AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Han er akkurat bikket 8 mnd, men det er ikke en periode. Det har vedvart siden han var 4-5 mnd, eller lengre. Han legges i egen seng på eget rom i 19-20 tiden (etter pupp i stol på siden) og sover stort sett greit til 2230-2300. Mer pupp, kan sove fra 30 min til 2 timer før det er tid for mer pupp. Da tar jeg han stort sett inn til meg igjen, for ofte er det ikke nok med bare pupp og det blir ofte mye gråting i senga, jeg har ikke energien til å stå i det etter å akkurat ha sovnet før jeg blir vekt igjen. Fra han kommer i senga er det pupp omtrent hver time til det er morgen mellom kl 06-07. Ofte er det ustanselig gråting før pupp roer, nå er jeg begynt å tilby pupp hver eneste gang han våkner og det funker vel greit. For han. Jeg får elendig nattesøvn, og jeg skal begynne i jobb snart og kan ikke ha det slik da. Jeg blir helt ødelagt. Noen som har hatt det lignende? Med baby som sovner av amming, og krever pupp for å sovne igjen ved hver oppvåkning - til tross for at han tar smokk også!? Hjelper det å stå i det og trumfe gjennom på eget rom? Bysse og kose gjennom gråten? Vi har et eldre barn også, hun var ikke lik på noe vis... Dette er så tungt å stå i nå. Anonymkode: 902f8...307
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Leverte baby til mannen etter et gitt tidspunkt på natta, så fikk han ta uroen (såklart etter amming). Han tok selvfølgelig sin del av nattevåket. La også litt i vogna, som jeg vugget med foten mens jeg halvsov. Anonymkode: f2c46...9e3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Sånn var det her også 😬 Vi kapitulerte og tok noen flasker erstatning. Dvs. jeg ammet ved leggetid i 19-20-tiden, så sov hun ofte greit til 23ish (men noen kvelder var det også et helvetes kjør med hyppige oppvåkninger på kvelden). Og så la jeg meg på et annet rom, han gav erstatning ved oppvåkning kl.23 og eventuelt oppvåkning nr.2 og 3 i løpet av natta. Så ammet jeg i 6.30-tiden før jobb. JA, man blir helt ødelagt av å leve sånn. Og ubrukelig på jobb. Så man må gjøre det man må gjøre for å overleve og ikke hate hvert sekund av livet, til man kommer seg over kneiken. Det løsnet en del ved 1 år, og da hun nærmet seg 1,5 år ble hun veldig grei å legge og stort sett om natta. Hold ut! Anonymkode: 7e9ee...88a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Slutte med nattamming var løsningen her. Anonymkode: a593c...8d1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Min er 7 mnd og helt lik, bare at noen kvelder er det oppvåkninger hele kvelden også... Og jeg skal på jobb om 2 uker 😢 Følger tråden, har ikke tips selv. Anonymkode: 2eef5...316
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Slutte med nattamming var løsningen her. Anonymkode: a593c...8d1 Hvordan gjorde dere det? Alder baby? Anonymkode: 2eef5...316
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Slutte med mating på natt 👀 Her har vi ikke matet på natt siden barnet var 5-6 mnd gammelt. De skal fint klare seg uten mat på natt fra 6 mnd alder Eventuelt prøve morsmelkerstatning siden det er tyngre å fordøye🤷♀️ Anonymkode: 9b3b5...b83
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er akkurat bikket 8 mnd, men det er ikke en periode. Det har vedvart siden han var 4-5 mnd, eller lengre. Han legges i egen seng på eget rom i 19-20 tiden (etter pupp i stol på siden) og sover stort sett greit til 2230-2300. Mer pupp, kan sove fra 30 min til 2 timer før det er tid for mer pupp. Da tar jeg han stort sett inn til meg igjen, for ofte er det ikke nok med bare pupp og det blir ofte mye gråting i senga, jeg har ikke energien til å stå i det etter å akkurat ha sovnet før jeg blir vekt igjen. Fra han kommer i senga er det pupp omtrent hver time til det er morgen mellom kl 06-07. Ofte er det ustanselig gråting før pupp roer, nå er jeg begynt å tilby pupp hver eneste gang han våkner og det funker vel greit. For han. Jeg får elendig nattesøvn, og jeg skal begynne i jobb snart og kan ikke ha det slik da. Jeg blir helt ødelagt. Noen som har hatt det lignende? Med baby som sovner av amming, og krever pupp for å sovne igjen ved hver oppvåkning - til tross for at han tar smokk også!? Hjelper det å stå i det og trumfe gjennom på eget rom? Bysse og kose gjennom gråten? Vi har et eldre barn også, hun var ikke lik på noe vis... Dette er så tungt å stå i nå. Anonymkode: 902f8...307 Kanskje du har litt lite fettrik melk i puppene, derfor må han spise såpass ofte. Kan du ikke prøve å gi han MME om kvelden? Verdt et forsøk, vet flere har gjort dette og baby sover da mye dypere fordi de blir ordentlig mette. Anonymkode: d1338...5ad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Og ved 8 mnd kan man fint avvende nattmating. Nå er det viktig at baby får sove lenge og bra, og da avventer man nattmating. Dette får man også beskjed om på helsestasjonen Anonymkode: d1338...5ad
Luckiness Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Slutte med nattamming. Sørge for amming + grøt feks på kvelden så dere vet han er mett. Men dere må jo da stå i det😅
Molly_ Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Måtte slutte med nattamming ved 7 mnd av samme grunn. Pappaen gjorde det ved å sove med baby tre netter på rad, tilbød vann og omsorg, så ved oppvåkningen etter kl 6 ble jeg vekket og hun ble ammet. Det rare er at etter første oppvåkningen (som jo varte i 2 timer med rimelig mye hyl), sov baby som et barn frem til kl 7. Har vært litt av og på med søvnen etterpå, men pappaen kan nå sove med baby uten mer enn kanskje 2 oppvåkninger, jeg sliter litt mer men klarer det da jeg jo får hele netter med søvn når pappaen sover med henne 😊
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du har litt lite fettrik melk i puppene, derfor må han spise såpass ofte. Kan du ikke prøve å gi han MME om kvelden? Verdt et forsøk, vet flere har gjort dette og baby sover da mye dypere fordi de blir ordentlig mette. Anonymkode: d1338...5ad Dette har jeg lurt på om er mulig, ja! Vi har prøvd mme et par ganger uten særlig hell, men så spiser han ikke en hel flaske heller. Han spiser det bare når han er veldig sulten og bare nok til å døyve sulten, virker det som. I beste fall 60ml, oftest bare 20-30ml. Luckiness skrev (1 time siden): Slutte med nattamming. Sørge for amming + grøt feks på kvelden så dere vet han er mett. Men dere må jo da stå i det😅 Ja, virker som slutt på nattamming er veien å gå. Men må jo være trygg på at han får i seg nok ellers da 🥹 Molly_ skrev (59 minutter siden): Måtte slutte med nattamming ved 7 mnd av samme grunn. Pappaen gjorde det ved å sove med baby tre netter på rad, tilbød vann og omsorg, så ved oppvåkningen etter kl 6 ble jeg vekket og hun ble ammet. Det rare er at etter første oppvåkningen (som jo varte i 2 timer med rimelig mye hyl), sov baby som et barn frem til kl 7. Har vært litt av og på med søvnen etterpå, men pappaen kan nå sove med baby uten mer enn kanskje 2 oppvåkninger, jeg sliter litt mer men klarer det da jeg jo får hele netter med søvn når pappaen sover med henne 😊 Tar pappaen over permanent, eller sover baby på eget rom? Her sover jeg og baby sammen pdd, pappaen har rømt inn til storesøsters rom 😅 Hadde vært fint å få dele seng igjen, men storesøster fikk komme inn til oss i 4-5 tiden og sov videre til 7-8 så helt alene er ikke målet. Anonymkode: 902f8...307
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min er 7 mnd og helt lik, bare at noen kvelder er det oppvåkninger hele kvelden også... Og jeg skal på jobb om 2 uker 😢 Følger tråden, har ikke tips selv. Anonymkode: 2eef5...316 Men da tar vel pappaen over mye av nattevåket utenom selve ammingen, eller er du alene? Anonymkode: f2c46...9e3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Når han ble lagt på eget rom rundt 7-8 mnd så sluttet vi med nattamming. La madrass på gulvet på rommet hans og holdt han i hånden også fikk han smokk. Ble mange netter der inne, men, gikk til slutt 🙂 Anonymkode: 41c56...fde
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Men da tar vel pappaen over mye av nattevåket utenom selve ammingen, eller er du alene? Anonymkode: f2c46...9e3 Pappaen prøver men da hyler baby så høyt at hun holder oss begge våkne. Vi har bare 1 soverom og ikke så stor plass at det er mulig å sove uten å høre baby... 😕 I dag så ønsker baby å amme hver oppvåkning og vi sliter med å avvenne det. Anonymkode: 2eef5...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå