Gå til innhold

Finnes det app som registrerer hvor mye man bruker på mat pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå med økte priser på det ene og det andre, så ser jeg etter en mer nøyaktig måte å finne ut hvor mye vi bruker på kun mat f eks. Finnes det en app e.l. som registrerer hver gang man handler i en dagligvarebutikk og mer eller mindre deler det opp for deg (så mye penger på matvarer, så mye på brus, så mye på snacks osv) eller er det kun god gammeldags regnskap man må føre da? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi handler kun på Kiwi og Spar, så kan se det i Trumf appen. Der kan du også se oversikt over hvor mye du kjøper av hver ting osv. veldig fornøyd med den!

Anonymkode: 6d29f...de7

• Liker 1
Skrevet

Og handler du på Rema 1000 så står det i Æ appen.

Trumf butkker = Trumf app/trumf.no nettside

Anonymkode: 0ff07...78f

• Liker 1
Skrevet

Med egen matkonto (med kort og fast overført sum hver måned) til all mathandel er det lett å vite hvor mye man bruker. Og oppdage om man bruker mer enn planlagt. 

Men oversikten blir ikke på sånn detaljnivå selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Ja DnB har hvertfall oversikt over det 

Anonymkode: 54747...b85

• Liker 1
Skrevet

Har dnb her og kan via appen gå inn i "budsjett" for å se hvor mye som går hvor. Hver transaksjon blir kategorisert, så alle transaksjonene fra dagligvare havner i en egen nedtrekksmeny, ferdig regnet sammen og med mulighet til å om kategorisere de. 

Antar de fleste større banker har noe lignende. 

Anonymkode: df664...0bc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som de nevner ovenfor har Dnb dette i nettbanken. De kategoriserer kjøp og pengebruk for deg. Noe må man korrigere, men det fungerer på matpostene, for nettbanken vet automatisk hva som er dagligvarebutikker og matsteder. Du må naturligvis bruke Dnb kortet da.

Men småting kan bli feil. Som f.eks at jeg har YX Visa kredittkort, som jeg bruker kun til å betale Netflix med. Når jeg betaler YX VISA regningen, kategoriserer nettbanken den fakturaen som bilutgifter (jeg har ikke bil), fordi kortet "tilhører" eller har navn fra en bensinstasjonskjede. Men det er jo et vanlig kredittkort og kan brukes hvor som helst, så det blir lett feil kategorisert.

Dersom du har en annen bank, sjekk om ikke den også har kategorisert kortbruken automatisk for deg. 

Endret av Million
Skrevet

Skal appen gjøre dette for deg, må den ha tilgang til kvitteringene dine. Den kan ikke gjette hvor mye av de 328.30 du handlet for i dag var til grønnsaker, såpe og sjokolade. 

Anonymkode: 402fe...697

Skrevet

Jeg bruker bank Norwegians av samme årsak. Ser presist hvor alt forbruk blir av. Kan også bruke Revolut kort og app, hvisdu ikke vil bruke kredittkort.

Anonymkode: 9c0b1...232

Skrevet
Kittykat skrev (14 timer siden):

Nå med økte priser på det ene og det andre, så ser jeg etter en mer nøyaktig måte å finne ut hvor mye vi bruker på kun mat f eks. Finnes det en app e.l. som registrerer hver gang man handler i en dagligvarebutikk og mer eller mindre deler det opp for deg (så mye penger på matvarer, så mye på brus, så mye på snacks osv) eller er det kun god gammeldags regnskap man må føre da? 

Nettbanken min viser dette regner med de fleste andre nettbanker gjør det samm

Anonymkode: ef565...c32

Skrevet

Husk å ta med restauranter, kiosker og cafeer (bruker ikke DnB e.l, men skriver regnskap)

Anonymkode: b5250...a8f

Skrevet

Godt mulig du kan se det i nettbanken. Min bank- Storebrand har oversikt over hvor jeg trekker kortet. 

Anonymkode: a12ed...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...