AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Leser veldig mye skremmende ang høy bmi ved graviditet. Hadde relativt samme sist svangerskap, men fikk ikke noen av disse skremmende komplikasjonene som man leser om.. Det var bare tungt og jeg slet med bekken og halsbrann på slutten. Nå er jeg gravid med nummer 2, og jeg kvier meg for kontroller osv pga vekt. Nå er jeg redd jeg heller bør avslutte svangerskapet og være fornøyd med at jeg har ett barn.. Anonymkode: a95d9...cf0
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Herregud, nei. Anonymkode: 2ec9c...2b2 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Hva er det å kvi seg til? Det gikk fint sist, og da høyst sannsynlig fint denne gangen også. Tror du vil angre på abort. Anonymkode: 5a816...446
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Ta abort fordi du kvier deg til kontroller pga vekt, og komplikasjoner du ikke fikk sist? Seriøst? Anonymkode: 3f182...729 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Nei, jeg hadde ikke gjort tatt abort av den grunn. Det er økt risiko, det betyr ikke at det er dømt til å gå galt denne gangen. Du kan jo prøve å holde deg i bevegelse og holde kostholdet sunt. Anonymkode: 7985f...9d4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Du vurderer abort fordi du må på kontroller og dette er et tema? Nei vettu. Jeg har høy bmi selv og blir tett fulgt opp, har ingen problemer med svangerskapet og babyen utvikler seg nøyaktig som hun skal. Vekta mi har aldri bært omtalt på en negativ måte, de har bare sørget for at jeg er bevisst et sundt kosthold og bevegelse under graviditeten. Anonymkode: 36550...cf8
Anonym6789 Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg er litt lubben og veldig lav, som gjør at BMIen min ble skyhøy. Føler meg ganske sunn og frisk likevel, og er mye aktiv. Både lege og jordmor var tydelig på at det går helt fint, og selvom jeg skulle ha ekstra kontroller så droppet de det siden glukosebelastning og blodtrykk var ok. Det var aldri noe nedverdigende snakk om vekt/BMI 😊 Nå vet ikke jeg hvordan den fysiske formen din er ellers, men de virket veldig var på at vekt er et sårt og vanskelig tema for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Seriøst? Jeg har 36 i BMI, skyldes mye av at jeg er veldig lav. Svangerskapet har vært helt ukomplisert. Ekstra kontroller synes jeg bare var koselig; det var fint å se baby ekstra! Jeg har vært aktiv og kun gått opp 2 kg, ingen problemer med rygg/bekken osv. Alt er helt fint. Anonymkode: 43c3e...030 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Oi ja, du er definitivt ekstremt stor.. Men jeg tror nok du vil angre om du egentlig ønsker å beholde. Anonymkode: 39dd1...3cb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Oi ja, du er definitivt ekstremt stor.. Men jeg tror nok du vil angre om du egentlig ønsker å beholde. Anonymkode: 39dd1...3cb Ekstremt stor😆 Ok, da har du ikke sett mye folk Anonymkode: 7985f...9d4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå