AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Er det blitt slik at mange par opplever eit forventningspress til hvor ofte de bør ha sex , og det går foran den sexuelle kjemien.? At sexbehovet endres er noe de fleste par opplever, men tar mange par i alltfor liten grad høgde for desse utfordringer, og mange par har lavere tærskel for å takle ulikt sexbehov idag en tidligere.? Anonymkode: ed692...ccc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det blitt slik at mange par opplever eit forventningspress til hvor ofte de bør ha sex , og det går foran den sexuelle kjemien.? At sexbehovet endres er noe de fleste par opplever, men tar mange par i alltfor liten grad høgde for desse utfordringer, og mange par har lavere tærskel for å takle ulikt sexbehov idag en tidligere.? Anonymkode: ed692...ccc Det jeg forundrer meg over er at folk virker å ha antall ganger pr uke som et slags mål eller noe. Aldri skjønt meg på. Vi kan ha perioder med sex hver dag. Men det kan også gå mange mnd (over 1 år) uten sex. Det som er felles for disse periodene, er at det er uproblematisk. Vi har et pragmatisk forhold til sex. Sex er gøy, fint og godt. Men ikke noe mer en det. Vi trenger ikke å ha sex for å konsolidere forholdet. Vi trenger ikke sex for å føle oss elsket. Vi legger ingen dypere mening eller følelser i sex utover at det er en morsom og fin ting vi kan gjøre når vi har overskudd. Anonymkode: 20e81...b07 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Sex er noe skal vera lystbetont, og ikkje styrt av eit forventningspress. Noen par lever utmerket godt uten sex i lange perioder utan at det har noen innverknad på parforholdet. Som mann opplever eg aldri sex som eit tema, og at det er noe som står på agendaen i sosiale samanhenger innenfor det mannlige miljøet. Om sex er noe som ofte er tema, og står på agendaen innenfor enkelte kvinnlige miljøet er utvist ? Anonymkode: ed692...ccc 1
Rotehodet Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det blitt slik at mange par opplever eit forventningspress til hvor ofte de bør ha sex , og det går foran den sexuelle kjemien.? At sexbehovet endres er noe de fleste par opplever, men tar mange par i alltfor liten grad høgde for desse utfordringer, og mange par har lavere tærskel for å takle ulikt sexbehov idag en tidligere.? Anonymkode: ed692...ccc Vi har kommet til en tid der hvor mannen ene og alene ikke er ansvarlig for parets sexliv. Det er den store omveltningen i samfunnet i dag. Vet om en drøss av menn som gjennom 15 eller 20 års samboerskap og ekteskap ikke har rørt en finger for å bidra til et godt sexliv. De har lagt all skyld på mannen for at deres sexlyst er borte, samtidig har de aldri tenkt tanken på mannens lyst tanker. Typisk for de som er født rundt 70 tallet og oppover. Selv synes jeg det er helt fair å vedlikeholde sexlivet.. 1
sicario Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som mann opplever eg aldri sex som eit tema, og at det er noe som står på agendaen i sosiale samanhenger innenfor det mannlige miljøet. Anonymkode: ed692...ccc Samme. Opplever aldri at sex er noe tema blant «gutta». Tror de aller fleste har et ganske avklart og lettvint forhold til sex og at man ikke legger så mye i det. Blir litt det samme som at tema blant gutta er middagslaging, kjøring i barnehagen eller middag hos svigers på Søndag. Ganske så uinterresant og hverdagslig rett og slett ☺️
Rotehodet Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Rotehodet skrev (3 minutter siden): Vi har kommet til en tid der hvor mannen ene og alene ikke er ansvarlig for parets sexliv. Det er den store omveltningen i samfunnet i dag. Vet om en drøss av menn kvinner som gjennom 15 eller 20 års samboerskap og ekteskap ikke har rørt en finger for å bidra til et godt sexliv. De har lagt all skyld på mannen for at deres sexlyst er borte, samtidig har de aldri tenkt tanken på mannens lyst tanker. Typisk for de som er født rundt 70 tallet og oppover. Selv synes jeg det er helt fair å vedlikeholde sexlivet..
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Rotehodet skrev (50 minutter siden): Vi har kommet til en tid der hvor mannen ene og alene ikke er ansvarlig for parets sexliv. Det er den store omveltningen i samfunnet i dag. Vet om en drøss av menn som gjennom 15 eller 20 års samboerskap og ekteskap ikke har rørt en finger for å bidra til et godt sexliv. De har lagt all skyld på mannen for at deres sexlyst er borte, samtidig har de aldri tenkt tanken på mannens lyst tanker. Typisk for de som er født rundt 70 tallet og oppover. Selv synes jeg det er helt fair å vedlikeholde sexlivet.. Mange kvinner sitter nok igjenn med en følelse etter den sexuelle revlusjonen at de har følt seg underkuet av sin partner, og sex var noe som skulle skje på menns premisser. Her kan det reises spørsmål om hvor oppdatert var egentlig kvinner over sin egen sexualitet tidligere , og om de bevist eller ubevist har holdt sine fantasier, og lyster skjuldt overfor partner. Sett ifra en manns sitt ståsted kan det virke som kvinners sexualitet er langt mer komplisert skrudd saman en hos menn, Har som mann ofte fått inntrykk av at mange kvinner er bedre oppdatert på menn sin sexualtiet en omvendt. Tidligere var det mødre som tok hånd om både jente-og gutteborna under oppveksten, og de fleste mødre fekk dermed rikeleg anledning å følge guttenes kjønnslige utvikling. Grunnlaget for vår sexualitet blei lagd lenge før jenter fekk sin første mens, og gutter fekk sin første sæd. Alle guttebarn har engang hatt eit forhold til pupp, og derfor synes mange menn pupper er fascinerende. Anonymkode: ed692...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå