Gå til innhold

Hvis du hadde hørt at noen hadde snakket negativt om deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde hørt at noen hadde snakket negativt om deg og de ikke viste at du hørte, hadde du konfrontert personen da? Var i et selskap for en stund siden og jeg kom tilfeldigvis til å høre at kusinen min snakket med en annen om meg. Det var ikke noe hyggelig. Hun sa jeg var en barnslig person, at jeg ikke er som andre, at jeg ikke forstår mye som andre forstår osv… Dette stemmer jo ikke, og jeg skjønner ikke hvorfor hun sier sånt om meg. Nå sier sikkert noen at det sikkert er sant men at jeg lyver. Men det hun sa er ikke sant. Skal jeg la det være eller konfrontere henne?

Anonymkode: e4b37...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du gjerne gjøre. Det beste er å gjøre det der og da. Blir mer kraftfull. Trenger ikke være noe vilt heller, bare å si at man foretrekker at man snakker til deg og ikke om deg kan være mer enn nok. 

Anonymkode: 18802...5de

• Liker 3
Skrevet

Opplevd noe av det samme, var i familieselskap og kusinen min sto å slang dritt om meg. Var ikke måte på hvor tafatt, dum og irriterende jeg var. Jeg gikk bort og sa høyt og tydelig "men dårlig hørsel har jeg hvertfall ikke... " hun ble ganake perpleks. 

Anonymkode: 7484f...a09

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Det mister litt virkningen i ettertid kontra om du tok det der og da, likte spesielt godt den over med hørselen 😄 priceless! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg forsøkte faktisk å snakke med noen som jeg hadde overhørt snakke om meg. Hun la faktisk merke til at jeg stod ett stykke unna, og at jeg da sannsynligvis hadde hørt alt dem hadde snakket om. Da bare gikk hun sin vei, før egentlig fikk snakket sammen. Den personen hun snakket til gikk også en annen vei, men jeg har ikke peiling på om han hadde lagt merke til meg - eller ikke. 

Men når jeg forsøkte å snakke med den personen som stod for alle den drittslengingen, så nektet hun plent for at dette faktisk hadde skjedd i det hele tatt. det er godt mulig at andre folks tilfeller går bedre, og de som baksnakker oppfører seg langt mer voksent. Men dette var i alle fall ikke tilfellet her. Hun bare NEKTET for at hun hadde sagt noe som helst, og selvfølgelig nektet hun å si "unnskyld" eller no som helst.   

Anonymkode: bfe9d...d01

Skrevet

Hadde konfrontert 

Anonymkode: b1e25...797

Skrevet

Du kan jo godt si det, men vær forberedt på at hun kommer til å nekte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis du hadde hørt at noen hadde snakket negativt om deg og de ikke viste at du hørte, hadde du konfrontert personen da? Var i et selskap for en stund siden og jeg kom tilfeldigvis til å høre at kusinen min snakket med en annen om meg. Det var ikke noe hyggelig. Hun sa jeg var en barnslig person, at jeg ikke er som andre, at jeg ikke forstår mye som andre forstår osv… Dette stemmer jo ikke, og jeg skjønner ikke hvorfor hun sier sånt om meg. Nå sier sikkert noen at det sikkert er sant men at jeg lyver. Men det hun sa er ikke sant. Skal jeg la det være eller konfrontere henne?

Jeg konfronterte en foran flere andre en gang. Da ble hun flau da. Sa aldri noe igjen. 

Anonymkode: f19b6...d07

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når ting skjer mange ganger fra samme folk så kan jeg ta det opp. Som regel lar jeg det være uansett hva det er. 

Anonymkode: 56dd5...b61

Skrevet

Jeg mener at du skal ta det opp, hvis du føler for det.

Selv hadde jeg nok ikke tatt det opp. Jeg tror at de som snakker stygt om andre, sier sitt om de personene. Og det gjennomskues.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg konfronterte en foran flere andre en gang. Da ble hun flau da. Sa aldri noe igjen. 

Anonymkode: f19b6...d07

eller kanskje hun kommer med enda mer dritt og baksnakking, men at hun bare har blitt veldig mye flinkere til å skjule alt dette for deg?    

alt for mange mennesker er dessverre sånn: de ville aldri klart å IKKE baksnakke alle andre... 

Anonymkode: bfe9d...d01

Skrevet

Ikke en stund i etterkant nei, og ikke for å si «det er ikke sant».

Poenget er jo at man klapper igjen i selskap, det er asosialt å holde på sånn. 

Anonymkode: c0dd0...836

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du går rett bort til vedkommende og spør om hvorfor hun sier sånt om deg. Men det må skje der og da. Det har lite effekt i ettertid.

Skrevet

Jeg kutter de som regel bare ut. Opplevde dette for en stund siden, hvor personen var sur for jeg ikke kunne stille opp ved flyttehjelp og hadde derfor gått rundt og startet usanne rykter om meg og snakket drit. Jeg fjernet bare personen over alt på sosiale media, da jeg tenker at dette er en skummel person som holder på sånn. Har ikke akkurat noe nært forhold til denne personen heller, og han kjenner meg ikke så godt.

Da klikket personen enda mer, og begynte å si helt syke ting til våre felles venner og at jeg måtte tåle at personen sa hva den mente uten at jeg skulle slette den. Tilslutt endte det opp med at jeg sendte en hissig melding, og blokket personen. Våre felles venner vet heldigvis hvordan personen er, og at personen ikke er helt i lodd. Er veldig glad jeg er kvitt denne personen

Anonymkode: 2a51c...b9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Siste som gjorde det fikk en klar melding om hva som ville skje henne om hun ikke passet kjeften sin 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...