kittan Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg har fått vite at kjæresten har sittet inne i drøyt et år pga kvinnemisshandel. Han har fortalt det selv og skylder på at eksen har vært illojal mot han med andre menn. Han har ikke vært voldelig mot meg, men jeg har blitt veldig betenkt. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette og om jeg tør å bli i dette forholdet lenger..Vad hade dere gjort? 4
nordlending Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg hadde gått. Det skal mye til for å unnskylde vold, og hans grunner er ikke noe som kan unnskyldes. Regner med det var ganske ille med tanke på over 1 års fengselsstraff... 31 15
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Så han har vært sjalu og gitt henne juling og mishandlet henne kraftig. Sittet inne et år!!! Voldelig faan du må komme deg langt unna. Neste gang sjalusien slår inn er det din tur. Anonymkode: 50bbb...2c8 21 11
Navani Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Hadde gått. Man kan ikke unnskylde at han har vært voldelig pga utroskap. Ja, utroskap er galt, men han har vært i fengsel for skadene han påførte eksen. Tenk litt over det. 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Det er veldig alvorlig, du sier at han "skylder på" at hun var utro- det er ikke greit å slå noen fordi de har sviktet deg. Det sier seg selv. Han kan ikke gå løs på noen fordi hun har gjort noe feil, denne mannen høres ikke frisk eller bra ut. At han har sittet inne, og fortsatt ikke skjønner at det er han som har gjort noe galt mot eksen sin vitner ikke heller til hans fordel. Han har heller ikke fortalt dette før dere ble sammen slik du forklarer det? Det er -mer- enn dumpegrunn. Her må du bare snu i døra. Anonymkode: 12bcb...1da 19
Gjest Chroma Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg hadde også gått ut av forholdet. At han unnskylder volden gjør det hele bare verre. Utroskap er moralt forkastelig, vold er straffbart, farlig og forkastelig.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Navani skrev (6 minutter siden): Hadde gått. Man kan ikke unnskylde at han har vært voldelig pga utroskap. Ja, utroskap er galt, men han har vært i fengsel for skadene han påførte eksen. Tenk litt over det. Ingen nevnte utroskap. Her dikter du opp ting. Anonymkode: 27244...207 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Chroma skrev (4 minutter siden): Jeg hadde også gått ut av forholdet. At han unnskylder volden gjør det hele bare verre. Utroskap er moralt forkastelig, vold er straffbart, farlig og forkastelig. Ingen nevnte utroskap, her dikter du opp ting. Anonymkode: 27244...207 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Rødt flagg. Det eneste som kunne gjort flagget litt mindre rødt er om han hadde sagt at han mishandlet henne fordi han slet med ditt og datt og at han har gått i terapi for å bearbeide årsakene og lært seg å håndtere sinneproblemene sine. Denne mannen har sittet inne i ett år og skylder fortsatt på kvinnen han mishandlet uten å ta ansvar for egne handlinger. Den eneste med skyld her er han. Jeg kan komme på hundrevis, om ikke tusenvis av bedre alternativer enn vold om mannen min er illojal mot meg. Anonymkode: e0a88...155 21 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Utroskap er fryktelig dårlig unnskyldning for vold mot mennesker som er fysisk svakere enn en selv. Hadde droppet det. Han forstår jo ikke engang at vold mot kvinner er galt. Anonymkode: d1f0e...ae9 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Alle alarmklokker bør ringe når han i tillegg legger skylden for volden på henne. Hadde han gått i terapi og hatt behandling som gjorde at hadde selvinnsikt i hvor gale handlingene hans var, så hadde jeg sagt «kanskje». Men - run!! Anonymkode: 7c18b...88e 21
TLR Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 kittan skrev (16 minutter siden): Jeg har fått vite at kjæresten har sittet inne i drøyt et år pga kvinnemisshandel. Han har fortalt det selv og skylder på at eksen har vært illojal mot han med andre menn. Han har ikke vært voldelig mot meg, men jeg har blitt veldig betenkt. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette og om jeg tør å bli i dette forholdet lenger..Vad hade dere gjort? Kurt han ut 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg har vært i et voldelig forhold og skyr menn med slike tendenser som pesten. Menn som tyr til vold mot en de elsker er i stand til hva som helst og den type menn er kjent for å manipulere så jeg vedder armen min på at han lyver når han prøver å rettferdiggjøre det med at hun var utro. Selvom han nå lovebomber deg og er en prins på hvit hest og lover at det aldri vil skje og får deg til å føle deg spesiell og elsket så vet du at det ligger i han og sjansen er stor for at han bruker psykisk og fysisk vold mot deg også når han etter en stund har fått makten over deg. Løp mens du enda kan!!!! Jeg har fått hele fremtiden min ødelagt pga ptsd! Anonymkode: 6e541...06e 12 4 3
Pippi Lotta Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Når han har sittet inne et helt år så er det snak om grov vold! Så han er åpenbart en farlig mann. Det at han forsvarer det gjør det enda verre. Han sier jo indirekte (eller kanskje direkte) at det ikke var hans skyld. Da er det jo stor sjanse for at han vill gjøre det på ny! Her synes jeg du skal rømme så fort du kann. Kjæresten din er farlig! 13 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg hadde spurt om å få lese dommen før jeg foretok meg noe. Anonymkode: 950b1...15a 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 Sånn helt konkret: Hva besto denne illojaliteten i? Var det utroskap, eller var det noe han innbilte seg? Og hvis det faktisk var utroskap, hvorfor gikk han ikke fra henne? Historien hans høres helt ulogisk ut. Av det du forteller, er det ikke tvil om at dette er en mann som har voldelig flere ganger over tid, attpåtil grovt voldelig - det skal en del til for å få ett års fengsel for mishandling - og som andre notorisk voldelige personer, legger all skyld på offeret. Her er det bare å komme seg langt vekk. Anonymkode: f69df...815 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 Beklager men du bør faktisk forlate han før han gjør noe mot deg. Få for all del ikke barn med han. Virker ikke som han klarer å kontrollere seg når han blir sint/såret. Å sitte inne ett år for vold så må man ha gjort nor virkelig ille Anonymkode: 9f031...2cc 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde spurt om å få lese dommen før jeg foretok meg noe. Anonymkode: 950b1...15a Hadde helt klart bedt om å få vite detaljene her. 1 år for vold i Norge er en lang dom. Tviler på at det finnes noe formildende ion han forklarer seg slik han gjør. Kanskje det kan hjelpe deg å lese dommen, og ikke minst få oversikt over skadeomfanget. Altså hjelpe deg med å gå. Anonymkode: 8f3a1...ee3 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde helt klart bedt om å få vite detaljene her. 1 år for vold i Norge er en lang dom. Tviler på at det finnes noe formildende ion han forklarer seg slik han gjør. Kanskje det kan hjelpe deg å lese dommen, og ikke minst få oversikt over skadeomfanget. Altså hjelpe deg med å gå. Anonymkode: 8f3a1...ee3 Mine tanker også. Da først kan det gå opp for henne at dette er mer alvorlig enn det typen prøver innbille henne. Anonymkode: 950b1...15a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 1 års Fengselsstraff er uvanlig lenge. Selv folk som er voldelige mot barn får mindre straff. Så han har helt sikkert forårsaket varige mén hos eksen etter grov vold. Ikke noe å satse på. Anonymkode: 533ec...c30 10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå