Gå til innhold

Lange ventetider i helsevesenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare så oppgitt over ventetider knyttet til legetjenester. Jeg går sjelden til lege, jeg venter alltid i det lengste og håper å bli frisk av meg selv, noe jeg oftest blir. Da er det ganske meningsløst at når du til slutt tenker at jeg må til lege så får du en måned ventetid. En må jo bestille time med en gang en føler på noe, og heller avbestille dersom en blir frisk av seg selv. Det burde ikke være slik.

Det burde aldri være over en uke ventetid mener jeg. Er virkelig norsk helsevesen så elendig over alt? Hvilke erfaringer har du? Jeg bor i midtnorge om det har noe å si.

(Og når du endelig har time så må du virkelig være rask, legen krever en rask og effektiv time)

Anonymkode: 9aefc...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tar ofte syyykt lang tid. Jeg er så heldig å ha helseforsikring gjennom jobben. Fikk henvisning til gynekolog, fikk time uka etter gjennom forsikringen. I det offentlige? Nesten 6mnd ventetid! Det er lenge å vente med et helseproblem man har og som man bekymrer seg over og er redd for at skal forverres i mellomtiden. Forstår veldig godt at folk betaler seg frem i køen, men ikke alle som har råd til det. 

Anonymkode: 50245...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...