Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har vært sammen med samboeren min i 5 år, vi har barn sammen og har alltid hatt det veldig bra sammen. Etter vi fikk barn har romantikken dødd litt, men vi snakker om det og tenker at slik er det i småbarnsperioden. 
Vi er forlovet og skal gifte oss, noe jeg har gledet meg mye til helt fra start. 
nå har det seg slik at jeg helt ut av det blå har blitt betatt av en på kontoret. Han viser ikke noe interesse for meg, jeg prøver ikke å få hans oppmerksomhet heller, men jeg klarer ikke la være å tenke på ham. Hva betyr dette? Blir dårlig bare jeg tenker på bryllupet nå, kun av dårlig samvittighet for samboer, jeg er redd at jeg ikke er så klar for giftemål som jeg trodde? Han er alt jeg ønsker meg og mer, men hvorfor tenker jeg på andre da? 

hilsen fortvilet og dårlig samvittighet.. 

Anonymkode: 269e9...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke gifte deg, veldig viktig.

Du klarer også å styre lystene dine overfor andre.

Anonymkode: 63fbe...969

Skrevet

Helt vanlig! Bare ikke gjør noe med det.

• Liker 4
Skrevet

Vanlig? Så jeg kan gifte meg og tenke at dette går over? 

Skrevet

TS,

Man blir normalt ikke betatt ut av det blå med noen.

Har du tidligere opplevd å bli sterkt betatt av noen der det ikke er en grad av gjensidighet?

Du kan ha en sårbarhet som på engelsk heter Limerence. Vil anbefale at du søker og leser litt om det.

Har dere satt dato for bryllupet? Hvis ikke er det vel uproblematisk å vente litt til du har fått avklart med deg selv. Ikke minst med tanke på din samboer. Vet ikke om han syns det er så kult å gifte seg med en dame som er betatt av en annen mann.

Så et viktig poeng, det at du har blitt betatt av denne mannen, betyr ikke mer enn det. Men hvis du velger å fortsatte med din samboer, så må du bli kvit dette, og så lære deg så det ikke blir gjentakelse.

Uansett, lykke til.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vanlig? Så jeg kan gifte meg og tenke at dette går over? 

Ja absolutt. Det vil gå over. Ikke ta det så alvorlig.

Anonymkode: dfac1...d55

Skrevet

Bare ikke fall i fristelsen til å agere på betatthets-følelsen, så vil det sikkert dabbe av. Du virker jo rimelig tilfreds med det du allerede har, Synd å kaste det på båten fordi man dagdrømmer om noen andre. Tror det er rimelig vanlig at man blir litt betatt av andre i ny og ne. 

Anonymkode: 8210a...69d

Skrevet

gifte deg og for evig bli din kommende mann hustru for evig mens du har en annen i tankene?

Anonymkode: ae64c...da7

Skrevet

Det er helt normalt å bli betatt av andre mens man er i et forhold. MEN, da er det jo somregel et tegn på at det ikke er helt som det skal hjemme. Forelskelsen og sexlysten faller jo somregel bestandig, hos de aller fleste. Da er det selvfølgelig en risiko å ville søke spenning på nytt....Men det er jo helt opp til deg.  Hvis du heller vil leve et liv med spenning og forelskelse - dropp bryllupet og velg et annet liv. Det er fryktelig energitappende å leve et dobbeltliv der man later som hjemme, men egentlig har en annen i tankene. Det har aldri noen lykkelig slutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...