AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Straks i uke 18. Har de siste 3-4 dagene kjent spark hver dag, men eksempel idag er det mindre spark enn i går og på en annen tid av døgnet. Er der slik at man skal kjenne det fast hver dag til samme tid så tidlig? Anonymkode: 57a05...57e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 I følge min jordmor trenger man ikke forvente å føle noe hver eneste dag før uke 23-24. Anonymkode: bd6e9...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Nei. Det er ikke alle som kjenner spark enda en gang. Fosteret har så god plass inni der at det vil sparke på steder du ikke kjenner det så tidlig igjennom dagen. Anonymkode: eae9a...09e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Straks i uke 18. Har de siste 3-4 dagene kjent spark hver dag, men eksempel idag er det mindre spark enn i går og på en annen tid av døgnet. Er der slik at man skal kjenne det fast hver dag til samme tid så tidlig? Anonymkode: 57a05...57e Det er stor variasjon men hvis du oppdager at noe ikke er som det skal så ring sykehuset. Det gjorde jeg engang. Da ba hu meg drikke et veldig stort glass med søtt saft også legge meg på sengen i et mørkt rom og bruke en høyttaler sånn jbl lignende også legge inntil magen med noe høyt bråkete musikk for og se om baby reagerte. Prøv det. Merker du knapt noe så ring sylehuset med en gang. Bedre og høre med dem enn her inne., Lykke til. Anonymkode: 2e48a...a0a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er stor variasjon men hvis du oppdager at noe ikke er som det skal så ring sykehuset. Det gjorde jeg engang. Da ba hu meg drikke et veldig stort glass med søtt saft også legge meg på sengen i et mørkt rom og bruke en høyttaler sånn jbl lignende også legge inntil magen med noe høyt bråkete musikk for og se om baby reagerte. Prøv det. Merker du knapt noe så ring sylehuset med en gang. Bedre og høre med dem enn her inne., Lykke til. Anonymkode: 2e48a...a0a Takk for svar. Idag hadde jeg ikke kjent noe men da jeg tok på høy musikk i bilen kjente jeg plutselig bevegelser inni der. Er bevegelse alltid tegn på at ting er fint? Anonymkode: 57a05...57e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg kjente ingen spark før uke 22-23. Fra og med rundt uke 26 kjente jeg daglig. Anonymkode: fa772...0b7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er stor variasjon men hvis du oppdager at noe ikke er som det skal så ring sykehuset. Det gjorde jeg engang. Da ba hu meg drikke et veldig stort glass med søtt saft også legge meg på sengen i et mørkt rom og bruke en høyttaler sånn jbl lignende også legge inntil magen med noe høyt bråkete musikk for og se om baby reagerte. Prøv det. Merker du knapt noe så ring sylehuset med en gang. Bedre og høre med dem enn her inne., Lykke til. Anonymkode: 2e48a...a0a Man ringer ikke sykehuset i uke 18. Anonymkode: 4b7f5...77c 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg fikk vite at man skal kjenne bevegelser fra uke 24. Hva slags bevegelser og hvor mye varierer veldig fra baby til baby. Alle babyer har unikt aktivitetsmønster og derfor skal du begynne å bli kjent med det fra den uka. Men noen ganger, til og med i uke 30, slet jeg med å kjenne bevegelse når jeg var på farta eller stressa. For man blir ikke like oppmerksom. Da var det å spise noe søtt, og drikke noe kaldt, og ligge uten forstyrrelser for å kjenne etter Anonymkode: 5ccb0...557
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg kjente de første sparkene i uke 17 og det tok laang tid før jeg kjente dem hver dag/flere ganger om dagen Anonymkode: eb2f1...96e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man ringer ikke sykehuset i uke 18. Anonymkode: 4b7f5...77c Jo du kan fint ringe etter uke 18! Jeg har ei søs som er lege skjønner du. Det er liv i babyen fra allerede uke 6. Vær heller føre va alltid alltid alltid!!!!! Anonymkode: 2e48a...a0a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Idag hadde jeg ikke kjent noe men da jeg tok på høy musikk i bilen kjente jeg plutselig bevegelser inni der. Er bevegelse alltid tegn på at ting er fint? Anonymkode: 57a05...57e Ja det virker som babyen har det bra. Men erbevegelsene slik du ikke kjenner til eller ikke noe i det hele tatt da ringer du. Du må aldri nøle. Jeg anbefaler deg rett og slett og slette denne tråden det er så sykt mange negative trolls som har så j evla lite og gjøre om dagen. Kan ikke annet enn og skape kvalme for det er dem det er noe galt med. Ikke over tenk og ta til deg alltid som blir sagt her rett og slett stol på magefølelsen din og alltid ring. Helsevesenet vet aller aller best. Utallige mange kvinner mhar mistet fordi de nølte med og ta kontakt. Du har rettigheter. Bruk dem. Det er en menneskerett i seg selv og få hjelpen man faktisk trenger. Drit I alle som spyr ur kvalme. Heller slett tråden såå har du enda noe mindre og tenke på ❤️❤️❤️ Lykke til. Du blir en strålende mor skal du se Anonymkode: 2e48a...a0a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er stor variasjon men hvis du oppdager at noe ikke er som det skal så ring sykehuset. Det gjorde jeg engang. Da ba hu meg drikke et veldig stort glass med søtt saft også legge meg på sengen i et mørkt rom og bruke en høyttaler sånn jbl lignende også legge inntil magen med noe høyt bråkete musikk for og se om baby reagerte. Prøv det. Merker du knapt noe så ring sylehuset med en gang. Bedre og høre med dem enn her inne., Lykke til. Anonymkode: 2e48a...a0a Forresten jeg fikk reaksjon med engang fra baby stakkar skvatt som bare det. Slo av med en gang og ringte tilbake. Ring legevakta først hvis ikke så sylehuset du skal føde på. Det går så bra dette her ❤️ Anonymkode: 2e48a...a0a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 Så tidlig har baby god plass og kan snu seg til en annen stilling der du ikke kjenner sparkene like godt f.eks. Det er ennå 5-6 uker til du bør forvente at baby har et mønster og du bør bli bekymra om dette plutselig endrer seg. Anonymkode: dc51e...f59
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er stor variasjon men hvis du oppdager at noe ikke er som det skal så ring sykehuset. Det gjorde jeg engang. Da ba hu meg drikke et veldig stort glass med søtt saft også legge meg på sengen i et mørkt rom og bruke en høyttaler sånn jbl lignende også legge inntil magen med noe høyt bråkete musikk for og se om baby reagerte. Prøv det. Merker du knapt noe så ring sylehuset med en gang. Bedre og høre med dem enn her inne., Lykke til. Anonymkode: 2e48a...a0a Kremt.. Ts er bare i uke 17-18. Ts, veldig mange har ikke kjent noe enda på det stadiet. Fosteret er bitte lite, det flyter rundt vektløs inni der og det har god plass. Ikke uroe deg, det blir uansett som det blir. Du kan ikke gjøre annet enn å gjøre ditt beste på å gi det gode levevilkår, i mors liv og etterpå. Så ha fokus på det å ha en sunn, stabil og rolig kropp. Du skal etterhvert til ordinær u.l se frem til det. Anonymkode: ea3fe...605
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Hadde ikke engang kjent første spark i uke 18. det er ikke før senere at de forventer at du skal kjenne liv hver dag, nettop fordi babyen fortsatt er så liten og Ikke har så mye kraft enda, særlig hvis den ligger å sparker mot feks morkake. Anonymkode: efe24...d74 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo du kan fint ringe etter uke 18! Jeg har ei søs som er lege skjønner du. Det er liv i babyen fra allerede uke 6. Vær heller føre va alltid alltid alltid!!!!! Anonymkode: 2e48a...a0a Det er irrelevant at din søster er lege. Man kontakter ikke sykehuset i uke 18, punktum. Anonymkode: 4b7f5...77c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå