Gå til innhold

En jeg er på gruppe med ringer hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar ett studie i en annen by enn hvor jeg bor, hvor vi møtes 3 ganger i semesteret. Har møtt denne personen en gang før og er på gruppe sammen, så hun fikk tlf nr mitt for å avtale arbeid. Nå ringer hun meg hver eneste dag, og syns det er merkelig og slitsomt? Jeg har som sagt null relasjon til hun, og hun har ett annet studieforløp enn meg så vi kommer ikke til å studere sammen etter jul. I tillegg bor vi 5 timer fra hverandre så skjønner ikke helt hvorfor hun ringer så ofte. Hva bør jeg gjøre? Har tidligere sagt «hei jeg er opptatt idag så send gjerne mld om det er noe», og da svarer hun bare «ok» men skriver aldri hva det gjelder. 

Anonymkode: ebeae...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det verken er viktig eller relatert til skole er det helt ok å svare henne med melding 29 av månedens 30 dager. Eller 30. Din telefon er ditt kontaktpunkt med omverdenen. Det er du, ikke andre, som bestemmer om og når du er tilgjengelig. Uansett hvem som ringer, hvorfor de ringer og når de ringer. Din telefon - du som bestemmer.

Anonymkode: 2084e...ba1

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som en gærning

Anonymkode: 939a8...fd6

Skrevet

Hun synes tydeligvis du er hyggelig å prate med, og er kanskje på vei mot et vennskap. 

Dersom du ikke vil være venn med henne så kan du si at du ikke er så glad i å snakke i telefonen, og be henne sende melding hvis det er noe. Så svarer du bare når hun spør om noe relevant for studiet. 

Alternativt kan du si at du synes det er hyggelig med kontakt med henne, men at du foretrekker at dere sender meldinger heller enn å prate. Så holder dere kontakten der. 

Anonymkode: 47e25...c8b

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ga du henne ditt telefonnummer, hvis dere går forskjellig studieforløp og bor 5 timer unna hverandre? Betyr det også at hun bor 5 timer unna skolen? 🤨

Du er ikke interessert i å bygge en relasjon til hun, se hvordan menneske hun er? Nei, da får du si rett ut til hun at du dessverre er mye opptatt og fokuserer på studie/jobb. Og at hun kan sende melding hvis det er noe, for du liker ikke snakke i telefonen. 

Anonymkode: 8aecc...c12

Skrevet

Kanskje hun føler seg ensom og strekker ut en hånd for å få selskap?

Vi er et ganske lukket folk, vi nordmenn. Blir ofte mistenksomme og føler uvilje når noen vil bli venn med oss, særlig hvis de er litt "for ivrige".

Anonymkode: e085d...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...