Gå til innhold

Hvilken kobberspiral har dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er 23 år og har gått på hormon prevensjon i snart 8 år.  Har hatt hormon spiral i 3,5 år og er drit lei hormoner da det tukler med kropp og psyke.

Har generelt hatt lite blødninger og mensensmerter når eg har hatt sykluser før eg startet på prevensjon, og samt 3-4 ganger nå det siste året på hormonspiralen. Vet ikkje helt årsaken til det. 

Har en følelse at kobberspiral kan passe meg men lurer da på hvilken kobberspiral dere har?  Hva er navnet på vanlig T formet spiral om dere har det? eller har dere gynefix eller ballerine ? 

Dere med generelt bra erfaringer vil dere dele litt?  Skjønner at kobber og det at vi har et fremmedlegeme inni livmoren vår kan gi bivirkninger. Men vil se om kroppen min kommer mer back on track og humøret mitt på kobberspiral ellers blir det å bruke kondom bare frem til eg kanskje har en regelmessig syklus så eg kan bruke sånn  pearly / temp måler greier. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral i 4 år. Vanlig T-spiral, tror den heter Nova. Fordelen er at den er hormonfri (men dessverre har jeg ikke merkbare forbedringer mtp humørsvingninger), ulempen er at menstruasjonen varer i 14 dager. 

Hadde hormonspiral før og da hadde jeg sjelden eller aldri mensen, så det savner jeg. Tok den ut da jeg fryktet at hormonene tuklet med psyken, men sett i ettertid så virker det ikke som om den var så mye verre enn kobberspiralen. 

Hadde 1 år helt uten prevensjon, det var aller best for psyken. Ulempen var mangelfullt sexliv, og det er vel heller ikke bra i lengden..

Anonymkode: e16b2...c27

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 0.10):

Jeg har hatt kobberspiral i 4 år. Vanlig T-spiral, tror den heter Nova. Fordelen er at den er hormonfri (men dessverre har jeg ikke merkbare forbedringer mtp humørsvingninger), ulempen er at menstruasjonen varer i 14 dager. 

Hadde hormonspiral før og da hadde jeg sjelden eller aldri mensen, så det savner jeg. Tok den ut da jeg fryktet at hormonene tuklet med psyken, men sett i ettertid så virker det ikke som om den var så mye verre enn kobberspiralen. 

Hadde 1 år helt uten prevensjon, det var aller best for psyken. Ulempen var mangelfullt sexliv, og det er vel heller ikke bra i lengden..

Anonymkode: e16b2...c27

Takk for svar.  Kjedelig det liksom ikkje ble noe forbedring for deg. Eg får nok bruke litt mer tid på å tenke igjennom det her 😅.. ønsker jo mest å bare prøve uten noe men ja da kan det fort bli lite sex. Noe eg heller ikkje ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...