Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er organisert - hvilken fagforening er dere medlem av og hvor mye betaler dere i mnd for det? 

selv er jeg medlem av econa og betaler 365 i mnd. 

Anonymkode: 68ecd...08f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er medlem av et Unio-forbund og betaler kr. 350,- i mnd.

Anonymkode: e99a9...de8

Skrevet

Er medlem av Finansforbundet og betaler 420 kr mnd. 

Anonymkode: f5eec...b12

Skrevet

Norsk sykepleierforbund, ca 550kr i mnd

Skrevet

Grunnen til at jeg lurte litt var at jeg skjønner ikke at fagforeningsfradraget må helt opp i 7.000 - er det bare fagforbundene og lo som har så høye medlemskontigenter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at jeg lurte litt var at jeg skjønner ikke at fagforeningsfradraget må helt opp i 7.000 - er det bare fagforbundene og lo som har så høye medlemskontigenter? 

Nå  vil vel det reelle fradraget ligge på 22% av dette, hvis jeg ikke tar helt feil 

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

I staten er mange organisert i NTL, og kontingenten justeres med inntekten. Står her:

https://www.ntl.no/medlemskap/ntl-hjelper-deg/vis-artikkel?p_document_id=18962&p_dimension_id=77929

Industriarbeidere er ofte organisert i fellesforbundet. Her står det om prisen for dette, også som prosentandel av lønn:

https://www.fellesforbundet.no/medlemskap/hva-koster-det/     Jeg fikk gratis medlemsskap etter at jeg ble ufør. Da beholder jeg LO-favør fordelene og har antakelig rett til juridisk hjelp om det er noe med eiendom eller noe. 

Endret av Adobyen
Skrevet

Delta, 1,1% av inntekten. Dvs ca 500 pr mnd.

Anonymkode: d8185...4c7

Skrevet

YS, 420 kroner i måneden.

Anonymkode: f1f4d...fed

Skrevet

Jeg er medlem av Finansforbundet og betaler 420 kroner. Ser at prisen der er 1,1 % av brutto månedslønn, maksimalt 420 kroner pr måned.

Anonymkode: f1f4d...fed

Skrevet

Forbund som krever mer enn 500kr/mnd bør vurdere å kutte kostnader før de sutrer til regjeringen om å øke fagforeningsfradraget. Tenk på alle de hundrevis av millionene som kunne vært brukt på velferd og utdanning

Men neida, de pengene skal brukes til fete lønninger til pampene på toppen og valgkampen til AP

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke hvorfor staten skal sponse de fagorganiserte.

Anonymkode: 37507...cee

Skrevet

Jeg betaler 710kr i mnd. En fagforening innen Akademikerne.

Anonymkode: 87fce...d01

Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Forbund som krever mer enn 500kr/mnd bør vurdere å kutte kostnader før de sutrer til regjeringen om å øke fagforeningsfradraget. Tenk på alle de hundrevis av millionene som kunne vært brukt på velferd og utdanning

Men neida, de pengene skal brukes til fete lønninger til pampene på toppen og valgkampen til AP

Det er nok dyrere (per medlem) å drifte små fagforeninger enn store. Vet ikke hva valgkampen til Ap har med saken å gjøre. 

Anonymkode: 87fce...d01

Skrevet
Topsi skrev (2 timer siden):

Nå  vil vel det reelle fradraget ligge på 22% av dette, hvis jeg ikke tar helt feil 

Det reelle fradraget blir maks kr. 7 700,-. Skattebesparelsen er 22 % av dette.

Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Jeg sitter i styret i en liten fagforening og jeg kan garantere deg at ikke så mye som et øre av inntektene våre går til valgkampen til AP.

Det står vedtektene våre at vi partipolitisk uavhengige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det reelle fradraget blir maks kr. 7 700,-. Skattebesparelsen er 22 % av dette.

Ja  det var det jeg mente, sa det på en litt dum måte

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sitter i styret i en liten fagforening og jeg kan garantere deg at ikke så mye som et øre av inntektene våre går til valgkampen til AP.

Det står vedtektene våre at vi partipolitisk uavhengige.

Akkurat samme her. 

Anonymkode: 51959...9df

Skrevet

Fagforbundet   .

700kr. Innboforsikring er inkl.

Skriver av 3500kr på skatten hvert år.

Nei. Fagforbundet  " sponser" ikke AP 🙄

Anonymkode: 36fb9...a09

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...