Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 hei Har noen erfaring fra og handle her ?? jeg finner ikke så mye på webben om det.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 Her på KG er det 1000 innlegg om SN, tror de fleste er veldig fornøyde, jeg er iallfall det!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 Dette har vært oppe endel ganger før ja, men du må bare spørre om det er noe spesielt du lurer på.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 Hei ja. Jeg er nybegynner på strawberrynet, men har allerede bestilt flere ganger siste mnd... (ja, man blir hekta). Og jeg er strålende fornøyd! Billig, rask levering og ikke minst at de betaler utgifter i forbindelse med toll ol. Dessverre har flere av mine pakker blitt stoppet i tollen - har bestilt for over tollgrensen på 200.-, men jeg har fakset over hva jeg har måttet betale til strawberrynet, og det har gått ca. en uke, så har jeg hatt pengene på konto. det kaller jeg god service! Så du kan trygt bestille derfra-jeg har bestilt 17 julegaver derifra, enkelt og greit!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 jeg lurer og lurer men får ingen svar .. ikke så lett og finen svar på det jeg lurer på i gamle innlegg ..
Gry Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Bare spør Kvinneguidens strawberrynet er trygg p handle gjennom Strawberrynet tilbakebetaler alle andre utgifter du mptte ha, slik at prisen du skal betale er den som står oppgitt når du bestiller. KG Strawberrynet
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 de sender det som gave og da kan beløpet være opp til kr 1000,- da slipper man mva + toll, er dette riktig ??
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 de sender det som gave og da kan beløpet være opp til kr 1000,- da slipper man mva + toll, er dette riktig ?? ← Nei det stemmer ikke. Strawberrynet sender ikke som gave, iallefall har de aldri gjort det på mine pakker.
Gry Skrevet 1. desember 2005 #10 Skrevet 1. desember 2005 Jeg tror du kan krysse av for at det er en gave, men da bør nok leveringsadressen være en annen enn din egen adresse.. Og jeg tror grensen for gaver fra utlandet er 500,- men det skal jeg sjekke litt nærmere. Uansett får du pr i dag tilbakebetalt eventuelle utlegg.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #11 Skrevet 1. desember 2005 ok, trodde de sendte som gave siden man kunen krysse av for det, da kan man nemlig motta for kr 1000,- du som har kontaktene kan vel tipse dem om det ? de må også sette verdien på pakken utenpå hvis ikke blir den åpnet.. mindre pes for alle hvis man slipper toll, mva osv..
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #12 Skrevet 1. desember 2005 ok, trodde de sendte som gave siden man kunen krysse av for det, da kan man nemlig motta for kr 1000,- du som har kontaktene kan vel tipse dem om det ? de må også sette verdien på pakken utenpå hvis ikke blir den åpnet.. mindre pes for alle hvis man slipper toll, mva osv.. ← Det du oppnår da er vel at Strawberrynet pakker varene i gavepapir for deg vil jeg tro. Strawberrynet har, så vidt jeg vet, sendt ting som gave tidligere, men sluttet med det etter at de kom under lupen til tollvesenet. Uansett så er det jo ikke noe problem så lenge du får refundert alle tollutgifter.
Gjest Butterflygirl Skrevet 1. desember 2005 #13 Skrevet 1. desember 2005 Du må betale toll ( behandling av pakken av tollvesenet, enkel tollbehandling av posten er 82 kr) og mva for varer over 200 kr. Mva er 25 % av prisen på varen du kjøper. Når du krysser av for gave så pakker strawberrynet varen inn i gavepapir. Men de må sette prisen på varen uten på pakken. Tror de sender varene innpakket uansett om det er gave eller ikke. Lurt å benytte seg av medlemsrabatten. Der du blir du bedt om å taste inn email adr når du skal betale. Da får du rabatt for hver gang du shopper hos dem. Har også hørt om det med å motta pakker som gaver. Men jeg tror ikke det gjelder kosmetikk. Uansett så er det info på www. toll.no.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #14 Skrevet 2. desember 2005 gave er gave uansett hva det er , 1000 kr ..
Gjest Fruktfat Skrevet 2. desember 2005 #17 Skrevet 2. desember 2005 det er ikke toll på kosmetikk ← joda, det er det absolutt. bøker, derimot...
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #18 Skrevet 3. desember 2005 nei, det er ikke toll på kosmetikk ..
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #19 Skrevet 3. desember 2005 Jeg har måtte betale toll og moms hver gang det går over 200 kr til dette potetlandet når jeg har bestilt kosmetikk ihvertfall. Interessert i å høre hvordan du slipper unna...
Gjest tolla Skrevet 3. desember 2005 #20 Skrevet 3. desember 2005 neineinei, det du har betalt er en forenklet tollbehandling og det er et gebyt til posten, og så er det mva da ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå