AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg kjenner jeg er usikker når det kommer til samværsordning for meg og min nylig eks, 4 år gamle sønn (snart 5). Han ønsker 50/50, og jeg er ikke uenig i det. Men hvor optimalt er det når de er så små? Hvilket samvær har andre praktisert når barna har vært i den alderen? Anonymkode: bb69f...b32
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner jeg er usikker når det kommer til samværsordning for meg og min nylig eks, 4 år gamle sønn (snart 5). Han ønsker 50/50, og jeg er ikke uenig i det. Men hvor optimalt er det når de er så små? Hvilket samvær har andre praktisert når barna har vært i den alderen? Anonymkode: bb69f...b32 I følge sakkyndige kan barn ha 50/50 fra ca 2 års alder hvis barnet er like godt kjent med begge foreldrene. Før var grensen på 3 år. Dette går nok helt fint skal du se. Anonymkode: 334a2...048 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: I følge sakkyndige kan barn ha 50/50 fra ca 2 års alder hvis barnet er like godt kjent med begge foreldrene. Før var grensen på 3 år. Dette går nok helt fint skal du se. Anonymkode: 334a2...048 😲 Det er jo sjukt. Anonymkode: 6c55c...cc6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I følge sakkyndige kan barn ha 50/50 fra ca 2 års alder hvis barnet er like godt kjent med begge foreldrene. Før var grensen på 3 år. Dette går nok helt fint skal du se. Anonymkode: 334a2...048 Ifølge én sakkyndig, er mer korrekt å si. Og det vanlige er at barn ofte har en større tilknytning til bare ett av foreldrene. Så dette forslaget kan også være mer unntaket enn regelen , å dele 50/50 i såpass ung alder.forøvrig lite forsket på Anonymkode: f2db3...d77 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Husk at 50-50 trenger ikke bety en uke hos mor, en uke hos far. En kan ha hyppigere bytter, eller en kan gjøre det sånn at foreldren de ikke er hos den uka henter 2-3 dager i barnehagen og er sammen med barnet på ettermiddagen. Når barna er såpass små enda er det viktig at de får omgang med begge foreldrene hyppig. Ei uke kan være en hel evighet, og de er vant til å få møtt og delt hverdagene sine med begge foreldrene. Å være ei uke uten en av foreldrene av gangen kan trigge dyp sorgfølelse. Anonymkode: d98c5...3f3 1
Crazydoglady Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Viss dere har bodd sammen og barnet er godt kjent med begge så er det vell ikke noe grunn til å ikke ha 50/50 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kjenner jeg er usikker når det kommer til samværsordning for meg og min nylig eks, 4 år gamle sønn (snart 5). Han ønsker 50/50, og jeg er ikke uenig i det. Men hvor optimalt er det når de er så små? Hvilket samvær har andre praktisert når barna har vært i den alderen? Anonymkode: bb69f...b32 mine var 1,3 og 5 når de begynte og ha 50/50, det gikk supert, i dag er de 13,15 og 17 og er veldig knyttet til begge Anonymkode: 91d59...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Sønnen vår har et tett forhold til sin far og han er en god far. men han er nok mest knyttet til meg siden vi alltid har vært mye alene. Vi har et uproblematisk brudd og jeg ser for meg at jeg kan komme innom i pappa-ukene for å hilse på, spesielt i starten. Han ser for seg en nedtrapping til 50/50. Hva er best her? Begynne rett på eller trappe ned? Ts Anonymkode: bb69f...b32
D1234 Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 0.30): Sønnen vår har et tett forhold til sin far og han er en god far. men han er nok mest knyttet til meg siden vi alltid har vært mye alene. Vi har et uproblematisk brudd og jeg ser for meg at jeg kan komme innom i pappa-ukene for å hilse på, spesielt i starten. Han ser for seg en nedtrapping til 50/50. Hva er best her? Begynne rett på eller trappe ned? Ts Anonymkode: bb69f...b32 Trappe ned fra hva da? Noen barn takler 50/50, andre ikke. Forsøk det dere tror er best. Men vær også åpene om å prøve andre løsninger om dere skulle se en negativ utvikling for sønnen. Eller om det blir ett for stort savn av den ene osv. Barnet utvikler seg og går gjennom ulike stadier. Ha fokus på barnet, så tror jeg det går helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå