Gå til innhold

Noen som har sluttet med lettbrus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sluttet med lettbrus (som inneholder aspertam) og merket endring etter de har sluttet med det? Vurderer å slutte selv, for å se om jeg merker noe forskjell på hva det enn måtte være av helsefordeler. 

Anonymkode: 8203e...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke helsefordeler er det du forventer å se? Brus med sukker er faktisk det som er farlig, da det øker risikoen for kreft.

Anonymkode: 20255...ab8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som har sluttet med lettbrus (som inneholder aspertam) og merket endring etter de har sluttet med det? Vurderer å slutte selv, for å se om jeg merker noe forskjell på hva det enn måtte være av helsefordeler. 

Jeg drakk masse Pepsi Max før. Sluttet etter jeg fikk veldig sensitiv mage. Nå drikker jeg kun vann som tørstedrikk og har nesten aldri luft i magen lengre

• Liker 3
Skrevet
Zsjasmin skrev (2 minutter siden):

Jeg drakk masse Pepsi Max før. Sluttet etter jeg fikk veldig sensitiv mage. Nå drikker jeg kun vann som tørstedrikk og har nesten aldri luft i magen lengre

Samme her. Måtte slutte helt da jeg var så avhengig av Pepsi Max at det ble for dyrt. I starten drakk jeg litt vanlig Pepsi og litt kaffe for å unngå abstinens. Så opplevde jeg litt forstoppelse i ukene etter. Men nå er det bedre. 

Anonymkode: e7f8e...0c7

• Liker 2
Skrevet

Hæ.. Bør man ikke drikke Pepsi max heller..? 

Veit jo at vann er det beste, men seriøst.. 

Anonymkode: 8a7aa...459

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Samme her. Måtte slutte helt da jeg var så avhengig av Pepsi Max at det ble for dyrt. I starten drakk jeg litt vanlig Pepsi og litt kaffe for å unngå abstinens. Så opplevde jeg litt forstoppelse i ukene etter. Men nå er det bedre. 

Gratulere! Det er en kamp å klare slutte med, drikker du bare vann nå? Bare magen du merket bedring på? 

• Liker 3
Skrevet
Zsjasmin skrev (30 minutter siden):

Gratulerer med at du klarte slutte! Sliter selv med luft i magen, så det er greit å vite at det kan bli bedre. Ingenting annet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulere! Det er en kamp å klare slutte med, drikker du bare vann nå? Bare magen du merket bedring på? 

Magen, huden og energinivået. Drikker en kopp kaffe innimellom og noe saft med sukker. Men hovedsakelig vann gjennom hele dagen. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hæ.. Bør man ikke drikke Pepsi max heller..? 

Veit jo at vann er det beste, men seriøst.. 

Anonymkode: 8a7aa...459

kan sikkert drikke litt Pepsi Max, men om det er slik at du ikke kan gå en dag uten så spørs det om du ikke er avhengig. Og det er ikke så bra. Blir mye koffein og søtstoff. 

Skrevet

Jeg sluttet med Pepsi Max og har totalt mistet søtsuget. Var så sugen på sjokolade hver kveld tidligere, men overhodet ikke etter at jeg sluttet med Pepsi Max. En annen ting er at magen er blitt mye mer stabil. Jeg har diagnosen ibs, men magen er nesten normalt fungerende nå. 

Jeg skal iallefall ikke begynne med Pepsi Max igjen. Har på grunn av at jeg har opplevd så ending også kuttet ut absolutt alt annet av produkter med aspertam, men Pepsi Max var det lettproduktet jeg brukte mest av. 

Anonymkode: 221be...23d

• Liker 3
Skrevet

Jeg drakk rundt 1-1,5 liter Pepsi Max hver dag i mange år. Elsker Pepsi Max!

Men av økonomiske grunnet sluttet jeg med det for 7 måneder siden. Sluttet tvert, ingen abstinenser. 

Merker overhodet ingen forskjell, verken på hud, hår, mage, energi, ingenting. 

Anonymkode: ed814...da4

• Liker 2
Skrevet

Har drukket inntil 1,5 liter Pepsi Max i snart 30 år. Har nå sluttet siste 3-4 mnd, og merker ingen forskjell! På disse 30 årene har jeg ingen skader på tennene og er sunn og frisk ellers. I tillegg til Pepsi har jeg tygget 1-2 pakker Ekstra tyggis pr dag i tillegg. Har også sluttet med dette. Det eneste jeg kan si er fordel med å slutte med dette, er at jeg har mindre sultfølelse og at magen min liker seg bedre. 

Anonymkode: 8593a...6cb

• Liker 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sluttet med all brus. Fikk økt søtsug av Pepsi Max så har gått ned i vekt etter jeg byttet til vann. Drikker kaffe da

Skrevet

Jeg sluttet med Pepsi Max og har totalt mistet søtsuget. Var så sugen på sjokolade hver kveld tidligere, men overhodet ikke etter at jeg sluttet med Pepsi Max. En annen ting er at magen er blitt mye mer stabil. Jeg har diagnosen ibs, men magen er nesten normalt fungerende nå. 

Jeg skal iallefall ikke begynne med Pepsi Max igjen. Har på grunn av at jeg har opplevd så ending også kuttet ut absolutt alt annet av produkter med aspertam, men Pepsi Max var det lettproduktet jeg brukte mest av. 

Tusen takk for kommentaren din! 
Går på dyre medisiner for IBS, bruker tre forskjellige medisiner til dagen. Da skal jeg slutte selv! 
Man kan lese så mye i dag, derfor er det så nyttig å høre dette fra andre som faktisk har merket bedring og endring. 

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for kommentaren din! 
Går på dyre medisiner for IBS, bruker tre forskjellige medisiner til dagen. Da skal jeg slutte selv! 
Man kan lese så mye i dag, derfor er det så nyttig å høre dette fra andre som faktisk har merket bedring og endring. 

Absolutt verdt et forsøk. Jeg er ganske sjokkert over hvor stor endring det er på søtsug og hvordan magen fungerer. Vil imidlertid gjøre deg oppmerksom på at det tok noen uker før jeg fikk bedre mage. Søtsuget gikk derimot fort bort.

Jeg skulle akkurat i gang med en ganske heftig kur for mage og tarm da jeg ble bedre. Har nå utsatt det, for føler at det er ganske unødvendig å ta en såpass sterk kur når jeg er blitt så bra. For bare noen uker siden var jeg desperat etter å komme i gang med ny kur, men at noe har skjedd er helt sikkert. Har fast avføring på... ja det jeg kan huske egentlig. Fra å være omtrent isolert hjemme i redsel for å ikke ha toalett i nærheten til å kunne slappe av og leve normalt. 

Jeg antar det med magen kommer av en kombinasjon av å ha sluttet med Pepsi Max og også sjokolade og annet søtt. For det har jeg ikke sug etter lenger. 

Skrevet

Sliter med problemet selv. Igjen. Holder på å kutte ut alt av brus selv.

Jeg hadde en vellykket stopp for noen år siden og det førte til vekttap og slutt på søtsug sammen med at jeg kuttet alt av korn og hvete. Jeg drakk cola zero, og det inneholder kunstige søtstoffer. Men skal du kutte det ut burde du samtidig kutte ut alt av koffeinholdige drikker og matvarer. Feks te som inneholder koffein, kaffe, kaker og annen bakst som inneholder kaffe/koffein. Hvis ikke vil suget etter koffein være der, og det er like ødeleggende som søtstoffer, sukker og korn.

Vekta raste ned og huda ble veldig fin. Det var mine erfaringer på det. Og ja, nattesøvnen ble også MYE bedre.

Anonymkode: c8335...d86

Skrevet

brus er brus! 

det spiller vel ingen rolle om det er snakk om brus uten sukker, eller brud MED sukker. Samme veldig usunne dritten uansett.   

Anonymkode: 97686...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...