Gå til innhold

Lettere å unngå overspising hvis man drikker vann før et måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som føler det?

Anonymkode: 88938...fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe i det. Har du prøvd grønnsaker? De inneholder vann og fiber så det metter uten å ha så mange kcal.

Skrevet

Absolutt. Man blir raskere mett når man drikker før mat. Av ig til merker jeg at jeg også tror jeg er sulten. Tar et glass melk eller vann, så var jeg visst ikke sulten alkevel, men tørst

Anonymkode: d39f8...65d

Skrevet

Det er jo fordi man fyller opp magesekken med vann, da vil man jo fortere føle seg mett og unngå overspising. 

Anonymkode: ee510...d5c

Skrevet

Man fyller jo opp magen, så kan godt se for meg at det funker ja. Jeg har også hørt dette med at man kan forveksle tørste med sult.

Anonymkode: 37b70...f9f

Skrevet

Ser ofte påstanden om at vi forveksler sult og tørst, men tviler sterkt på at det er noe i det. Kroppen er ikke så dum. Men å fylle magesekken er en av mange ting som bidrar til (kortvarig) metthetsfølelse, så det kan ha en effekt på den måten. Men om du trenger energi eller næring vil det selvsagt være kortvarig. Det viktigste for å stoppe sult er at kroppen får næring og energi, enten fra mat eller egne fettlagre. Så det beste vil være å spise næringsrikt, spesielt protein, og kanskje spise litt saktere og uten å se på tv samtidig.

Anonymkode: 48274...ddf

• Liker 1
Skrevet

Bruk mindre tallerken så du blir tvunget til å forsyne deg flere ganger. På et tidspunkt er du ikke like interessert i å fortsette å spise. Og fyll opp halve tallerkenen med grønnsaker.

Jeg er ofte skrubbsulten etter jobb med lang kjøring, og personlig opplever jeg at vann drøyer den verste magerumlende sulten med ca. 10-15 minutter.

Anonymkode: 257ba...c12

Skrevet

Fungerer ikke på meg, blir ikke mett uansett hva jeg gjør eller hva jeg spiser. 

Anonymkode: 57054...41e

Skrevet

Dersom det funker for deg er det bra. Mulig det kan ha noen ulemper også fordi mye vann fyller opp magesekken, og:image.thumb.png.61c65be5181313d79507fcbaaf8f98ad.png

Anonymkode: 40cb8...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...