 veldig deilig. Var verre med eldre søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå