AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Tips? Jeg sliter med at ting sklir ut fordi jeg er så sliten. Tyr til sjokolade og lignende for å kjenne på den deilige smaken, fordi så mye av dagen består av gjøremål og plikter og det er en kjapp måte å få litt energi og føle seg bedre på. Jeg prøver med frukt isteden, te osv og det funker når det er en fin periode for oss som familie, men når stress, lite søvn og særlig kanskje PMS og mensen kommer, da klarer jeg bare ikke la være. Og treningen sklir ut også. Jeg er bare så sliten, og også lei av å ikke ha viljestyrke. Føler meg ikke bra kroppslig om dagen. Tror jeg takler dårlig å bli eldre. Ser at huden i ansiktet mister sin elastisitet og jeg vet jo at sukker etc. bare gjør at det blir verre, og selvfølgelig, samme med lite søvn og stress. Jeg har bare lyst til å ta vare på meg selv, men når skal jeg få tid til det? Har lyst på hudpleie behandlinger, mer enn hva jeg kan gjøre selv hjemme, men vi har jo ikke råd til det..! Lyst til å trene flere ganger i uka, men det kommer til å gå utover familien, vi jobber på konstant fra morgen til kveld, vi er ett godt team og det er ikke det at pappaen ikke gjør noe, han drar absolutt sin del av lasset, så jeg klarer ikke bare dra ut døra for å pleie meg selv heller.. Jeg har vært så glad i det å være ung og flott, og nå forsvinner det rett foran øynene på meg, blir litt trist av det.. Anonymkode: 36cbe...107 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Hvor mange barn har dere? Må dere være med på alle rutiner begge to hver dag? Hva med om du f.eks prioriterer deg selv mandager og onsdager, og mannen prioriterer seg selv tirsdager og torsdager? Så Jar dere helgen hvor du helt sikkert kan prioritere deg selv en time eller to. Da trener du, tar ansiktsmasker, hårkur m.m. Småbarnslivet er hektisk og tøft, men for å være en god mamma, så må du prioritere deg selv. For både barna, mannen og din skyld Anonymkode: 91912...9cd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg har det helt likt selv, huffameg😄 Jeg er helt overveldet over hvor slitsomt det er med dette familielivet. Jeg trente innmellom før, men nå når det er mørkt ute har jeg gitt opp helt🙈 Anonymkode: df2ac...b5a
vafle Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Samme her, på en måte. Det med sjokoladen. Tar ikke vare på meg selv, trener ikke. Har f. Eks fotbad og slikt, men gidder ikke... Masse fine neglelakker - gidder ikke. Og neglene, bkitt tynne, myke og "sprø" på samme tid... Frisør- kjedelig, tar så lang tid, og må planlegges. Veier en kilo og to mer enn jeg kunne tenkt meg. Stapperi meg sjokolade, og driter i det. Er ikke nødvendigvis så sliten, men det er mye som skal gå opp i en innholdsrik hverdag, mye i hodet. Og så lett å bare slappe av med telefonen... har ikke en veldig stor garderobe, men innslag av fine klær. Bruker noe på jobb, men hjemme? Joggis og ulltrøye. Går sånn i butikken også, gjerne med gårsdagens sminke. Uff, høres helt fæl og tiltaksløs ut, men sånn er det nå. Har begynt å ta vitaminer, da 😅
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Kjenner meg igjen, bortsett fra at jeg har aldri vært deilig. Så det er selve håpet som svinner her, må vel innse at det kommer ikke til å skje. Gikk rett fra overvektig stygg ung kvinne til tjukk og sliten småbarnsmor. Så du får trøste deg med minnene og glede deg over at du i det hele tatt har hatt en glanstid. Anonymkode: 742be...b09
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Haha, sånn er det her også, småbarns perioden er heldigvis bare midlertidig Anonymkode: 0528e...7c3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Tror det beste for å unngå å ty til sjokolade og liknende er å la være å kjøpe inn dette. Du spiser ikke noe som ligger lett tilgjengelig i kjøkkenskuffen. Jeg er selv i nyfødtfasen enda og har nettopp begynt å trene igjen. Det enkleste er å bare trene hjemme når du finner et ledig øyeblikk. Alt er bedre enn ingenting. Det finnes en haug av treningsvideoer på youtube. Du kan trene med manualer/mini-bands. Terskelen for å komme seg på senter er høyere og krever mer tid, men du burde absolutt få muligheten til litt egentid innimellom. Så forslaget lengre opp om å ha ansvar for forskjellige dager, det kan kanskje funke? Uansett så er det mulig å få skvist inn trening på de fleste dager. Man må ikke trene 1-2 timer for å få noe effekt. Anonymkode: 13c82...691
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Synes det er lettere når jeg har fått barn. De er 9 mnd og 3 år. Må spise sunt og trene regelmessig for å være den mammaen jeg ønsker å være med overskudd og glede. Vil være den beste mammaen de kan få, og være et godt forbilde for dem. Anonymkode: 483a3...4d3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg følte det helt likedan, men jeg klarte å gå gjennom en uke med tortur hvor jeg kuttet ut alt sukker og helt siden den gang har jeg fått en helt ny glød og livsgnist! Nå får jeg komplimenter overalt, det gjorde jeg ikke før jeg ble gravid engang... Jeg ante ikke at sukker skapte SÅ tydelige ringvirkninger i alt i livet mitt, fra utseende, til energi, til hår, hud og neglkvalitet, og hjernetåke og fordøyelsesproblemer. sov mye bedre plutselig, og hadde mye mer energi hver dag, og det gjorde sexlivet også bedre... Alle disse tingene er forbedret noe enormt!!! Jeg vil anbefale deg å gi det et forsøk, selv om man bare prøver på en måned i første omgang. Jrg kan garantere at du vil bli positivt overrasket og etter den måneden er over, så er også cravingen etter sukker borte som gjør det enklere å holde seg helt unna. Den første uka er hard, men det ble veldig verdt det! Nå lever jeg hovedsakelig uten sukker, bortsett fra i familieselskap etc, men da må jeg holde meg i skinnet for å ikke ha sukker igjen dagen etter. To dager på rad med sukker sender meg rett tilbake til der jeg var. Så jeg kan ha en dag her og der, men det er faktisk lettere uten. Anonymkode: 65a9c...f53 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg klarte ikke å være sunn. Spiste sjokolade og marsipan bare for å ikke bli undervektig, for da fungerte jeg så dårlig. Men det beste tipset for meg er at det er best for alle om jeg prioriterer meg selv av og til. Og det går over. Anonymkode: 8093f...66f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå