Sialove Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg fylte et rundt tall her om dagen, og det var flere venninner jeg anså som nære som ikke gratulerte meg med dagen.. Hvordan tolker jeg det? Dette er venninner jeg har hatt i flere år, og jeg stiller alltid opp i deres bursdager eller annet de inviterer til. Er folk virkelig så opptatte med sine egne liv at de glemmer sånt? Jeg er dypt skuffet, og klarer ikke la være at det går inn på meg. 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Hvis du har bursdag åpent på Facebook og de ellers er aktive der, hadde nok jeg også blitt skuffet. Jeg husker ganske mange av bursdagene til de jeg gikk i klasse med på barneskolen, men sliter av og til med å huske bursdagen til mine barn, og svigermor vet jeg bare omtrent. Bursdager til venner jeg har fått i voksen alder er umulig uten Facebook. Men send en invitasjon. Da blir sannsynligheten for skuffelse mindre. Anonymkode: 91473...352
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Inviterte du til bursdagsfest? Var bursdagen synlig på facebook? Visste vennene dine at du hadde bursdag? Jeg synes bursdager er veldig lett å glemme. Men jeg fb-gratulerer alle jeg kjenner, og blir jeg bedt i selskap kommer jeg selvfølgelig, og har med gave også. Eller spanderer en drikke på byen, hvis det er sånn bursdagsbarnet ønsker å feire. Anonymkode: e8778...2c3 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Sialove skrev (7 minutter siden): Jeg fylte et rundt tall her om dagen, og det var flere venninner jeg anså som nære som ikke gratulerte meg med dagen.. Hvordan tolker jeg det? Dette er venninner jeg har hatt i flere år, og jeg stiller alltid opp i deres bursdager eller annet de inviterer til. Er folk virkelig så opptatte med sine egne liv at de glemmer sånt? Jeg er dypt skuffet, og klarer ikke la være at det går inn på meg. Du tar på vei for bagateller. Inviter til selskap. Da får du gratulasjoner. Anonymkode: 19796...151 1
Sialove Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg har bursdagen min synlig på FB og dette er venninner som sjekker ofte sosiale medier i løpet av dagen. Invitasjon til feiring er først om noen uker grunnet jobb, og den er sendt ut for lengst.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Vi fylte rundt det året med covid lockdown. Jeg ordnet morgenlevering/blomster til venninner da de fylte, og gledet meg skikkelig til det ble min tur. Fikk ingen ting fra noen av de… Da ga jeg litt opp den gjengen, for var skikkelig vondt å vite at man egetlug betydde så lite for de. Har heldigvis en gjeng med nye venner, men barndomsvenninnene har visst nok med sitt. Anonymkode: 00727...c28 1 3
Sialove Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi fylte rundt det året med covid lockdown. Jeg ordnet morgenlevering/blomster til venninner da de fylte, og gledet meg skikkelig til det ble min tur. Fikk ingen ting fra noen av de… Da ga jeg litt opp den gjengen, for var skikkelig vondt å vite at man egetlug betydde så lite for de. Har heldigvis en gjeng med nye venner, men barndomsvenninnene har visst nok med sitt. Anonymkode: 00727...c28 Det var veldig vondt å lese! Man har jo en forventning å få noe tilbake når man selv ordner og steller i stand for andre. Jeg kjenner på det nå at jeg egentlig betyr lite for de, at det ikke er så «farlig» eller at jeg ikke er «viktig» nok i deres liv.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Sialove skrev (1 minutt siden): Det var veldig vondt å lese! Man har jo en forventning å få noe tilbake når man selv ordner og steller i stand for andre. Jeg kjenner på det nå at jeg egentlig betyr lite for de, at det ikke er så «farlig» eller at jeg ikke er «viktig» nok i deres liv.. Jeg er stikk motsatt, hater å feire bursdager og hater oppmerksomhet. Men kan fint gjøre ting bra for andre. Har aldri forventninger om å få noe tilbake. Så det er ikke alle som har en forventning om at hyggelige gester skal gjengjeldes. Kanskje derfor jeg ikke liker oppmerksomhet eller feiringer, fordi jeg er redd for å stå i takknemlighetsgjeld til andre. Anonymkode: 944a6...51e 1 1
Sialove Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er stikk motsatt, hater å feire bursdager og hater oppmerksomhet. Men kan fint gjøre ting bra for andre. Har aldri forventninger om å få noe tilbake. Så det er ikke alle som har en forventning om at hyggelige gester skal gjengjeldes. Kanskje derfor jeg ikke liker oppmerksomhet eller feiringer, fordi jeg er redd for å stå i takknemlighetsgjeld til andre. Anonymkode: 944a6...51e Jeg er som deg, liker ikke oppmerksomhet eller feiring av bursdag, men jeg blir skuffet når jeg ikke får en sms av venninner jeg anser som nærme, med en gratulasjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg hadde rund dag nylig, og har ærlig talt ikke holdt regnskap over gratulasjoner. Jeg vet jo hvem mine nærmeste er, og hvem som stiller opp når det virkelig gjelder, hvem jeg alltid kan ringe. Hvem som er opptatt av bursdager og slikt er ganske irrelevant i det hele. Om noen sitter og definerer hvor nær venn jeg er etter å ha avstemt om jeg gratulerte på facebook eller ikke... det er bare sært. Anonymkode: d693b...eae 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi fylte rundt det året med covid lockdown. Jeg ordnet morgenlevering/blomster til venninner da de fylte, og gledet meg skikkelig til det ble min tur. Fikk ingen ting fra noen av de… Da ga jeg litt opp den gjengen, for var skikkelig vondt å vite at man egetlug betydde så lite for de. Har heldigvis en gjeng med nye venner, men barndomsvenninnene har visst nok med sitt. Anonymkode: 00727...c28 Dette blir jo litt som kona som jevnlig kommer hjem med blomster til mannen. Fordi hun selv ønsker seg det. Mens mannen ikke bryr seg så mye om de blomstene men lar henne styre på fordi det gir henne glede. Anonymkode: d693b...eae
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 21 hours ago, Sialove said: Jeg har bursdagen min synlig på FB og dette er venninner som sjekker ofte sosiale medier i løpet av dagen. Invitasjon til feiring er først om noen uker grunnet jobb, og den er sendt ut for lengst. Du virker ekstremt opptatt av bursdager. Anonymkode: 81050...1ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå