AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #21 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 20.24): Hvordan gjør dere andre det når tiden rett og slett ikke strekker til med familie og jobb. Gjennom pandemien fikk jeg plutselig mye ekstra tid, og begynte å trene regelmessig 3-5 ganger i uken som jeg holdt gående i to år. Men har ikke klart å opprettholde det i år. Med full jobb, verv og familieforpliktelser så blir det litt rykk og napp. Det går ikke an å holde seg til en treningsplan når det kommer mye spontant fra sidelinjen hele tiden. Og nå har været vært grusomt hele uken og det begynner å bli mørkt på kveldene når alt roer seg... Det jeg har fått til de siste ukene er å gå/løpe i trapper hver dag. Rundt 20-30 etasjer daglig. Og tar raske styrkeøvelser som 20 armhevinger på stuegulvet noen ganger i uken. Ligger likevel godt under 10.000 skritt hver dag 😞 Trenger tips. Anonymkode: 20827...b5e Høres ut som du kompliserer dette veldig. Du må ikke ha 10 000 skritt om dagen heller, du må se den totale bevegelsen. At du beveger kroppen jevnt i løpet av dagen. Ikke sitter på rumpa i timesvis. Ikke lag stress rundt trening, kutt også ned på ting i livet ditt. Fokuser på det som er viktig, det er jo familien din. Som skal komme først, verv eller annet frivillig arbeid bør du unngå. Dette opptar tid. Fokuser på kosthold, det klarer du fint. Spis næringsrik mat i riktig mengde. Så du slipper å bli veldig overvektig. Jeg selv fokuserer på 2 hellkroppsøkter i uken, dette får jeg til. Er tilstrekkelig også, jeg løfter baseøvelser. Som knebøy/benk for eks. Har et program der jeg øker vekter sakte. Ellers kan du lage "hjemmeprogram" med hjelp av en PT, 5-6 øvelser. Inkluder gjerne bulgarsk utfall og push-ups i den økta. Dette klarer du fint med litt justeringer i livet, bare legg av deg stresset rundt trening og at du MÅ. Trene 3-5 ganger i uken som du skriver er ikke nødvendig. 2 ganger i uken med styrkeøvelser der du presser deg er nok. Utover dette gåtur/sykkeltur/svømme etc....bevegelse! Anonymkode: 3e20c...958 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #22 Del Skrevet 10. oktober 2022 Glem 10000 skritt, og fokuser på trening med høy intensitet. Det er mye mer tidseffektivt. Til inspirasjon: Anonymkode: a8f27...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 16. oktober 2022 #23 Del Skrevet 16. oktober 2022 HIIT! 30-40 min daglig er nok, og du får treng både styrke og kondisjon. Prøv! 😊 Finnes videoer og apper hvor du finner ulike øvelser. Så kan du sette sammen øvelsene som passer deg best, men husk å få belastet hele kroppen. synes HIIT er kjempegøy selv, gjør det ofte om jeg egentlig ikke orker styrke. For det hender jeg blir møkk lei det styrkeprogrammet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #24 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg går nesten aldri 10 000 skritt, synes det er dødskjedelig å gå. Men jeg tar pullups, push ups, knebøy, og diverse andre calisthenics/egenkroppsvekt-øvelser, og er rimelig gjennomtrent og definert. Anonymkode: e2391...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #25 Del Skrevet 17. oktober 2022 Man må prioritere anerledes. Legg deg tidligere og ta en økt på kvelden. Tren med barna. Tren på kvelden i stede for å legge seg på sofaen osv. Mannen min trener etter minstemann er lagt. Når han kommer hjem drar jeg å trener. Sofakos har vi på mandager og i helgen. Anonymkode: d7f35...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #26 Del Skrevet 18. oktober 2022 Prioritering og tilretteletgging og rutiner er det som gjør det mulig for meg. Prioritering som i at jeg sier beklager, jeg kan ikke, om noen prøver få meg med på noe når planen er å trene (noen ganger så må man, skipper ikke foreldremøte fordi jeg skal løpe, liksom ) Ser omtrent ikke på tv - trening først, så moro etterpå. Tilrettelegging - har mølle og treningsrom hjemme. Har også løpt til/fra jobb i perioder. Men altså, hadde det ikke vært for møllen, hadde det vært lite løping for tiden. Har små barn som ikke kan være alene hjemme, så noen MÅ jo være inne om kveldene. Anonymkode: 2a6b4...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå