Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som kjøper mer brukt nå som økonomien har blitt trangere? 

jeg er glad i å kjøpe brukt (bruktbutikker/loppemarked), men jeg møter fortsatt en del fordommer mot å kjøpe brukte ting. Hva sier kvinneguiden? 

Anonymkode: 9c0b0...14f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er glad i å kjøpe brukt (bruktbutikker/loppemarked), men jeg møter fortsatt en del fordommer mot å kjøpe brukte ting. Hva sier kvinneguiden? 

Hvem er det du møter som har fordommer, og hvordan gir de uttrykk for disse fordommene?

Jeg kjøper alt jeg kan brukt, selv om jeg har råd til å kjøpe nytt. For meg er det  mye mer tilfredstillende å kjøpe en klespakke til 500 kr for 50 plagg på finn, enn å gå en hel dag på shopping. Sportsutstyr, ski, turklær og -bukser kjøpes også på finn og loppemarked.

Har aldri møtt noen fordommer mot bruktkjøp, men nå går jeg jo ikke akkurat rundt og forteller folk i skiløypa at nikkersen er kjøpt brukt... :icon_lol:

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg forsøker å gjøre det til en regel å sjekke Finn før jeg går til anskaffelse av noe nytt. 

Anonymkode: c567d...744

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper ikke brukt, men til gjengjeld kjøper vi ganske lite ting utover forbruksartikler.

Kjøper ting som har høy kvalitet, så trenger ikke bytte det ut ofte.

Når det er sagt, har jeg ikke noe mot å kjøpe brukt, det er bare sjelden aktuelt for oss.

Anonymkode: d7cc7...2e2

Skrevet

Jeg har alltid kjøpt brukt. Sjekker alltid om jeg kan få tak i ting brukt, før jeg vurderer å kjøpe nytt.

Anonymkode: 9e5ef...9c0

• Liker 1
Skrevet

Lurer på hva slags omgangskrets du har som har fordommer mot bruktkjøp. I min krets er vi ekstra fornøyde når vi får et bruktkupp.

Anonymkode: 24524...197

• Liker 2
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Jeg kjøper nesten ingenting, hverken klær eller "ting" til hjemmet.

Skrevet

I min verden er det å kjøpe brukt det man gjør. Å kjøpe nye ting fører ofte til litt "å, er du en sånn" holding. 

Skrevet

Har ikke behov for å kjøpe mye nytt, bare for å kjøpe noe nytt. Da blir det jeg har, brukt til det er oppbrukt, og da kjøper jeg helt nytt.

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg liker å kjøpe brukt, men av og til blir man drevet til fortvilelse på finn.no. Noen ganger føles det enklere å kjøre og kjøpe nytt.

Skrevet

Har kjøpt brukt i åresvis, fra jeg var fattig student. Fint for lommeboka og miljø. Vi har godt av å lære oss å ta vare på det vi har 

Anonymkode: 461b3...565

• Liker 1
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å kjøpe brukt, men gjør det dessverre ikke så ofte. Problemet er at bruktbutikker ofte har klær som passer stilen til min mor mer enn meg, og på finn er det så enorme mengder annonser at jeg ikke orker å lete. 

Så en bar som hadde et par stativer med klær, der det stod pris og telefonnummer. Man kunne se gjennom, og så kjøpe med vipps. Mye bedre enn å bare se bilder av klærne, samtidig som den som selger får pengene selv. Jeg forstår jo at mange heller vil ha penger enn å gi bort til bruktbutikker. 

Anonymkode: 147a2...5b1

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg kjøper aldri brukt og kommer heller ikke til å begynne med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi møter mye fordommer. Typ æsj stakkars barn osv. Har tilogmed et søskenbarn som syns brukte leker er ekkelt… Tror hun lekene i barnehagen er splitter nye da eller? 😂 

Brukt er konge! Jeg kjøpte to vinterdresser i går til minste frøkna, på Finn, betalte under 200kr. 
Begge ser helt nye ut også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...