Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er en mann, som er gift med verdens vakreste kone (syns jeg da😊)

Problemet jeg har og som jeg bare blir avfeid med, når jeg tar det opp med min kone, er;

Konen min jobber i en bedrift som er sterkt mannsdominert. De har samlinger og av og til reiser på utenlandsturer. Jeg vet stort sett hvem de fleste er og noen får jeg fortalt hvem er. Konen min har fortalt om spesielt en mann som hun misliker sterkt (iflg hennes utsagn) Han oppfører seg uhøvlet og bl.a snakker stygt om konen sin (som sitter igjen hjemme). Han har visstnok også «lagt an» på konen min på en tidligere samling.

På disse samlingene/utenlandsturene blir det selvfølgelig også konsumert en del alkohol. 
Så til selve spørsmålet mitt. Jeg har oppdaget, at konen min holder seg mye sammen med denne mannen som hun sier hun misliker sterkt. Har sett at det også går melding og snap mellom disse to, når de er på samling/tur.

Hvorfor sier hun at hun misliker han så sterkt, for så i neste omgang å omgås han mye? Skjønner bare ikke logikken.. Er det noe kvinner gjør?

Bør jeg være bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noe kvinner gjør. Tror det kan være noe mennesker gjør. At de forteller om en følelse for å dekke over en annen følelse.

Anonymkode: 63de2...5db

Skrevet

Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og det har jeg gjort i mange år. 
En vil alltid møte på ulike holdninger fra menn som ikke er oppdratt i et hjem der det har vært høyt under taket, men sånt lærer en seg å gi blaffen i. 
Jeg var senest denne helgen på firmatur dom eneste dame. 
Gikk veldig bra det siden jeg er voksen og vet hva jeg har og vil ta vare på. 
Den relasjonen som din kone har med sin kollega beskriver du som veldig skiftende. 
Er han vulgær og nedlatende, og er det i såfall din kone som har sagt det? 
Hvor mye kontakt har de egentlig ? 
Noen kolleger må en ha jevnlig kontakt med uansett pga stillingen en har 

Anonymkode: 03e08...fde

Skrevet

Man sier gjerne at man ikke liker den man egentlig liker.. til sin mann..

Eller at han er homofil, eller opptatt osv..

Avledning😊

Hun har nok et godt øye til han. Hadde hun ikke klart fyren ville hun ikke snappet og ville vært rundt han minst mulig. Hallo våkn opp..

Anonymkode: 0660c...4d5

• Liker 2
Skrevet

Må kanskje holde han på god for å ikke bli trakassert og utsatt for hans fæle sider

Anonymkode: 7ee1b...7ea

Skrevet

Du er ikke paranoid. Hør på intuisjonen din. Det kona di gjør, er ikke uvanlig. Hun er betatt av ham/trukket mot han, og den eneste måten hun kan prate om han hjemme på, er å omtale han i negative former. 
prat med henne om tankene dine. Ikke la det gnage.

Anonymkode: ee479...5a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og det har jeg gjort i mange år. 
En vil alltid møte på ulike holdninger fra menn som ikke er oppdratt i et hjem der det har vært høyt under taket, men sånt lærer en seg å gi blaffen i. 
Jeg var senest denne helgen på firmatur dom eneste dame. 
Gikk veldig bra det siden jeg er voksen og vet hva jeg har og vil ta vare på. 
Den relasjonen som din kone har med sin kollega beskriver du som veldig skiftende. 
Er han vulgær og nedlatende, og er det i såfall din kone som har sagt det? 
Hvor mye kontakt har de egentlig ? 
Noen kolleger må en ha jevnlig kontakt med uansett pga stillingen en har 

Anonymkode: 03e08...fde

Takk for svar. Vet egentlig ikke hvor skiftende den relasjonen er. De jobber ikke i samme by. 
Ja, det er min kone som har sagt at han er både vulgær og ekkel.  Vet bare at de møtes ved samlinger og disse turene.

Skrevet

Takk for svar. Ligger mye i gaten jeg tenker selv, men kanskje ikke helt vil tro på.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal tolke så mye. Folk er ulike, kvinner også. 

Jeg holder normalt avstand til folk jeg misliker, samtidig så demonstrerer jeg ikke hvis jeg kommer opp i situasjoner hvor vedkommende er involvert med flere, for eksempel hvis det skal tas bilder. Det er noe med å ikke lage konflikter bare fordi man ikke liker. Noe med å bidra til å ha en god tone med alle i et fellesskap. 
Det jeg syns du bør gjøre er å spørre henne om noe er forandret. Om hun liker han bedre nå enn hun har gjort tidligere, og hva evt som er grunnen til det. Jeg mener, det kan jo skje at man endrer mening når man blir bedre kjent med folk/ser nye sider, uten at det nødvendigvis betyr at man er utro. 

Skrevet

TS,

Kona min hadde en slik kollega i en tidligere jobb. Som jobbet i en annen del av landet, men dem møtes på turer med jobben i og utenfor landet. Hun beskrev han som en relativ ugrei fyr. Egoist med dårlig arbeidsmoral. Utro mot sin kone flere ganger, og så videre. Samtidig som hun hadde en hel del kontakt med han på slike turer, som å være på vorspiel med bare han på hans hotellrom. Dem sendte regelmessige ikke jobbrelaterte meldinger, ofte sendte han grov humor til henne.

Ble bitte litt sjalu etterhvert. Eller kanskje mer enn bitte litt. Så fikk vi snakket om dette, og jeg reflektert.

Er 100 % sikker på:

- Min kona aldri var interessert i noe med han utover en type transaksjonsvennskap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...