Gå til innhold

Billig kattemat som katter liker og som er sunn nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en kort periode. Han spiser vanligvis Royal Canin Sterilised 37, men sekken er nesten tom. 11 år gammel.

Kanskje for en ukes tid, så er han tilbake på RC. Vil tro at han tåler et bytte bra, så lenge han liker det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Purina er ok mat. Kokt sei i blokk også.

Anonymkode: c131b...c94

• Liker 1
Skrevet

Må du ha tørrfôr, ville jeg gått for Bondekompaniet/Felleskjøpet sitt. Hvis ikke ville jeg kjøpt seifilét fra frysedisken. 

• Liker 3
Skrevet

Kan slike pølser til hund være et alternativ? 

IMG-20221006-143805.jpg

Skrevet
norw skrev (1 time siden):

Kan slike pølser til hund være et alternativ? 

IMG-20221006-143805.jpg

Kjøp heller billig fisk i stedet. Bare se på næringsinnholdet i de pølsene, så ser du at det lønner seg å kjøpe fisk i stedet. 

• Liker 3
Skrevet

Min katt spiser ikke fisk😅 vi bruker Purina😊

Anonymkode: 2cb85...68a

Skrevet

For bare en eneste uke så kan du vel egentlig gi hva som helst.

Anonymkode: bfdf9...a0a

Skrevet
Troyamin skrev (2 timer siden):

Kjøp heller billig fisk i stedet. Bare se på næringsinnholdet i de pølsene, så ser du at det lønner seg å kjøpe fisk i stedet. 

Vet ikke om han er særlig glad i fisk. Blir fort jeg som må spise fisken, som forsåvidt er greit.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min katt spiser ikke fisk😅 vi bruker Purina😊

Anonymkode: 2cb85...68a

Nettopp. Min har omtrent ikke spist fisk, så jeg vet ikke

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For bare en eneste uke så kan du vel egentlig gi hva som helst.

Det jeg tenkte også.

Pal Fungi skrev (2 timer siden):

Det står "permanent"

Skrevet
norw skrev (1 time siden):

Vet ikke om han er særlig glad i fisk. Blir fort jeg som må spise fisken, som forsåvidt er greit.

Nettopp. Min har omtrent ikke spist fisk, så jeg vet ikke

Det jeg tenkte også.

Det står "permanent"

Liker den ikke fisk, kjør på med hundepølse. Det er tross alt snakk om i en begrenset periode 😊

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor foreslå hundrepølse når det finnes en lik variant beregnet for katter? 

Skrevet
Chroma skrev (3 minutter siden):

Hvorfor foreslå hundrepølse når det finnes en lik variant beregnet for katter? 

Ikke som jeg kunne se.

Skrevet

Katter kan ofte bli dårlig i magen (diare) av for raskt fôr bytte. Anbefales at man starter sakte og blander inn litt og litt, på en to ukers periode. 

Tørrfôr er ofte hardere og bytte på, så da ville jeg heller prøvd våtfôr eller råfôr. 

Anonymkode: be8b3...452

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Katter kan ofte bli dårlig i magen (diare) av for raskt fôr bytte. Anbefales at man starter sakte og blander inn litt og litt, på en to ukers periode. 

Tørrfôr er ofte hardere og bytte på, så da ville jeg heller prøvd våtfôr eller råfôr. 

Anonymkode: be8b3...452

Jeg har latt ham få smake på menneskemat i veldig små mengder, i håp om at han skal tåle litt forskjellig.

Chroma skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker på kattemat som er lett tilgjengelig i fysiske butikker. Jeg bor ikke i en av de største byene.

Skrevet

Kan du ikke handle på nett om dyrebutikkene nær deg er tomme for RC? Ved mindre det er en annen grunn at du må bytte fôr for en uke da.

Zooplus har bl.a. RC, mens Dyrekassen har Appetitt og Labb (husker ikke om det finnes noe billigere). Appetitt er et bra alternativ om du ikke kan bruke altfor mye penger på tørrfôret. Labb stoler jeg personlig ikke på pga. en produksjonsfeil for noen år tilbake, i tillegg til at fôret deres har en tendens til å mugne. De er også mer av et billig økonomifôr enn kvalitetsfôr. 

Jeg har handlet hos begge, og de leverer ganske raskt. Vanligvis tar det 3 virkedager for å få leveransen på døren. 

Eller så har nok Felleskjøpet de samme typene. Plantasjen kan også ha Purina /Pro Plan og RC. Rusta har ofte billige merker fra Sverige, men innholdet holder seg akkurat på minimum for næring da... mye korn og unyttige fyllstoffer...

Dagligvarebutikker har jeg ikke sett mye på, men de har nok Whiskas og lignende merker.

Anonymkode: 00455...81c

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (På 6.10.2022 den 14.03):

For en kort periode. Han spiser vanligvis Royal Canin Sterilised 37, men sekken er nesten tom. 11 år gammel.

Kanskje for en ukes tid, så er han tilbake på RC. Vil tro at han tåler et bytte bra, så lenge han liker det.

Husk gradvis tilvenning av nytt fôr, ellers får kattene diaré. Fôr kan forresten kjøpes på nett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Husk gradvis tilvenning av nytt fôr, ellers får kattene diaré. Fôr kan forresten kjøpes på nett.

Han har som sagt fått smake på litt forskjellig mat i håp om at han skal tåle mer. 

Jeg vet, men leveringstiden er for lang.

Skrevet
norw skrev (På 9.10.2022 den 0.27):

Han har som sagt fått smake på litt forskjellig mat i håp om at han skal tåle mer. 

Jeg vet, men leveringstiden er for lang.

Musti leverer på 2 dager her (Øst-Telemark)

Anonymkode: 09d46...1a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...