Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 Nå bruker jeg slett ikke å henge meg opp i ubetydelige ting, men en ting har jeg irritert meg over i flere år. Jeg og min mann reiste bort for å gifte oss. Vi forventet selvfølgelig ikke gaver av folk flest siden vi valgte å gjøre det på denne måten. Men,-er det ikke normalt at en får en liten oppmerksomhet av foreldre/svigers? Det er jo en gledelig begivenhet. Mine foreldre overrasket oss med kakebesøk og ryddig hus når vi kom hjem. Mens mine svigerforeldre ikke har gitt oss et lite kort engang. Svigerfar gratulerte oss når han hentet oss på flyplassen, mens svigermor var hjemme og furtet..... Idiotisk å fundere på denne måten, men det ergrer meg at de ikke synes at vi er verd en liten blomst engang..... Tror det er sant at elefanter og kvinner aldri glemmer
Gjest Bellatrix Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 De burda kanskje gitt en liten oppmerksomhet, men de tenkte vel ikke på det siden de ikke ble inkludert i noen feiring.
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 Har du irritert deg over det i FLEIRE ÅR!?!?? Har de aldri prata med svigerforeldra dykkar om bryllupet?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 nei, bryllupet har aldri blitt nevnt av svigermor. Hun ville ikke at vi skulle gifte oss. Sikkert derfor jeg har hengt meg opp i dette. veldig sårt siden min svigerinne ble feiret stort. Holder på å fikse bryllupsalbumet, ting tar tid og la selvfølgelig merke til at vi har fått mange fine kort men ingen fra hans foreldre..
Gjest Aria Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 (endret) Må si jeg også hadde syntes det var rart og ikke få noen som helst oppmerksomhet fra foreldre/svigerforeldre i forbindelse med et bryllup. Dessuten må jeg si at jeg synes svigermoren din virker veldig spesiell siden hun fremdeles furter over dette.. Noen spesiell grunn til at de ikke ønsket at dere skulle gifte dere? Endret 30. november 2005 av Aria
tommeline Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Ja, det syns jeg var rart! Selv ville jeg gitt presang til venner og familie jeg ellers ville gitt presang til, uansett om jeg var invitert i bryllup eller ikke. men det høres ut som du har et litt spesielt forhold til svigerforeldrene dine...
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Noen spesiell grunn til at de ikke ønsket at dere skulle gifte dere? ← kun det at hun hadde en eksen hans som førstevalg. Forholdet er greit nok nå, varmt blir det aldri. Litt sent å nevne nå at det såret å ikke få en liten gratulasjon kanskje... får bite det i meg
lil Skrevet 1. desember 2005 #8 Skrevet 1. desember 2005 Sikkert det beste det ja. Men hadde det vært meg så hadde jeg nok heller aldri glemt... Det burde jo være selve gifteriet som teller, ikke evnt om man blir invitert i en fest. Hvis dere ikke ville ha det slik, så ble det ikke slik. En gratulasjon hadde jo vært på sin plass uansett, jeg syntes svigermoren din hørtes noe sær ut. Og min teori er at slike folk får man bare "jatte med" og ikke ta dem så hypt;) Ihvertfall om man ikke vil ha bråk. Og bråk vil jeg ikke ha hvis det ikke er konstruktivt, og med "slike folk" kommer det sjelden noe godt utav bråk. Bare min mening
Gjest gjesta Skrevet 1. desember 2005 #9 Skrevet 1. desember 2005 kun det at hun hadde en eksen hans som førstevalg. Forholdet er greit nok nå, varmt blir det aldri. Litt sent å nevne nå at det såret å ikke få en liten gratulasjon kanskje... får bite det i meg ← barnslig, hjereløs svigermor! Drit i henne.
Gjest Aloha Skrevet 1. desember 2005 #10 Skrevet 1. desember 2005 Hadde nok selv blitt veldig skuffet og lei meg, dersom jeg var i denne situasjonen. Det er kanskje på tide at svigermoren din innser at DU er hennes svigerdatteren, og at eksen er ute av din manns liv... Å ikke gi en gave, eller i det minste GRATULERE når sønnen gifter seg, er merkelig...!
