AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Mener ikke å høres skikkelig utakknemlig ut men har fått mitt første barn og har fått uendelig mange fine gaver.. MEN det er en del folk som ikke eier smak. Har fått en jente så har fått en haug av knallrosa klær med diverse logoer, knæsjrosa glitter på osv osv. Jeg kjenner ingen sted at dette er klær jeg ønsker å ta på babyen min. Er det virkelig folk som synes slike klær er fine? Eller skal man ikke bry seg hva man har på fordi det er jo "bare" en baby? Er det bare jeg som er kravstor? (Forøvrig så sier jeg takk til alt og sier ikke noe mer om den saken..) Anonymkode: 7fa48...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mener ikke å høres skikkelig utakknemlig ut men har fått mitt første barn og har fått uendelig mange fine gaver.. MEN det er en del folk som ikke eier smak. Har fått en jente så har fått en haug av knallrosa klær med diverse logoer, knæsjrosa glitter på osv osv. Jeg kjenner ingen sted at dette er klær jeg ønsker å ta på babyen min. Er det virkelig folk som synes slike klær er fine? Eller skal man ikke bry seg hva man har på fordi det er jo "bare" en baby? Er det bare jeg som er kravstor? (Forøvrig så sier jeg takk til alt og sier ikke noe mer om den saken..) Anonymkode: 7fa48...c8d Enig med deg, mye stygge/tacky klær til barn. Det er selvsagt hyggelig at folk kjøper gaver, men merkelig å kjøpe glorete klær til babyer. Selv om det er din egen smak tenker jeg at det alltid er lurt å tone det ned når du gir gaver til andre. Jeg har jo min smak, men prøver å ikke prakke det på andre så da velger jeg "nøytrale" gaver med mindre jeg kjenner personen veldig godt. Anonymkode: 3c4b2...cf7 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Enig. Klær med masse glitter, paljetter, skarpe rosa farger og det som er, er uaktuelt her. Jeg vil ha enkle og praktiske klær. Jeg føder ikke en prinsesse, men en helt vanlig baby. Heldigvis kjenner de fleste meg godt nok til å aldri kjøpe tacky jenteklær. Anonymkode: ac28d...a52 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Mener ikke å høres skikkelig utakknemlig ut men har fått mitt første barn og har fått uendelig mange fine gaver.. MEN det er en del folk som ikke eier smak. Har fått en jente så har fått en haug av knallrosa klær med diverse logoer, knæsjrosa glitter på osv osv. Jeg kjenner ingen sted at dette er klær jeg ønsker å ta på babyen min. Er det virkelig folk som synes slike klær er fine? Eller skal man ikke bry seg hva man har på fordi det er jo "bare" en baby? Er det bare jeg som er kravstor? (Forøvrig så sier jeg takk til alt og sier ikke noe mer om den saken..) Anonymkode: 7fa48...c8d Dette er klær som ungen din frivillig kommer til å ønske å gå med om to år. Så er bare å bli vant til paljetter og fjas eller paw patrol og spiderman Anonymkode: b8f76...569 7 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er klær som ungen din frivillig kommer til å ønske å gå med om to år. Så er bare å bli vant til paljetter og fjas eller paw patrol og spiderman Anonymkode: b8f76...569 Joa, men ... da er det barnet selv som velger det. På en baby er det bare slemt å kjøpe klær med ubehagelige paljetter på. Anonymkode: 37dbe...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er klær som ungen din frivillig kommer til å ønske å gå med om to år. Så er bare å bli vant til paljetter og fjas eller paw patrol og spiderman Anonymkode: b8f76...569 Men ungen får da ikke bestemme? De skal gå i klær som matcher de fargeløse hjem, duse grå/beige-nyanser av alle farger. Samme med barnerom, fargeløse vegger, gulv, leker osv. Stakkars barn som elsker farger 😄 Anonymkode: 72a55...97b 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joa, men ... da er det barnet selv som velger det. På en baby er det bare slemt å kjøpe klær med ubehagelige paljetter på. Anonymkode: 37dbe...a7f Det er jeg helt enig i, babyer skal ha myke og gode plagg. Men gjerne med mye farger! Anonymkode: 72a55...97b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig folk som synes slike klær er fine? Eller skal man ikke bry seg hva man har på fordi det er jo "bare" en baby? Anonymkode: 7fa48...c8d Tror du slike klær ville solgt hvis ingen synes de er fine? Og tror du folk kjøper slike ting i gave til dere fordi de synes de er stygge? Tror du de fleste ønsker å være slemme? Anonymkode: 7a1f7...333 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg har bestilt noen fargerike og litt annerledes plagg fra utlandet. Har mye Lively, Gant, Newbie, Nameit. Hadde tenkt å gi noe av det til en venninne og beholde noe selv, men nå lurer jeg på om disse er tacky. 😅 Anonymkode: 0f870...357 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er klær som ungen din frivillig kommer til å ønske å gå med om to år. Så er bare å bli vant til paljetter og fjas eller paw patrol og spiderman Anonymkode: b8f76...569 Det tar man når den tiden kommer. Hvorfor må man kle babyen i glorete klær bare fordi de en eller annen gang vil gå med det når de er større? Anonymkode: ac28d...a52 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har bestilt noen fargerike og litt annerledes plagg fra utlandet. Har mye Lively, Gant, Newbie, Nameit. Hadde tenkt å gi noe av det til en venninne og beholde noe selv, men nå lurer jeg på om disse er tacky. 😅 Anonymkode: 0f870...357 Vet ikke om du kødder, men ja, det er sjukt tacky. Anonymkode: fa8f2...a57 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har bestilt noen fargerike og litt annerledes plagg fra utlandet. Har mye Lively, Gant, Newbie, Nameit. Hadde tenkt å gi noe av det til en venninne og beholde noe selv, men nå lurer jeg på om disse er tacky. 😅 Anonymkode: 0f870...357 Jeg hadde ikke ønsket meg disse klærne til min baby (kjoler, blonder og sløyfer er bare upraktisk og ubehagelig, tenker jeg). Men du kjenner jo din venninnes smak best. Hyggelig tanke uansett da! Anonymkode: 311da...179 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har bestilt noen fargerike og litt annerledes plagg fra utlandet. Har mye Lively, Gant, Newbie, Nameit. Hadde tenkt å gi noe av det til en venninne og beholde noe selv, men nå lurer jeg på om disse er tacky. 😅 Anonymkode: 0f870...357 Hvis jeg skulle valgt. Jeg hadde helt ikke brukt nr 1, 4 og 6. Men det er jo personlig smak. Venninna di kan jo for alt vi vet være en av de som er veldig glad i slike klær Anonymkode: ac28d...a52
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har bestilt noen fargerike og litt annerledes plagg fra utlandet. Har mye Lively, Gant, Newbie, Nameit. Hadde tenkt å gi noe av det til en venninne og beholde noe selv, men nå lurer jeg på om disse er tacky. 😅 Anonymkode: 0f870...357 Jeg syns de er søte, elsker sånt og newbie nøytrale klær, og strikkeklær😍 Anonymkode: bcd80...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis jeg skulle valgt. Jeg hadde helt ikke brukt nr 1, 4 og 6. Men det er jo personlig smak. Venninna di kan jo for alt vi vet være en av de som er veldig glad i slike klær Anonymkode: ac28d...a52 Hver sin smak. Men det er nok noe av det mer "nøytrale " hun skal få. Setter pris på innspill. 🙂 Personlig er jeg nok mer glad i farger, dyr og trykk enn de jordfargene som er i butikken nå. Anonymkode: 0f870...357 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke om du kødder, men ja, det er sjukt tacky. Anonymkode: fa8f2...a57 Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan dyr og mønster kan være tacky på barneklær. Men, nå er jeg ikke videre fan av de mørke jordfargene som selges i de fleste norske butikker heller. Alt jeg har kjøpt her er lyst/hvitt omtrent. Anonymkode: 0f870...357 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan dyr og mønster kan være tacky på barneklær. Men, nå er jeg ikke videre fan av de mørke jordfargene som selges i de fleste norske butikker heller. Alt jeg har kjøpt her er lyst/hvitt omtrent. Anonymkode: 0f870...357 Jeg liker enkle, plain'e klær med fint "snitt" (typ, 70-tallsform på klærne, f.eks). Men liker ikke trykk, store glorete detaljer som store sløyfer, eller merkelige mønster. Alle klærne i post'en hadde blitt gitt videre om jeg hadde fått de. Anonymkode: fa8f2...a57
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg liker enkle, plain'e klær med fint "snitt" (typ, 70-tallsform på klærne, f.eks). Men liker ikke trykk, store glorete detaljer som store sløyfer, eller merkelige mønster. Alle klærne i post'en hadde blitt gitt videre om jeg hadde fått de. Anonymkode: fa8f2...a57 Da har vi nok litt ulikt syn på barneklær. De enkle /hvite plaggene synes jeg er kjedelige. Har en utrolig klassisk stil selv, men mamma kledde meg i mye farger da jeg var barn, og jeg er glad I farger for de små. Enig i at 70-tallsform er fint. Anonymkode: 0f870...357
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 Enig med deg. Jeg fikk mye "seee så fiiiiint" til babyshower. Og "såååå deilig stoff". Det var knall rosa, "pels" på noe, leopardmønster, en stiv jakke i str 3mnd med glitter. Og dresser og tepper i pusete materiale (ikke noe ull eller bomull). Jeg syns farger og mønster kan være fint, og har en del av dette. Men noe ser mye bedre ut enn annet. Og jeg foretrekker ull og bomull. Dette er noe flere av mine venner vet, da de var med på babyklær-shopping. Så syns det er rart de ikke snappet det opp når de kjøpte gave. Så nå har jeg mye tilgodelapper liggende. Anonymkode: cb8e8...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 Ingen gir jo gave til en baby for å være slem. Selvfølgelig kjøper folk noe de synes er fint. Men - det er lov å bytte. Null stress de fleste understreker jo det, ‘bare å bytte’. En kan jo ikke vite hvilke størrelser eller typer plagg babyen trenger. Lever tilbake det som går, få tilgodelapp om så er, så kan du finne fine ting babyen trenger etterhvert. Anonymkode: eaa7e...7fb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå