Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en kantine på en vidergående skole. Men føler at ledelsen er så tafatte. Skolen har en heis. Vi bruker den litt og drift og renhold, men de som bruker den mest er ungdommen. Jeg synes det er unødvendig. De klarer å gå trappen. Heisen er ofte stapp full og de søler og griser inni den. 

Flere har spurt om at ikke heisen kan kun brukes av de med kort. Ledelsen sier nei. Kan jo komme noen i rullestol på besøk. Jeg skjønner ikke problemet. Kommer det besøk, så kan de dra  innom informasjonen å låne kort.

Heisen stopper også pga ungdommene hopper inni den. Men ledelsen gjør ikke noe.

Noen som jobber på en vidergående her med heis? Får ungdommene kjøre heis dagen lang? 

Anonymkode: 2cc8c...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det finnes usynlig funksjonsvarianter og at ikke har like lett for å gå i trapper som andre...

Men når det er sagt så er det dårlig gjort av ledelsen og ikke lage en skikkelig ordning dersom det er så problematisk som du vil ha det til!

Anonymkode: a20ac...351

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber på en kantine på en vidergående skole. Men føler at ledelsen er så tafatte. Skolen har en heis. Vi bruker den litt og drift og renhold, men de som bruker den mest er ungdommen. Jeg synes det er unødvendig. De klarer å gå trappen. Heisen er ofte stapp full og de søler og griser inni den. 

Flere har spurt om at ikke heisen kan kun brukes av de med kort. Ledelsen sier nei. Kan jo komme noen i rullestol på besøk. Jeg skjønner ikke problemet. Kommer det besøk, så kan de dra  innom informasjonen å låne kort.

Noen som jobber på en vidergående her med heis? Får ungdommene kjøre heis dagen lang? 

Ikke ta det med ledelsen, men med verneombudet. 

Dreier seg både om sikkerhet og om deres arbeidshverdag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så elevene er ikke «like viktige» som andre arbeidstagere, mener du? Hvorfor har du denne holdningen? Synes du den er forenelig med å ha valgt å arbeide med nettopp gruppen du forakter?

takinova skrev (3 minutter siden):

Ikke ta det med ledelsen, men med verneombudet. 

Dreier seg både om sikkerhet og om deres arbeidshverdag.

Elevenes sikkerhet og arbeidshverdag, får jeg håpe? Ts kan velge å slutte. Elever kan det ikke. Ergo overgår hensynet til barn alltid hensynet til voksne. Og ts har jo ikke beskrevet et reellt problem. Kun en dårlig holdning.

Anonymkode: 2b357...f72

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Elevenes sikkerhet og arbeidshverdag, får jeg håpe? Ts kan velge å slutte. Elever kan det ikke. Ergo overgår hensynet til barn alltid hensynet til voksne. Og ts har jo ikke beskrevet et reellt problem. Kun en dårlig holdning.

Anonymkode: 2b357...f72

Leste du innlegget?

En heis på skolen er ikke til ungdommene - som kan bruke trappa. Den skal brukes til varer, til renhold, til handicappede osv.

Hensynet til barn "overgår" ikke alltid hensynet til voksne. Hvor i all verden har du det fra? Opplæringsloven slår ikke ihjel arbeidsmiljøloven f.eks.

Hvorfor er det ikke et reelt problem som er beskrevet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...