Gjest Gjesta Skrevet 2. desember 2005 #11 Skrevet 2. desember 2005 Jeg hadde blitt UTROLIG skuffet dersom min sønn og hans tilkommende hadde stukket av for å gifte seg. Jeg tviler på at de hadde fått noen gave av meg. Du får rett og slett ta konsekvensene for de valgene du tar spør du meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 Jeg hadde blitt UTROLIG skuffet dersom min sønn og hans tilkommende hadde stukket av for å gifte seg. Jeg tviler på at de hadde fått noen gave av meg. Du får rett og slett ta konsekvensene for de valgene du tar spør du meg. ← Da synes jeg du skal innse at folk ikke gifter seg for å glede sine foreldre. Nei, min far fikk ikke følge meg opp til alteret. Ingen surmuling av den grunn. Det viktigste for han var at den store dagen for meg og min mann ble slik som vi ønsket. Det er en gledelig begivenhet når ens barn gifter seg. Er du så smålig at du ikke kan sette din egen skuffelse til side og glede deg på deres vegne, så er du en stor egoist.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. desember 2005 #13 Skrevet 2. desember 2005 Jeg hadde blitt UTROLIG skuffet dersom min sønn og hans tilkommende hadde stukket av for å gifte seg. Jeg tviler på at de hadde fått noen gave av meg. Du får rett og slett ta konsekvensene for de valgene du tar spør du meg. ← Jeg skjønner at foreldre kan bli skuffet, men å furte og la være å gi oppmerksomhet synes jeg er overdrevet barnslig. Det er jo tross alt brudeparet som velger hvordan de vil gjøre det på denne dagen, og dette må foreldrene respektere. Trådstarter har sin fulle rett til å være skuffet - men samtidig synes jeg ikke hun kan kreve presang når de har giftet seg et annet sted og attpåtil har sagt at de ikke ønsket gave. Så at de ikke fikk gave den gangen for flere år siden burde hun ha glemt for lenge siden - men at ikke svigerforeldrene engang har gratulert, og svigermor fremdeles er furten - ja, det synes jeg går ganske langt over streken fra svigermor sin side.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #14 Skrevet 3. desember 2005 Det er verre å sutre over manglende gave, enn å være skuffet over å ikke bli inkludert i sine barns aller største dag.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #15 Skrevet 3. desember 2005 Det er verre å sutre over manglende gave, enn å være skuffet over å ikke bli inkludert i sine barns aller største dag. ← Det er ikke gave eller ikke gave som betyr noe. Burde kanskje heller ha skrevet :ingen gratulasjon. Det jeg ville frem til i hovedinnlegget er at det er sårt at svigermor ikke var glad på sin sønns vegne. Det hadde ikke spillt noen rolle om vi hadde hatt stor fest her hjemme og hun var inkludert. Poenget er at hun ikke ønsket noe giftemål i det hele tatt. ..og det setter en liten demper på de fine minnene. En liten blomst, et lite kort fra henne hadde betydd mye nettopp pga symbolikken. Men nok om det. Vi får glede oss over alle de som faktisk VAR glad på våre vegne
Lemona Skrevet 4. desember 2005 #16 Skrevet 4. desember 2005 Det er verre å sutre over manglende gave, enn å være skuffet over å ikke bli inkludert i sine barns aller største dag. ← For noe tull. Synes trådstarter er i sin fulle rett til å reagere på manglende oppmerksomhet i anledning bryllupet. Hvordan man ønsker å gifte seg er da helt opp til brudeparet. Velger man å gjøre det i all stillhet kan man ikke regne med gaver fra fjern og nær, men synes det absolutt er på sin plass med en oppmerksomhet og gratulasjon fra foreldre. Det kan være mange grunner til at folk velger å dempe bryllupsfeiringen noe, og det at man ikke står øverst på svigermors ønskeliste kan vel være grunn god nok. Det er jo mange som er bortreist på dagen ved runde fødselsdager også, men det vanker da både gaver og gratulasjoner til dem allikevel. Fikk ingen gave eller gratulasjon av svigermor til mitt bryllup heller, men det er helt greit for hun var ikke invitert......
Caramba Skrevet 7. desember 2005 #17 Skrevet 7. desember 2005 Vi kommer til å reise bort for å gifte oss, men vi får da bryllupsgaver og kort alikevel. Jeg hadde også blitt kjempeskuffet hvis vi ikke fikk noen gratulasjoner eller oppmerksomhet fra familie og venner. Vi blir vel like mye gift vi som alle andre i slekten og vennegjengen. Jeg blir faktisk overasket over hvor mange som har spurt om hva vi ønsker oss siden vi faktisk kommer til å reise bort. Man arrangere da ikke et bryllup for å glede sine foreldre? Man må da selv få velge hvordan man vil gifte seg? Å bli fornærmet for at noen brudepar reiser bort for å gifte seg er utrolig barnslig... Din svigermor høres SVÆRT spesiell ut og henne tror jeg bare jeg hadde kuttet ut. Vi skal ha fest for venner og familie i etterkant av bryllupet og alle virker svært fornøyd med det, heldigvis.
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2005 #18 Skrevet 7. desember 2005 Det er ikke gave eller ikke gave som betyr noe. Burde kanskje heller ha skrevet :ingen gratulasjon. Det jeg ville frem til i hovedinnlegget er at det er sårt at svigermor ikke var glad på sin sønns vegne. Da er jeg enig med deg. Svigermoren din burde så absolutt ha gratulert dere, naturligvis. Jeg skjønte det slik at du var sur fordi dere ikke fikk en konkret gave. Men er det gratulasjoner du savner er jeg helt enig med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå