AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Del Skrevet 6. oktober 2022 Hei, Kontaktet et verksted om å skifte bakdempere på en Audi A6, og fikk tilbud på rundt 10000 kr. Det er satt av 3 timer (1800 kr / timen), samt to stk dempere til 2000 kr pr/stk, og noe annet småting. Høres dette riktig ut? Jeg sjekket ut YouTube - og der er de fleste videoer bare 5-10 minutter lange - på bytte av demper bak. Anonymkode: a2f6e...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Del Skrevet 6. oktober 2022 Høres kanskje litt dyrt ut men det kommer jo an på hvilken type dempere det er og hvor lang tid det tar å demontere, det at videoene på YT er korte er ingen indikasjon på hvor lang tid det tar. Husk at bilen må jekkes opp og stabiliseres på bukker, hjulene må sikkert av og så spørs det hvor møkkete den er under og hvor godt bolter og muttere sitter. Biler som går i saltsuppa her i Norge er ikke like enkle å skru på som biler i andre land, kan også være at det er sensorer eller plugger som må demonteres og sånt kan ta tid. Anonymkode: 55075...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 6. oktober 2022 #3 Del Skrevet 6. oktober 2022 Er det stasjonsvogn du har så må omtrent hele bagasjerommet demonteres for å komme til støtdemperfestene. Men ville hørt med andre verksted for pris på samme jobb, du kan spare en del penger på å ikke ta det første og beste tilbudet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Del Skrevet 6. oktober 2022 Gjorde det på vår Prius 2009. Litt jobb var det så det tok hele 1 time å bytte begge bak. Kostet ca 2500,- for nye. Anonymkode: a9f40...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 6. oktober 2022 #5 Del Skrevet 6. oktober 2022 Hei du sier ingenting om årsmodell så da blir det generelt Dyreste bakdemper ligger på 1 227,- pr stk Sachs Godt gammelt merke NK gode nok dempere rimeligste 485,- pr stk Bildeler.no er spesialister på deler til VW Skoda i 1992-1993 til idag de begynte med VW deler De skal være overkommelige og skifte Du taster inn Regnummer lykke til https://www.bildeler.no/stotdemper/g/121/audi/a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. oktober 2022 #6 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 8. oktober 2022 #7 Del Skrevet 8. oktober 2022 3 timer høres greit ut. Men timeprisen er høy, og det samme er prisen på demperene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 16.58): Hei, Kontaktet et verksted om å skifte bakdempere på en Audi A6, og fikk tilbud på rundt 10000 kr. Det er satt av 3 timer (1800 kr / timen), samt to stk dempere til 2000 kr pr/stk, og noe annet småting. Høres dette riktig ut? Jeg sjekket ut YouTube - og der er de fleste videoer bare 5-10 minutter lange - på bytte av demper bak. Anonymkode: a2f6e...a50 om du tenker det er en 5-10 minutters jobb så kan du jo like gjerne gjøre det selv. Anonymkode: b609e...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Del Skrevet 8. oktober 2022 Det gjorde jeg nettopp på verksted. Men det var på en Kia ceed da. Betalte rett rundt 3500. Vet ikke hvor lang tid de brukte, men de ringte etter 40 minutter og sa den var ferdig. Anonymkode: b8e75...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akay Skrevet 13. oktober 2022 #10 Del Skrevet 13. oktober 2022 Tidsbruken er riktig. Jeg fikser endel bil og hadde nok regnet 2 timer per side. Men jeg har i tillegg løftebukk etc. prisen på verksted er dyr, men delene er enda dyrere der enn om du kjøper dem å skifter selv. Verkstedet har ca 35-45% avanse på delene de selger selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Del Skrevet 22. oktober 2022 Bytte dempere bak er lett hvis man har verktøyet og bruker YouTube. Videoer der er rimelig komprimert. Du ser aldri de leiter etter verktøy, løfter bilen, krangler med rustne skruer osv. Men å kjøpe delene på autodoc og bruke en lørdag sparer deg for 6-7000. Kr. Om det tar 2 eller 5 timer spiller liten rolle. Gjør det uten stress, spar penger, opplev mestring. Skrur min, konas og mine barns biler. Er utdannet mekaniker for 30år siden men har det kun som hobby idag. Anonymkode: fe562...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå