Anonymkonto Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Jeg bor med barnefar/mannen min, men skal flytte så fort jeg kan siden vi har gjort det slutt. Vi har hatt mye problemer og krangler i forholdet, men det som er slitsomt er at når vi først har det bra sammen så får jeg meldinger av moren hans. Hun godtar ikke at vi skal skilles, selvom det ikke virker som noen av dem liker meg så godt. Alt var bra henne til det ble bestemt at vi skulle gå fra hverandre, men etter det har hun begynt å si "hvordan skal du klare deg når du flytter?" og tviler på meg. Hun blander seg inn i alt av ting jeg gjør og sender klagemeldinger om det: hvis jeg er med familien min, hvis jeg og datteren vår drar bort når det ikke var hans ide at vi skulle det, hun har slått meg en gang og trakassert meg på meldinger med sine meninger om ting og meg, og selvom jeg er relativt saklig tilbake og bare forsvarer meg så klikker hun. Begge dem har noen gang truet med barnevernet og sånt på meg uten noe grunnlag, og det gjorde hun nå sist og, men så unnskyldte seg dagen etter. Dette mener hun at hun gjør for å forsikre seg om datteren vår har det bra og at hun bryr seg bare om henne, men hun kan virke veldig eiesyk når det kommer til datteren vår og hun blir sint når det ikke går hennes vei. Hun er i tillegg naboen vår... Jeg blir kjempe stresset og påvirket av dette og selvom hun og barnefar unnskylder etter seg når de gjør ting, så blir det rett og slett for mye å bare finne meg i. Kunne sagt mye mer om dette og ting som har skjedd, men prøvde å holde det litt kort. Så jeg lurer på hva jeg evt kan gjøre med dette? Hun har i tillegg veldig mye med datteren vår å gjøre. Endret 6. oktober 2022 av Anonymkonto
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Du trenger faktisk ikke ha kontakt med ekssvigermor, du skylder henne ikke noe og det er eksen din som skal være den du forholder deg til angående barnet. Jeg ville blokkert nummeret hennes, og gitt beskjed om at alt av trusler/trakassering blir dokumentert og tatt til rett instans. Rett og slett. Om hun i tillegg har vært voldelig mot deg, så er det jo politianmeldelse som gjelder. Du må komme deg ut/vekk asap, ta med barnet og bo hos familie e.l., i verste fall krisesenter hvis far også er slik. Du kan ikke ha det sånn:( Jeg har en eks som høres ut som det du beskriver her, og jeg snakker ham bare med hårene så lenge det gjelder barnet vårt eller ikke er noe som går på min personlige integritet. Alt av konflikt han prøver å skape overser jeg eller venter til han roer seg. Det er ikke verdt å bruke tid på, dette er type mennesker som hauser opp smuler til storm. Anonymkode: 4a491...26e 6
Anonymkonto Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger faktisk ikke ha kontakt med ekssvigermor, du skylder henne ikke noe og det er eksen din som skal være den du forholder deg til angående barnet. Jeg ville blokkert nummeret hennes, og gitt beskjed om at alt av trusler/trakassering blir dokumentert og tatt til rett instans. Rett og slett. Om hun i tillegg har vært voldelig mot deg, så er det jo politianmeldelse som gjelder. Du må komme deg ut/vekk asap, ta med barnet og bo hos familie e.l., i verste fall krisesenter hvis far også er slik. Du kan ikke ha det sånn:( Jeg har en eks som høres ut som det du beskriver her, og jeg snakker ham bare med hårene så lenge det gjelder barnet vårt eller ikke er noe som går på min personlige integritet. Alt av konflikt han prøver å skape overser jeg eller venter til han roer seg. Det er ikke verdt å bruke tid på, dette er type mennesker som hauser opp smuler til storm. Anonymkode: 4a491...26e sant det. Jeg har ikke tenkt å ha noe mer med å henne å gjøre, men barnefar og moren hans har veldig mye med hverandre å gjøre og datteren vår vil være en stor del av deres liv, så jeg håper bare ikke hun må gå gjennom noe slikt med dem, evt når hun er større. Dem begge er også ganske avhengig av å drikker, han når vi har barnefri og hun i helger. Der har det blitt litt drikkepress til tider av dem begge, tilogmed med datteren vår tilstede hvor jeg har fortalt dem at jeg da kan vente med å ta littegrann til hun sover men moren hans bare "du kan da drikke litt forde. Bare kose oss, for vi passer på henne".
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Ville bare si stå på 🥰 Jeg har en slik eks-svigermor og jeg prøver å la alt gå gjennom eksen når det gjelder henne. problemet her et at barnefar er mye på reiser og overlater da samværet til moren sin. Da blir det maser krangling og av og til MÅ jeg jo svare hvis hun blant annet unnlater å si hvor barnet blir levert osv. alt var helt fint mellom oss frem til det ble slutt med sønnen hennes også selvom hun og resten av familien visste godt hvor turbulent forholdet vårt var. jeg prøver også å tenke at det beste jeg kan gjøre er å veie opp for sånn dårlig oppførsel ved å være et godt forbilde for barnet. Jeg skal ikke hive meg på og fyre meg opp for hver minste lille sak de lager drama av. Men jeg skal heller ikke føye meg konstant. Av og til bare skrur jeg av varslene på tlf hvis hun starter med tlf terroren sin. Anonymkode: dfb7e...862 1
Anonymkonto Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville bare si stå på 🥰 Jeg har en slik eks-svigermor og jeg prøver å la alt gå gjennom eksen når det gjelder henne. problemet her et at barnefar er mye på reiser og overlater da samværet til moren sin. Da blir det maser krangling og av og til MÅ jeg jo svare hvis hun blant annet unnlater å si hvor barnet blir levert osv. alt var helt fint mellom oss frem til det ble slutt med sønnen hennes også selvom hun og resten av familien visste godt hvor turbulent forholdet vårt var. jeg prøver også å tenke at det beste jeg kan gjøre er å veie opp for sånn dårlig oppførsel ved å være et godt forbilde for barnet. Jeg skal ikke hive meg på og fyre meg opp for hver minste lille sak de lager drama av. Men jeg skal heller ikke føye meg konstant. Av og til bare skrur jeg av varslene på tlf hvis hun starter med tlf terroren sin. Anonymkode: dfb7e...862 Er også sånn her at hun passer datteren vår når sønnen hennes vil det, så tenker det blir slik når jeg har flyttet og.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Forsto jeg det riktig at ekssvigermor og barnefar sitter og drikker? Også når datteren deres er tilstede? Anonymkode: 39e09...e0c
Anonymkonto Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Forsto jeg det riktig at ekssvigermor og barnefar sitter og drikker? Også når datteren deres er tilstede? Anonymkode: 39e09...e0c Ja. Ikke nødvendigvis så de blir fulle, men uansett. Datteren vår er nesten 2 år.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Anonymkonto skrev (7 timer siden): Jeg bor med barnefar/mannen min, men skal flytte så fort jeg kan siden vi har gjort det slutt. Vi har hatt mye problemer og krangler i forholdet, men det som er slitsomt er at når vi først har det bra sammen så får jeg meldinger av moren hans. Hun godtar ikke at vi skal skilles, selvom det ikke virker som noen av dem liker meg så godt. Alt var bra henne til det ble bestemt at vi skulle gå fra hverandre, men etter det har hun begynt å si "hvordan skal du klare deg når du flytter?" og tviler på meg. Hun blander seg inn i alt av ting jeg gjør og sender klagemeldinger om det: hvis jeg er med familien min, hvis jeg og datteren vår drar bort når det ikke var hans ide at vi skulle det, hun har slått meg en gang og trakassert meg på meldinger med sine meninger om ting og meg, og selvom jeg er relativt saklig tilbake og bare forsvarer meg så klikker hun. Begge dem har noen gang truet med barnevernet og sånt på meg uten noe grunnlag, og det gjorde hun nå sist og, men så unnskyldte seg dagen etter. Dette mener hun at hun gjør for å forsikre seg om datteren vår har det bra og at hun bryr seg bare om henne, men hun kan virke veldig eiesyk når det kommer til datteren vår og hun blir sint når det ikke går hennes vei. Hun er i tillegg naboen vår... Jeg blir kjempe stresset og påvirket av dette og selvom hun og barnefar unnskylder etter seg når de gjør ting, så blir det rett og slett for mye å bare finne meg i. Kunne sagt mye mer om dette og ting som har skjedd, men prøvde å holde det litt kort. Så jeg lurer på hva jeg evt kan gjøre med dette? Hun har i tillegg veldig mye med datteren vår å gjøre. Jeg hadde anmeldt hun til politiet og bedt om besøksforbud. Hadde også informert barnefar om at dette kommer til å skje, og at du ikke vil ha hun i nærheten av din datter - det er tydelig at hun er svært ustabil og tror i sitt hode at hun har hovedansvar for ditt barn. Send en bekymringsmelding til fastlegen hennes, fortell om volden og den aggressive adferden. Muligens er det uoppdaget sykdom bak dette. Høres ut som tidlig stadige av aggressiv demens. Anonymkode: c5e4f...81c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Anonymkonto skrev (6 timer siden): Ja. Ikke nødvendigvis så de blir fulle, men uansett. Datteren vår er nesten 2 år. Da involverer du barnevernet. Si du har slått opp med barnefar og skal flytte fra han, og fortell om adferden til svigermor og at de drikker foran barnet. Her skal du beskytte din datter, og du skal ikke sende barnet ditt til barnefar så lenge han drikker når barnet er der. Svigermor burde også holde seg langt unna. Du har alt å vinne på, å involvere barnevernet. Anonymkode: c5e4f...81c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå