Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er tiden kommet for de årlige halloween trådene. Sure folk skal sure seg og dra det klassiske argumentet «det er ikke norsk» «ååå julebukk» blablabla. 

Ok alle suringer, Halloween har vært feiret i norge i over 20år. Det er kommet for å bli. 

«Halloween fins bare for å selge tull», ja jo, men det gjør jul, påske, sommerferie, høst, vår også. Har du noen gang kjøpt nye pynteputer til våren? Ny julepynt? Yes, da støtter du like mye opp kjøpe kjøpe kjøpe samfunnet som de som kjøper gresskar. «Jul er en gammel tradisjon blablabla». Heldigvis lever vi i et samfunn der ting fornyer seg ♥️ 

Anonymkode: a8cf5...20e

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt 100% enig. Men tradisjonen tro så skal «halloween er dritt» diskusjonen opp, samme som 1mai begynner «skal faen ikke ha andre flagg en norske i 17mai toget»

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som syter, bortsett fra ts? 

Anonymkode: f788b...95f

• Liker 2
Skrevet

Eller gide gamle - HVORFOR ER DET JULEBRUS I BUTIKKEN I OKTOBER. 

Går nesten bare ut i fra at alle de som surer seg over halloween er samme folka som klikker i vinkel når de ser en kakemann eller pepperkaker i oktover. Så det må være en veldig slitsom måned for disse hissigproppene 😂 Tenk for en luksus juleting og halloween er største problemet i livet… Kanskje på tide å få litt større perspektiv i livet. 

• Liker 2
Skrevet

Det får bare være så mye haloween som det vil. men jeg skal ikke kjøpe noe av de greiene og feirer det heller ikke. 

Anonymkode: c2550...9db

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det får bare være så mye haloween som det vil. men jeg skal ikke kjøpe noe av de greiene og feirer det heller ikke. 

Anonymkode: c2550...9db

Akkurat i denne sammenhengen er du heldig som ikke har (små) barn. Vi andre må lide oss gjennom det. Synes Halloween er noe dritt, men må følge med på klassefest og på tiggerunde. Klær meg ikke ut, pynter minimalt (har vi gresskar, så er barna fornøyd)  og gleder meg til det er over. Syk kjøpefest. Men gøy for barna da. 

Anonymkode: 13c36...14a

• Hjerte 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Ja Halloween er kommet for å bli, og jeg liker Halloween fest der vi kler oss ut, og har det gøy. Det jeg ikke liker med Halloween er hvis det kommer barn på døra og ringer på. Har mine grunner til å ikke like det. Ellers har jeg ingenting i mot selve Halloween. Bryr meg ikke om å pynte, men pynter ikke til jul heller jeg. Kun litt lys ute. Til Halloween ingenting. 

Folk har også lov å mene det de vil om Halloween synes jeg. Noen liker det, noen liker det ikke, og det er helt greit. Vi er alle forskjellige :) 

Endret av Warrior
Skrevet

Halloween forsterker bare hvilke barn/ungdom som er bra nok å være sammen med. En "tradisjon" vi helt fint klarer oss uten.

Heldigvis kan jeg skru av utelyset nå. Og angående påske så er det en av de viktigste kristne høytidene vi har.

Anonymkode: 93ac3...c66

• Hjerte 1
Skrevet
Mamajune11 skrev (17 timer siden):

Går nesten bare ut i fra at alle de som surer seg over halloween er samme folka som klikker i vinkel når de ser en kakemann eller pepperkaker i oktover. Så det må være en veldig slitsom måned for disse hissigproppene 😂 Tenk for en luksus juleting og halloween er største problemet i livet… Kanskje på tide å få litt større perspektiv i livet. 

Her er jeg i mot halloween, men klager ikke over julebrus eller pepperkaker i butikken. Og du skal virkelig ikke tro at det er det største problemet i livet her. Da har du ikke gått mange mil i våre sko.

Anonymkode: 93ac3...c66

• Liker 1
Skrevet
Mamajune11 skrev (På 6.10.2022 den 18.53):

Jeg elsker halloween 🎃:spøkelse: Når det er halloween ikke i juni måned, som er 4 måneder for tidlig! Slik jeg ikke liker juleting i september som er 4 måneder for tidlig. Men av en eller annen veldig rar grunn så er hele handelsstanden "fritatt" fra kjøpepress, laaaaang sesong, utsvevende grenser for sesong hva jul angår, og gjøre mange nordmenn drit lei hele julen lenge før desember kommer. Og for de fleste mennesker går det fint an å ha to tanker i hode samtidig 😉 Det går an å mene at det er hinsides galskap å ha jul i butikkene i 4 måneder og fremdeles elske halloween f.eks, eller ikke like nisser og julebrus i butikkene før grillsesongen omtrent er over og å leve livet sitt med oppturer og nedturer samtidig

Skrevet

Hvorfor blir folk så furtne når vi ikke vil feire halloween? Hvorfor er det greit å kalle oss sure kjerringer når vi nekter å slukke lys ? 

Anonymkode: ea74d...b2f

• Liker 2
Skrevet

Her i huset får barna gå knask eller knep så mye de vil, men da må de også gå julebukk, det er regelen 😄 

Anonymkode: c4403...30e

Skrevet

Jeg er helt imot Halloween, men klager ikke.

Mine barn får velge mellom å gå halloween eller romjulsbukk. De har alltid valgt romjulsbukk.

Anonymkode: dd0c2...35a

Skrevet

Du er ikke nødt til å ta del i sutretrådene vet du. Du trenger ikke å se på dem en gang.

Vi er flere som ikke liker Halloween, som kanskje føler oss litt bedre når vi ser andre som deler våre meninger. Kan ikke vi få lov til å klage på vårt. Jeg sier ikke noe når andre klager på ting jeg liker, for jeg har empati nok til å forstå at vi alle er ulike og har ulike behov.

Der noen av oss trenger å få ut frustrasjonen over denne tradisjonen som vi ikke liker. Den har kanskje vært i Norge i 20år. Men det gjør den ikke noe bedre. Heldigvis ser det ut som om de som går ute begynner å lære at mørkt utelys = deltar ikke. Men er enda mange, selv etter 20år som ikke har lært seg reglene. Heldigvis ble det ikke noe egg i fjor, bare ringeklokke som ringte. Det er den ene dagen i året jeg skrur av utelyset. 

Anonymkode: 49916...a77

• Liker 1
Skrevet

Bare husk at hvis du plasserer et gresskar utenfor døra så går demoner rett inn i huset….😂

:ironi:

Skrevet
Mamajune11 skrev (På 6.10.2022 den 18.53):

Jeg hater halloween, men klager ikke over jul. Jeg elsker jul. Synes kanskje det er hakket tidlig at det starter allerede i oktober. Men der andre fylles av sinne, fylles jeg av glede. Jeg elsker jul. Jeg gleder meg til julebrus og pepperkaker kommer ut i butikken!

Kakemenn, de er i butikken året rundt da (sammen med jødekakene), så ikke et tegn på at julen er kommet. Dog er det mulig dette kun er på vestlandet, og ikke i hele Norge. 

Anonymkode: 49916...a77

Skrevet
On 10/7/2022 at 2:34 AM, AnonymBruker said:

Akkurat i denne sammenhengen er du heldig som ikke har (små) barn. Vi andre må lide oss gjennom det. Synes Halloween er noe dritt, men må følge med på klassefest og på tiggerunde. Klær meg ikke ut, pynter minimalt (har vi gresskar, så er barna fornøyd)  og gleder meg til det er over. Syk kjøpefest. Men gøy for barna da. 

Anonymkode: 13c36...14a

Er det så mye å kjøpe da? Vi pakker vekk pynten og bruker den igjen neste år. Kostymet er en sort hettegenser og bukse fra HM og en maske, ikke veldig avansert. Kjøper inn godteri, men det gjør vi jo når det er jul og påske og.  Om man sammenligner med andre høytider er vel halloween langt billigere, Om man skal klage på kjøpepress så er vel jul mye verre, pakkekalender, gaver, maten, etc

Skrevet

Vi elsker Halloween, og vi skal ha fest! Vi går ikke knask eller knep her, blir fort for mye styr siden vi bor i blokk, men vi inviterer 10 barn fra blokkene hvor vi bor. SKal ha skummel kake, snacks og mange leker. Der vi bodde før gikk vi knask eller knep, alle oppførste seg og det var kjempegøy. Julebukk er koselig det, men selv for over 20 år siden da jeg og noen venninner gikk julebukk, var det en temmelig død tradisjon. La barna kose seg med Halloween, det gir så mye glede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...