Million Skrevet 11. oktober 2022 #61 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg liker å ha et lager med godteri og snacks, for da vet jeg at jeg har det tilgjengelig hvis jeg føler akutt at jeg måå ha noe😂 Spiser ikke så mye eller ofte, det er mest følelsen av å ha muligheten. Et spørsmål på si: Føler dere det er flaut å kjøpe inn et lager i samme butikk, på samme handlerunde? Det gjør jeg🙈 Så når jeg først er ute i det ærendet en sjelden gang, så må jeg innom flere plasser, evt fordeler over flere handleturer😅 Anonymkode: c8e3d...96d Nei, hva de ansatte måtte tenke (om de gidder å tenke noe overhodet over hva folk kjøper) det bryr jeg meg overhodet ikke noe om. Tror aldri jeg har tenkt på det en gang, uansett hva jeg har lagt på samlebåndet. Eller jo, jeg tror de i sitt stille sinn pleide å tenke på meg som "Pepsi Max dama" kanskje, på Kiwi. Fordi jeg ALLTID pleide å kjøpe brus hver gang jeg var der 😄 Det tenkte jeg faktisk på, og lurte på om de tenkte. Men så glemte jeg hele greia og tenkte ikke mer på det. Blåser i hva butikkansatte måtte tenke. Endret 11. oktober 2022 av Million
Boetica Skrevet 11. oktober 2022 #62 Skrevet 11. oktober 2022 Nei, definitivt ikke😇 Jeg ville sirklet rundt skapet til det var tomt. 1
Nevrosererroser Skrevet 11. oktober 2022 #63 Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Både ja og nei. jeg har et lager av både salt og søtt, kjeks, is og godteri. Stort sett får det stå i fred men en gang i ny og ne blir det overspising, de gangene blir det overspising uansett hva jeg har eller ikke har i hus, veldig kaloritett mat kan slik sett hjelpe meg til å bare overspise litt heller enn veldig mye over mange timer. Jeg har en overspisingslidelse og kan fint overspise sylteagurk og tørre knekkebrød. Endret 11. oktober 2022 av Nevrosererroser
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #64 Skrevet 11. oktober 2022 Har et lite lager, men det kan gå lenge mellom hver gang det blir spist av. Så det hender at vi har en opprydding der, sånn at noe ikke blir for gammelt. Anonymkode: 152db...15b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #65 Skrevet 11. oktober 2022 nei, for det blir alltid hentet i svake øyeblikk. Er lett å tenke tanken " er smart å spise det før det går ut på dato da" og da er ikke veien lang til at den havner i magen. Anonymkode: 0689d...f69 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. oktober 2022 #66 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg hatt et lager hadde jeg spist fra det hver time. Tuller ikke engang. Grunnen til at jeg er slank er fordi jeg ikke har et lager av godis😄 Anonymkode: 6d602...af5 Grunnen til at jeg ikke er slank er ikke snopelageret, men sykdom og medisiner 😕
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #67 Skrevet 11. oktober 2022 Absolutt ikke.. godis snakker til meg om det ligger i skapene. Men selv om jeg er over 50 år, tror jeg selv på at jeg skal klare å ha godis kjøpt på tilbud evt storhandel i Sverige liggende lenge. Det frister jo veldig å kjøpe 5 plater til 100 i stedet for å betale 40 for en, i butikken tenker jeg at da har jeg 5 helger. I realiteten varer det maks to uker. Anonymkode: 03194...c51 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #68 Skrevet 11. oktober 2022 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Grunnen til at jeg ikke er slank er ikke snopelageret, men sykdom og medisiner 😕 Skjønner. Mammaen min er overvektig og hun spiser heller ikke mye søtsaker, men hun spiser store porsjoner og er veldig glad i å bruke masse smør på middagen og på brødskiver. Jeg spiser alltid mindre porsjoner, men søtsaker er jeg helt gæren etter, så der må jeg begrense meg. Anonymkode: 6d602...af5 2
Fru Uperfekt Skrevet 11. oktober 2022 #69 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner. Mammaen min er overvektig og hun spiser heller ikke mye søtsaker, men hun spiser store porsjoner og er veldig glad i å bruke masse smør på middagen og på brødskiver. Jeg spiser alltid mindre porsjoner, men søtsaker er jeg helt gæren etter, så der må jeg begrense meg. Anonymkode: 6d602...af5 Spiser små posjoner, men sykdom med medisiner som bla binder vann som gjør meg større
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #70 Skrevet 11. oktober 2022 Så lenge pakkene ikke var åpnet ville det gått fint. En åpen pakke kjeks derimot... Den overlever ikke en kveld. Anonymkode: 280ff...0ae
Taluno Skrevet 12. oktober 2022 #71 Skrevet 12. oktober 2022 Ingen problem. Handler vanligvis litt godis hver uke, og spiser et par ganger i uken. Har ett stort lager, hvor mye er gått ut på dato... Burde ta en opprydning... AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg liker å ha et lager med godteri og snacks, for da vet jeg at jeg har det tilgjengelig hvis jeg føler akutt at jeg måå ha noe😂 Spiser ikke så mye eller ofte, det er mest følelsen av å ha muligheten. Et spørsmål på si: Føler dere det er flaut å kjøpe inn et lager i samme butikk, på samme handlerunde? Det gjør jeg🙈 Så når jeg først er ute i det ærendet en sjelden gang, så må jeg innom flere plasser, evt fordeler over flere handleturer😅 Anonymkode: c8e3d...96d Nei, de vet ikke om jeg skal ha fest eller overspise alene, eller om jeg skal på hyttetur, eller hamstrer for noe annet. Litt samme som at jeg ikke har noe problem med å kjøpe to 6pack med øl eller flere vin-flasker, jeg tror ikke at de ansatte antar jeg er alkoholiker fordi jeg kjøper en del...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #72 Skrevet 12. oktober 2022 ♥ skrev (På 6.10.2022 den 18.06): Nei. Kan ikke kjøpe lørdagsgodtet for tidlig på dagen engang Samme her, haha. Anonymkode: fff59...587
Eneri Skrevet 12. oktober 2022 #74 Skrevet 12. oktober 2022 Nei, det ville ikke overlevd lenge i skapet. Jeg har kuttet ut å kjøpe "5 sjokkis for 100" bortsett fra rett før jul. Jeg tenker på sjokoladen helt til den er spist opp. Tåler altså ikke å ha noe i hus 'til neste helg' eller 'i tilfelle vi får kaffebesøk'. Har innsett omsider nå som jeg er 49 at det bare ikke funker, er en uhelbredelig godtesnok 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #75 Skrevet 12. oktober 2022 Nei. En gang kjøpte jeg en julekalender til niesen min, også spiste jeg den før hun rakk å få den :s Kan ikke ha godteri i hus Anonymkode: 88bf7...7e0
Crazydoglady Skrevet 12. oktober 2022 #76 Skrevet 12. oktober 2022 Nei, så det gjør jeg ikke. Er håpløst bare med jul og påske osv også når man bare skal handle for noen dager i slengen. Håpløst🙈 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #77 Skrevet 13. oktober 2022 Ja. Men vi spiser aldri sjokolade og snop. Her ligger det sjokolade vi har fått i gave som nok har blitt dårlig. Fordi vi glemmer å sette det frem til annet besøk. Vet blant annet det ligger en sjokolade-julekalender der som er to år gammel, som jeg nok bare får kaste. Anonymkode: 07e98...3d4
Zouk Skrevet 14. oktober 2022 #78 Skrevet 14. oktober 2022 overhodet ikke. samme med kaker, og is. Jeg spiser så lenge det er. Så, ikke noe lager hos meg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #79 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 18.04): Spørsmål i overskriften, hadde du klart å spise bare litt snop hver uke, sånn på fredag eller lørdag, hvis du hadde et større lager av det i huset? Anonymkode: ddc67...74d Hvorfor skulle jeg gjøre det? Snop er ikke en nødvendig matvare. Får man dårlig råd så prioriterer man mat over godteri. Har man dårlig råd her og nå? Da er det viktig å sette av penger til en buffer. Det er ikke viktig å hamstre godteri. Kommer det en livsevent som fordrer at du har godteri i hus? Spis en av tøflene dine. Samma greia. (like nødvendig for god helse og livskvalitet) Anonymkode: 43e2a...c6d
Anonymbruker*** Skrevet 14. oktober 2022 #80 Skrevet 14. oktober 2022 Nei, det kan jeg overhode ikke. Det vet jeg så godt at jeg aldri har prøvd å lagre en gang. Tre sjokoladeplater for prisen av en? Synd for meg, for jeg kjøper uansett bare en i slengen. Eneste gangene jeg sparer godt er visst det er til besøk eller gave. Så det er litt selvkontroll her. En venninne kommenterte faktisk på at jeg hadde sjokoladesaus stående en gang, jeg som aldri har noe godt stående. Selv ikke jeg tar flasken å heller i meg sjokoladesaus sa jeg da 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå