Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått antidepressiva pga kjærlighetssorgen?

Eksen slo opp for 4 uker siden og vi har snakket av og på. Hver gang har han sagt at han er usikker på om han har tatt riktig valg. Hodet hans er splitta og sier forskjellige ting. Han slo opp pga jeg var sjalu og følte jeg ikke viste tillit og derfor satte urimelige krav til han. Vi har avtalt at om han angrer så skal vi møtes på kafeen hvor vi hadde vår første date den dagen vi har jubileum (27. Nov). Jeg føler jeg blir gal. Teller ned til denne datoen og tenker på han hele tiden. Han er en dødsbra fyr og kjæreste og jeg klarer ikke å slutte å tenke på at jeg har ødelagt noe som var så bra og så bra for meg. Savner han så mye. Har hatt kjærlighetssorg før men nå føler jeg meg nesten mentalt syk. Går til psykolog og vil fikse meg selv og mine problemer med sjalusi for min egen del men også får vår. Klarer ikke legge fra meg det håpet om at vi skal bli sammen igjen og jeg blir rett og slett gal av det.

Anonymkode: 0f908...9cb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva går du til psykolog til opprinnelig? 

Anonymkode: 74ec8...17e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva går du til psykolog til opprinnelig? 

Ts

Jeg oppsøkte hjelp i sommer og sa til dem at jeg at jeg har traumer fra barndommen og tidligere forhold som ødelegger forholdet mitt nå. Første psykologtime var ironisk nok dagen etter han slo opp. 

Skrevet

Dersom han angrer skal dere møtes der? Er det avtalen? Ikke snakk om at du ikke vil?

Fant han på den avtalen? 

Kanskje du er forelsket i forelskelsen? At det er ikke akkurat han du savner, men en å være gjensidig glad og trygg med, og nærheten? Tenk deg om.

• Nyttig 1
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Dersom han angrer skal dere møtes der? Er det avtalen? Ikke snakk om at du ikke vil?

Fant han på den avtalen? 

Kanskje du er forelsket i forelskelsen? At det er ikke akkurat han du savner, men en å være gjensidig glad og trygg med, og nærheten? Tenk deg om.

Ts

Det var min avtale som jeg kom opp med i gråt og desperasjon om å få han tilbake. Han gikk med på avtalen men sa også at hvis han angrer før det så kommer han ikke til å vente med å si det til denne datoen. 

Hvordan vet man at det ikke er personen men forelskelsen? Jeg personlig føler det er personen 

Skrevet

Folk er flinke til og ødelegge seg selv for å si det sånn. 

Trenger ikke psykolog om du skal gjøre ting værre.

Anonymkode: ceb46...6eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Jeg oppsøkte hjelp i sommer og sa til dem at jeg at jeg har traumer fra barndommen og tidligere forhold som ødelegger forholdet mitt nå. Første psykologtime var ironisk nok dagen etter han slo opp. 

Disse tingene er en hel neve med røde flagg. Spesielt sistnevnte du tar opp. Du velger å legge skylden på dine egne handlinger og reaksjoner basert på tidligere forhold.. Ingen mann med respekt for seg selv bør innlede noen forhold med noen kvinner som bruker det som argument. 

Når han i tillegg gjør det slutt grunnet sjalusi og annen kontrollerende atferd så hadde jeg også gjort det slutt. 

Håper for han sin del at han ikke viker, for han kommer ikke til å ha det bra i forholdet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse tingene er en hel neve med røde flagg. Spesielt sistnevnte du tar opp. Du velger å legge skylden på dine egne handlinger og reaksjoner basert på tidligere forhold.. Ingen mann med respekt for seg selv bør innlede noen forhold med noen kvinner som bruker det som argument. 

Når han i tillegg gjør det slutt grunnet sjalusi og annen kontrollerende atferd så hadde jeg også gjort det slutt. 

Håper for han sin del at han ikke viker, for han kommer ikke til å ha det bra i forholdet. 

Ja, det er røde flagg og det er derfor jeg velger å gå til psykolog med det. Jeg har ikke brukt dette som en unnskyldning for mine handlinger, men en forklaring overfor meg selv slik at jeg har et standpunkt og noe å ta tak i slik at jeg kan jobbe med meg selv og bli bedre. Jeg synes det er utrolig trist at jeg har latt alt det her ødelegge for oss og jeg forstår at jeg har ting å jobbe med. Jeg så bare ikke at jeg hadde problemer med disse tingene før jeg så det i praksis dessverre. Jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for å bli bedre og endre på ting ettersom jeg ser at det ikke er rettferdig ovenfor han eller den man er sammen med generelt. Jeg har såret meg selv masse med dette og det faktum at det har såret ham.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette minner meg veldig om samme situasjon jeg var i med min eks for noen år siden. 

Han slo opp fordi jeg hadde sjalusiproblemer og var kontrollerende, jeg ble desperat, bønnfalte om sjanser osv., og han var aldri helt sikker på valget sitt, og skulle alltid la det være en liten sjanse - bare sånn at jeg ikke fikk muligheten til å gå videre, ser jeg nå i ettertid. 

Han holdt meg på vent i 5 måneder! Til slutt gadd jeg ikke mer og sa fra om at nå holder det, jeg går videre. Vi snakket ikke sammen på en måned før han kom krypende tilbake. Vi flyttet sammen, forholdet ble selvsagt aldri det samme. 

Så tips, ikke snakk med han, hvorfor skal han måtte bruke tid på å tenke ut hva han vil hvis han vet du står klar til å ta han imot når som helst.

Og personlig erfaring, jeg har det mye bedre uten han. Skal ofte to til for å gjøre et forhold så giftig. Det finnes mennesker du ikke vil kjenne på sjalusien sammen med, og som jobber med deg for å få opp selvtillit :) 

Anonymkode: 542bb...069

• Liker 1
Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)

Du er jo i en veldig tidlig fase. Det du opplever er normalt, men ikke mindre vondt av den grunn! Antidepressiva skal jeg ikke mene noe som helst om, det er ikke for amatører å synse om. Men sett i ettertid: for noen år siden, da jeg gikk gjennom kjærlighetssorg, var jeg glad jeg hadde tilgang til et medikament som gjorde at jeg faktisk fikk sove. Kroppen trengte pause fra smertene. Det er i ettertid en nyttig livserfaring å ha.

Endret av Vitalogy
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts

Det var min avtale som jeg kom opp med i gråt og desperasjon om å få han tilbake. Han gikk med på avtalen men sa også at hvis han angrer før det så kommer han ikke til å vente med å si det til denne datoen. 

Hvordan vet man at det ikke er personen men forelskelsen? Jeg personlig føler det er personen 

Jeg synes ikke det var noe alright av ham å bli med på den avtalen. Det er jo å gi deg bitte litt forhåpninger. Skal du liksom dukke opp på stedet, og så oppleve at han ikke kommer? Det blir jo bare så sårende, opprivende og forferdelig for deg. 

Er han virkelig fantastisk, Ts?

• Liker 2
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det var noe alright av ham å bli med på den avtalen. Det er jo å gi deg bitte litt forhåpninger. Skal du liksom dukke opp på stedet, og så oppleve at han ikke kommer? Det blir jo bare så sårende, opprivende og forferdelig for deg. 

Er han virkelig fantastisk, Ts?

Ja, det hadde forsåvidt vært bedre å ikke ha noen avtale. Føler på en måte at jeg ikke kommer til å begynne prosessen om å komme meg videre før etter denne dagen. Har tenkt at han kanskje bare gir meg forhåpninger for å være snill på en eller annen måte? Samtidig som at jeg har hørt fra felles venner at han har det veldig vanskelig fordi noe i han mener dette var helt feil valg. 

Skrevet

Høres ut som Han har deg på gress. Tenk deg om. Hva er bra med han. Støtter han deg? Viser han at han er oppriktig glad i deg? Skriv en liste. Er han forelsket i deg? Du ønsker vel en mann som vil ha deg hele tiden?

Anonymkode: f0a85...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...