AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Feks, å gjøre egenpleie er liksom ikke kos lenger heller, fordi det virker som det forventes at du skal føle deg så bra etterpå. Og så føler jeg ingen stor forskjell og lurer på om det var bortkastet. Fotbad feks. Og alt fokuset på å bli kvitt stress. Jeg har gjort yoga og meditasjon, men det er tidkrevende og det fikk motsatt effekt. Om jeg gjør pusteøvelser ender jeg med å sovne, men er det riktig? Spurte om det en gang, hvorfor jeg sovnet og fikk til svar at det er fordi jeg hadde undertrykket kroppens signaler om å få slappe av. Altså, hvor mye skal vi slappe av da? Jeg sover hele natten og det må vel være nok? Jeg liker å holde meg aktiv eller opptatt hele dagen, men tenker liksom «stresser jeg kroppen nå?» «blir jeg syk av dette?» Jeg vil bare kunne gjøre ting uten å analysere sånn hvorfor jeg gjør og hva resultatet blir. Men føler uansett hvor jeg enn snur meg eller hva jeg ser på kommer det noe om helse. Anonymkode: b3fb9...1e4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Hvis du ikke opplever noen plager med kroppen og psyken, så ser jeg ingen grunn til at du trenger å slappe av mer. Det er lite vits å "kjenne etter" på kroppen, når man i utgangspunktet er frisk. Alle vil kunne kjenne en eller annen plage da. Når det oppstår noe som faktisk er et signal om at du må roe ned, så vil det være mer åpenbart. Anonymkode: 9b84f...79b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feks, å gjøre egenpleie er liksom ikke kos lenger heller, fordi det virker som det forventes at du skal føle deg så bra etterpå. Og så føler jeg ingen stor forskjell og lurer på om det var bortkastet. Fotbad feks. Og alt fokuset på å bli kvitt stress. Jeg har gjort yoga og meditasjon, men det er tidkrevende og det fikk motsatt effekt. Om jeg gjør pusteøvelser ender jeg med å sovne, men er det riktig? Spurte om det en gang, hvorfor jeg sovnet og fikk til svar at det er fordi jeg hadde undertrykket kroppens signaler om å få slappe av. Altså, hvor mye skal vi slappe av da? Jeg sover hele natten og det må vel være nok? Jeg liker å holde meg aktiv eller opptatt hele dagen, men tenker liksom «stresser jeg kroppen nå?» «blir jeg syk av dette?» Jeg vil bare kunne gjøre ting uten å analysere sånn hvorfor jeg gjør og hva resultatet blir. Men føler uansett hvor jeg enn snur meg eller hva jeg ser på kommer det noe om helse. Anonymkode: b3fb9...1e4 Blir sliten av det sjøl jeg, men prøver å kutte ut sosiale medier, det er der alt sånn dukker opp. «Alle» prøver å tjene penger på å pushe løsninger på problemer man kanskje ikke har, en strategi for salg er å gjøre folk usikre og føle ett behov for å kjøpe akkurat den tjenesten/appen/produktet de selger. Som regel har man ikke behov for så mye, jo mindre man føler man trenger jo mindre stress tror jeg man får. Anonymkode: 84750...461 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå