Gå til innhold

Reise til Thailand med små barn. Hvor? Alle tips tas i mot

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal reise til Thailand neste vinter i januar/feb. Med en 1 åring og en på nesten 4. Jeg har vært i Thailand selv som barn, men aldri med egne barn og familie. Vi ønsker å dra innom koh Lanta 1 ukes tid, også tenkte jeg Phuket etter dette. Vi tenker å være borte i 3 uker. Koh Lanta og Phuket ble valgt Mtp lett reisevei. Jeg er dog veldig usikker på Phuket, men vet ikke om noen andre steder som er lette å komme til fra koh Lanta. Greit med ikke for mye reising. Phuket er nærme flyplassen og koh Lanta er en kort båttur unna Phuket.

Noen som har vært i Phuket med små barn som kan dele sine erfaringer?

andre steder i stedet for Phuket som kunne vært relevante som ikke krever mange timer med reise? 

kom gjerne med alle tips dere har i forhold til Thailand, både steder, hoteller osv osv. alt skrives ned☺️

Anonymkode: ace78...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banan KanTiang See i Koh Lanta er fantastisk! Der har vi vært to ganger og storkost oss!

Vi var en uke der, og en uke i Peace Laguna i Krabi.

Det var helt perfekt!

Anonymkode: b619a...f7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bo i omrpdet rundt Bang Tao Beatch i stedenfor Phuket?

Anonymkode: f7bfb...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Baan😂 KanTiang See i Koh Lanta er fantastisk! Der har vi vært to ganger og storkost oss!

Vi var en uke der, og en uke i Peace Laguna i Krabi.

Det var helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ban Huay yang. en liten fiskelansby ikke så langt i fra Hua Hin. 

Phuket - Bangtaoo beach. 

Thailand er veldig barnevennlig, en kan reise nesten hvor som helst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skal reise til Thailand neste vinter i januar/feb. Med en 1 åring og en på nesten 4. Jeg har vært i Thailand selv som barn, men aldri med egne barn og familie. Vi ønsker å dra innom koh Lanta 1 ukes tid, også tenkte jeg Phuket etter dette. Vi tenker å være borte i 3 uker. Koh Lanta og Phuket ble valgt Mtp lett reisevei. Jeg er dog veldig usikker på Phuket, men vet ikke om noen andre steder som er lette å komme til fra koh Lanta. Greit med ikke for mye reising. Phuket er nærme flyplassen og koh Lanta er en kort båttur unna Phuket.

andre steder i stedet for Phuket som kunne vært relevante som ikke krever mange timer med reise? 

kom gjerne med alle tips dere har i forhold til Thailand, både steder, hoteller osv osv. alt skrives ned☺️

Tips: hold greie på mannen din så han ikke blir blidgjort og forelsket i en thaidame som vil ha hans oppmerksomhet. Enten dere er ved stranden eller på hotellet. De er overalt. 

Anonymkode: 76bd9...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tips: hold greie på mannen din så han ikke blir blidgjort og forelsket i en thaidame som vil ha hans oppmerksomhet. Enten dere er ved stranden eller på hotellet. De er overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi opplevde ikke noe sånt i det hele tatt😊

Ikke der vi var ihvertfall, i Koh Lanta og Krabi. Alle var bare veldig hyggelige 😊

Ikke noe lugubert på de stedene vi var.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er veldig barnevennlig. De elsker barn der nede. Personlig ville jeg valgt Krabi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi opplevde ikke noe sånt i det hele tatt😊

Ikke der vi var ihvertfall, i Koh Lanta og Krabi. Alle var bare veldig hyggelige 😊

Ikke noe lugubert på de stedene vi var.

Aldri opplevd noe lugubert i Thailand vi heller. Men det spørs vell hvor man er og hvor sent på kveld det er. Småbarns familier er jo ikke ute etter mørkets frembrudd. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut hotellet Lanta casa blanca på Koh Lanta. 🙂 Det er jo kort vei til Ao Nang i Krabi fra Koh Lanta, men stusslige strender der, må ut med Longtailbåt til øyer rundt. Det er jo flyplass i Krabi også. 🙂 Men så spørs det hva dere er ute etter, full Lollo og Bernie uke i Bangtao (haff) eller et "vanlig hotell". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkerpådet skrev (7 minutter siden):

Sjekk ut hotellet Lanta casa blanca på Koh Lanta. 🙂 Det er jo kort vei til Ao Nang i Krabi fra Koh Lanta, men stusslige strender der, må ut med Longtailbåt til øyer rundt. Det er jo flyplass i Krabi også. 🙂 Men så spørs det hva dere er ute etter, full Lollo og Bernie uke i Bangtao (haff) eller et "vanlig hotell". 

Stusslig strender på koh Lanta? Vi tenkte oss til typ lolli og bernie uke i bangto feks, ikke fordi jeg har veldig lyst til det, men mer pga barna og at det er såpss godt tilrettelagt. Derfor ønsker jeg også å være et annet sted først. Orker ikke 3 uker i Phuket på et slikt sted. HAdde vært fint med 1-2 uker et annet sted. Det er dette jeg sliter med å finne ut av hvor. Hadde jeg ikke hatt med barn hadde det ikke vært noe problem, men må tenke at det skal være noe enkelt å komme seg fra det ene stedet til det andre og at det ikke blir unødvendig mye reising frem og tilbake. Ser for meg at vi ender ferien i Phuket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei, strendene på Koh Lanta er fantastiske! 🙂 det er i Krabi de ikke er så fine . Så da ville jeg nok tatt båt/eller taxi til Phuket.  Enig at 3 uker på Lollo og Bernie hotell er grusomt, he,he. Men noen dager pga. barna ser jeg. Har også bodd på Vinghotellet i Bangtao noen dager, fin strand og fint hotell. Men maten var  "lagt til rette " for skandinaver så den var ikke mye å skryte av.  Det begrenser seg jo litt med en 1 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...