AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Jobber med mat og en kunde spurte om det var en mikro hvor hun kunne varme baguetten sin. Jeg sa at det var en mikro "der borte" som hun kunne bruke, men jeg nevnte for henne at den er veldig dårlig (Det tar hundre år å varme noe). Hun spurte om vi hadde en mikro bak og for å være hyggelig og gi kundeservice så varmet jeg den til henne bak på kjøkkenet. Min kollega fikk med seg at jeg gjorde det og når kunden hadde gått sa min kollega "Hvorfor gidder du det der?" med en ganske sur tone. Hun mente altså at det var unødvendig bruk av tid at jeg varmet den for henne. Jeg skjønner igrunnen at jeg ikke er teit her, men hva faen sier jeg til sånt? Hun er generelt veldig lite opptatt av kundeservice, men det for jo være grenser.. Kjenner bare at dette irriterer meg enormt. Anonymkode: 04e67...622 1
SPOCA Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg tenker det var veldig hyggelig gjort, men kunden kanskje var litt vel frampå. Så jeg synes du taklet det bra, regner med at du ikke hadde gjort det om det hadde skapt trøbbel eller lignende for bedriften du jobber for. Synes ikke du var teit, det er slike små ting som kan gi godt rykte og gode opplevelser. Tenker din kollega ikke har rett til å bli sur og har kanskje litt å lære. Ikke at hun nødvendigvis må gjøre det samme, men hun trenger ikke å bli sur på deg. De som vil gjøre det lille ekstra for sine kunder må få lov til det, synes jeg. Har selv jobbet mange år med kunder, og det er jo de stedene hvor man yter god service man husker og kommer tilbake til. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 SPOCA skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det var veldig hyggelig gjort, men kunden kanskje var litt vel frampå. Så jeg synes du taklet det bra, regner med at du ikke hadde gjort det om det hadde skapt trøbbel eller lignende for bedriften du jobber for. Synes ikke du var teit, det er slike små ting som kan gi godt rykte og gode opplevelser. Tenker din kollega ikke har rett til å bli sur og har kanskje litt å lære. Ikke at hun nødvendigvis må gjøre det samme, men hun trenger ikke å bli sur på deg. De som vil gjøre det lille ekstra for sine kunder må få lov til det, synes jeg. Har selv jobbet mange år med kunder, og det er jo de stedene hvor man yter god service man husker og kommer tilbake til. Det gikk ikke ut over noe annet at jeg varmet den for henne. Annet enn at jeg måtte gå noen ekstra steg 😛 Var bare som om min kollega ble sur på meg fordi vi ikke skal "lære" kundene at vi kan hjelpe dem på en måte. Hadde ikke gjort det om det var kø i kassa o.l, men når jeg har tid så tenker jeg det må være greit. Anonymkode: 04e67...622 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Det kommer litt an på situasjonen ellers. Jeg opplevd « feilslått» ekstraservice der andre kunder må vente eller kollega får ekstraarbeid. Var det stille, ingen i kø og kollegaen din sto og hang? I så fall greit at du gjorde denne gesten i dette tilfelle. Anonymkode: f9f6d...c13 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gikk ikke ut over noe annet at jeg varmet den for henne. Annet enn at jeg måtte gå noen ekstra steg 😛 Var bare som om min kollega ble sur på meg fordi vi ikke skal "lære" kundene at vi kan hjelpe dem på en måte. Hadde ikke gjort det om det var kø i kassa o.l, men når jeg har tid så tenker jeg det må være greit. Anonymkode: 04e67...622 Der har jo kollegaen din et godt poeng. Du skal ikke lære kundene at du kan hjelpe dem på denne måten, slik at de forventer det til neste gang da kanskje er kø, og heller ikke av kollegaen din hvis hun ikke synes det er greit. Presiserte du at dette var et unntak? Tenk deg kunden kommer tilbake, det er kø og kollegaen din ekspederer. Kunden skal ha baguetten varmet opp i mikroen bak, slik hun fikk sist! Jeg mener ikke at du gjorde noe feil med og yte denne tjenesten, men jeg kan også forstå hvordan kollegaen din tenker. Anonymkode: f9f6d...c13 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der har jo kollegaen din et godt poeng. Du skal ikke lære kundene at du kan hjelpe dem på denne måten, slik at de forventer det til neste gang da kanskje er kø, og heller ikke av kollegaen din hvis hun ikke synes det er greit. Presiserte du at dette var et unntak? Tenk deg kunden kommer tilbake, det er kø og kollegaen din ekspederer. Kunden skal ha baguetten varmet opp i mikroen bak, slik hun fikk sist! Jeg mener ikke at du gjorde noe feil med og yte denne tjenesten, men jeg kan også forstå hvordan kollegaen din tenker. Anonymkode: f9f6d...c13 Jeg vil tro kunden hadde skjønt at det ikke gikk an om det var kø. Og jeg sa forsåvidt til kunden da jeg gav henne maten at det er sånt jeg kan gjøre når det er tid, etter hun sa tusen takk. Anonymkode: 04e67...622 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Der har jo kollegaen din et godt poeng. Du skal ikke lære kundene at du kan hjelpe dem på denne måten, slik at de forventer det til neste gang da kanskje er kø, og heller ikke av kollegaen din hvis hun ikke synes det er greit. Presiserte du at dette var et unntak? Tenk deg kunden kommer tilbake, det er kø og kollegaen din ekspederer. Kunden skal ha baguetten varmet opp i mikroen bak, slik hun fikk sist! Jeg mener ikke at du gjorde noe feil med og yte denne tjenesten, men jeg kan også forstå hvordan kollegaen din tenker. Anonymkode: f9f6d...c13 Dette er et ikke-problem som lett kan løses ved at bedriften går til innkjøp av en fungerende micro som kundene kan benytte seg av. Anonymkode: e5a96...b52 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der har jo kollegaen din et godt poeng. Du skal ikke lære kundene at du kan hjelpe dem på denne måten, slik at de forventer det til neste gang da kanskje er kø, og heller ikke av kollegaen din hvis hun ikke synes det er greit. Presiserte du at dette var et unntak? Tenk deg kunden kommer tilbake, det er kø og kollegaen din ekspederer. Kunden skal ha baguetten varmet opp i mikroen bak, slik hun fikk sist! Jeg mener ikke at du gjorde noe feil med og yte denne tjenesten, men jeg kan også forstå hvordan kollegaen din tenker. Anonymkode: f9f6d...c13 Tenker at man heller får ta den diskusjonen hvis det viser seg å bli et problem (at samme person kommer tilbake gjentatte ganger og skal ha "ekstraservice"). Jeg vedder gulltanna mi på at det ikke kommer til å gjenta seg. Bra gjort, ts. Det skader ikke om vi er litt hyggelige mot hverandre i hverdagen. Anonymkode: 0e7ec...f74 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der har jo kollegaen din et godt poeng. Du skal ikke lære kundene at du kan hjelpe dem på denne måten, slik at de forventer det til neste gang da kanskje er kø, og heller ikke av kollegaen din hvis hun ikke synes det er greit. Presiserte du at dette var et unntak? Tenk deg kunden kommer tilbake, det er kø og kollegaen din ekspederer. Kunden skal ha baguetten varmet opp i mikroen bak, slik hun fikk sist! Jeg mener ikke at du gjorde noe feil med og yte denne tjenesten, men jeg kan også forstå hvordan kollegaen din tenker. Anonymkode: f9f6d...c13 Det er jeg helt uenig i. Man kan faktisk sette grenser for seg selv. Det hadde ikke vært verre enn at hun da hadde sagt : "Beklager, nå er det så mye kø, så jeg har ikke mulighet til å varme den opp for deg denne gangen". Synes du var veldig gjestfri og god ts, og flere skulle vært som deg 🙂 Anonymkode: 8a4ce...701 3
AnonymBruker 42 Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Kollegaen din hadde vel snublet ut av sengen og landet på feil pupp eller noe sånt da, TS Neste gang så kan du jo svare; "hvorfor itte"? Og nå over til noe mye mer interessant : Hva slags bæggiser er det man varmer i micro? Bensinstasjon-varianter som ligger i kyyylen eller noe sånt? 🤔 Endret 6. oktober 2022 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Syns du gjorde det bra og du kommer sikkert lengre i arbeidslivet enn den late og sure kollegaen din som vil stå på stedet hvil resten av livet. Anonymkode: 738a3...114
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Hvorfor har dere en billig Micro som ikke funker til kundene. Ta opp med sjefen at det er flaut å måtte be kundene stå,der vinter å vår for å smelte en tynn osteskive. Hvis dere kjører dårlig service, kan dere liksom ikke være enda dårligere enn det er mulig å,være. kolegaen din høres ut som tar lite ansvar Anonymkode: 65469...184
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Nei kollegaen din er teit Anonymkode: 64a52...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå