Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke mens eller positiv test?

colakake

Anbefalte innlegg

Blir så forvirra. Var hos gynekolog 20 september, og han sa at jeg hadde eggløsning da - eller at det var like før. Så fikk beskjed om å dra hjem å ha sex. Gjorde som han sa, og hadde også sex annen hver dag før dette. Nå har jeg altså ikke fått mens og har tatt graviditetstester hver dag de siste 5 dagene og alle er helt blenda hvite. Jeg er på dag 34 i syklusen nå. Har tidligere år fått beskjed om at jeg har hatt tendenser til PCO, men har aldri fått diagnosen. Når jeg spurte gynekologen nå sist sa han at alt så helt normalt ut - jeg hadde masse egg, men ikke så mye at det var PCO. Syklusene mine har vært regelmessige de siste årene, eller det vil si noen dager variasjon, så den har vært mellom 28 og 32 dager. Det jeg synes er rart nå er at GU viste eggløsning 20 september, og at jeg fortsatt ikke har fått mens eller positive tester. Hva kan ha skjedd her? Kunne eggløsningen ha stoppet, så jeg ikke fikk det likevel da? Gynekologen sa at det alltid tar 14 dager fra eggløsning til mens.. 🧐

Og et spørsmål til med det samme. -Jeg synes det er vanskelig å tolke eggløsningstestene (strimler) og lurer på å investere i Clearblue sin digitale fertilitetsmonitor. Er det verdt det? Er det enklere å finne eggløsning når man bruker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom eggløsningen var et par dager etter GU, så venter du mensen nå hvert øyeblikk. Det er altså fra nå og fremover du evt skal vente mensen, ikke siste uken. Det er nå 16 dager siden du var der. 

Anonymkode: e0c1c...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan se egg...men så lenge ikke egget var 18-25 cm så er ikke egget modent nok til å slippe

Og om egget var si str 17 cm..så kan det også være at egget måtte vokse mer...det kan vokse 1-2 cm om dagen...men det kan også stoppe opp...og ikke få eggløsning.

Så enten har du ikke hat eggløsning...eller hadde du eggløsning mye senere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar.😊 Gynekologen trodde først at jeg akkurat hadde hatt eggløsning, men så sa han at "nei, det er her fortsatt, men det er like før, så du må bare rett hjem å ha sex". Derfor trodde jeg kanskje det skjedde i løpet av det neste døgnet. Men det er sikkert som dere sier at det har gått noen dager fra jeg var på GU til det faktisk skjedde da. Men uansett skulle vel testene ha blitt positive hvis jeg har blitt gravid, så er vel bare å vente mensen de neste dagene da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (11 minutter siden):

Hun kan se egg...men så lenge ikke egget var 18-25 cm så er ikke egget modent nok til å slippe

Og om egget var si str 17 cm..så kan det også være at egget måtte vokse mer...det kan vokse 1-2 cm om dagen...men det kan også stoppe opp...og ikke få eggløsning.

Så enten har du ikke hat eggløsning...eller hadde du eggløsning mye senere 

Tror forresten ikke jeg har så store egg som 25 cm da 🤣 hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

colakake skrev (47 minutter siden):

Okei, takk for svar.😊 Gynekologen trodde først at jeg akkurat hadde hatt eggløsning, men så sa han at "nei, det er her fortsatt, men det er like før, så du må bare rett hjem å ha sex". Derfor trodde jeg kanskje det skjedde i løpet av det neste døgnet. Men det er sikkert som dere sier at det har gått noen dager fra jeg var på GU til det faktisk skjedde da. Men uansett skulle vel testene ha blitt positive hvis jeg har blitt gravid, så er vel bare å vente mensen de neste dagene da !

Men ok la oss si kanskje det likevel tok noen dager før egget slapp? Kanskje slapp det ikke før den 24 feks? Hvis det slapp da, og med 14 dagers lutealfase, ventes mensen da 9 oktober. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortsatt ikke fått mensen jeg.. 5 dager sen nå, og kun negative tester. Fant forøvrig ut at alle testene (babyplan strips) gikk ut på dato for 2 år siden. Men skulle vel tro at ihvertfall én av testene ble positive fordi da, hvis jeg er gravid? Har sikkert tatt 6 tester nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pco og pcos gjør ofte at mensen uteblir. 

Anonymkode: d6f62...6c6

Det vet jeg, men som det står i innlegget så ser du at jeg var hos gynekolog 20.september som sa at jeg ikke hadde pco/pcos og at egget holdt på å slippe.
Rart om jeg plutselig fikk pco etter GU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

colakake skrev (1 time siden):

Det vet jeg, men som det står i innlegget så ser du at jeg var hos gynekolog 20.september som sa at jeg ikke hadde pco/pcos og at egget holdt på å slippe.
Rart om jeg plutselig fikk pco etter GU?

Men igjen... gynekolog kan se at du har egg..men de kan ikke si at du vil få eggløsning. Det er ikke sikkert egget slipper alltid. Så jeg vil tro at du ikke har hat eggløsning.

Du må ta blodprøver for å se om du har hormon forandringer og pcos også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...