Gå til innhold

Deprimert i et forhold - hva skal man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg deprimert. Jeg har en del selvmordstanker for tiden. Jeg har bestilt legetime og vurderer privat psykolog. Jeg prøver å forklare dette for mannen min. Jeg takler ikke sex og langvarig kyssing nå og har derfor avvist noen ganger på en litt kjip måte. Jeg får fnatt av tilnærmelser når jeg prøver å snakke om ting. 

Men bør man ikke respektere at partner har det vanskelig, og ikke bli sur når man ikke vil ha sex? Han er jo sikkert lei seg. Nå ser han nesten ikke på meg. Får ingen klem. Ingen smil. Ingenting. Kjennes ut som om han bare er glad i meg når han får lov til å penetrere kroppen min. Akkurat nå orker jeg ikke det for det føles ekstremt invaderende. Jeg vil helst være alene nå. Det er kanskje noen uker siden sist. Det er jo normalt med lav sexlyst når man er deprimert. Jeg hater denne situasjonen. Vi har små barn, så jeg kan ikke bare gå. Jeg blir også sint, for det må faktisk være lov til å ha kroppen sin for seg selv innimellom. 

Noen som har opplevd noe lignende? Blitt glad igjen og fått livsgleden og lysten tilbake? 

Anonymkode: 22d25...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal absolutt få ha kroppen din for deg selv♥️ Men jeg anbefaler å snakke jevnlig med mannen din om dette ol du klarer.

Mannen min er også deprimert med litt ulike tilstander i tillegg, og jeg vet jo at oftest er det grunnen til at han ikke ønsker sex. Men hvis det har vært en litt bedre dag, og han virker litt oppe, er jeg så dum og får et lite håp om at kaaaanskje det kan bli noe den kvelden.

Men innen kvelden kommer, er gjerne de deprimerte tankene på topp igjen. 
For min egen selvfølelse sin del trenger jeg at han bekrefter at avvisningen hans ikke handler om meg, men om hans egen tilstand. 

Jeg ville forsøkt å være tydelig her. Jeg forstår at det er skikkelig tungt for deg (har selv vært deprimert, men ikke intet forhold), men det er også vanskelig å stå ved siden av og prøve å holde dagene oppe og kjenne på avvisning ofte. Kommunikasjon er nøkkelen her.

lykke til!♥️

Anonymkode: 868a8...9bd

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar😄

Anonymkode: 22d25...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...