Gå til innhold

Er det mulig å ha sosial angst uten å være redd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom nylig hjem fra ett tredagers kurs i forbindelse med jobben. Noen av deltagerne har jeg så vidt møtt før, andre var helt ukjente. For meg betyr dette tre dager der jeg er svimmel, kvalm, dårlig i magen og har dårlig matlyst og slik er det alltid når jeg må være sammen med mange andre jeg ikke kjenner så godt. Jeg pleier også ofte å få blodtrykksfall og føle at jeg holder på å besvime. Jeg har jo lurt litt på om dette kan være en type sosial angst, men tingen er at jeg er ikke redd. Faktisk så koser jeg meg på slike tilstelninger der jeg får møte nye folk og være sosial. Ja, det er irriterende med disse fysiske plagene, men det er mer som et plagsomt irritasjonsmoment under oppholdet enn noe som virker særlig begrensende på meg. Symptomene starter alltid en eller to dager før jeg reiser og forsvinner så fort jeg kommer hjem. Jeg er derfor sikker på at det har sitt utspring i psyken. 

Noen som har erfaring og dele?

Anonymkode: bae67...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kom nylig hjem fra ett tredagers kurs i forbindelse med jobben. Noen av deltagerne har jeg så vidt møtt før, andre var helt ukjente. For meg betyr dette tre dager der jeg er svimmel, kvalm, dårlig i magen og har dårlig matlyst og slik er det alltid når jeg må være sammen med mange andre jeg ikke kjenner så godt. Jeg pleier også ofte å få blodtrykksfall og føle at jeg holder på å besvime. Jeg har jo lurt litt på om dette kan være en type sosial angst, men tingen er at jeg er ikke redd. Faktisk så koser jeg meg på slike tilstelninger der jeg får møte nye folk og være sosial. Ja, det er irriterende med disse fysiske plagene, men det er mer som et plagsomt irritasjonsmoment under oppholdet enn noe som virker særlig begrensende på meg. Symptomene starter alltid en eller to dager før jeg reiser og forsvinner så fort jeg kommer hjem. Jeg er derfor sikker på at det har sitt utspring i psyken. 

Noen som har erfaring og dele?

Anonymkode: bae67...aa7

Ja jeg tror jeg forstår hva du mener. Svimmelhet, kvalme fordøyelsesplager og vanskelig med å spise er symptomer på angst. Det er fryktresponsen i kroppen din som gjør at du får disse symptomene. Men det du mener er at tankene dine ikke forteller deg at du bekymrer deg og er redd? Sånn er det for meg. Jeg sliter ikke med negative tanker, men kroppen reagerer likevel. Hos meg forsvinner ikke den følelsen helt, men den varierer i styrke.

Anonymkode: 57a74...80e

Skrevet

Gleder du deg til disse situasjonene? Noen (jeg) kan få en stressrespons i kroppen av å se frem til noe. Kan bli skikkelig uvel rett og slett 

Anonymkode: f5ab5...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...