AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Min sønn er snart 9 år og går i en klasse hvor det er «mye rart». Jeg og mannen er veldig klar på vår oppdragelse, at man skal være høflig, omtenksom mot andre osv. Får veldig gode tilbakemeldinger fra skolen om våre barn. Så skulle jeg hente sønnen på skolen, og han sier så fint til den ene gutten i klassen «ha det». Gutten bare står der og stirrer. Min sier «ha det Per», gutten reagerer ikke. Så skal jeg til å si noe så plutselig bare lekeslår Per min sønn, sier ingenting. Ser sønnen min blir litt satt ut, men men. Så kjører vi hjem og kjører forbi den ene gode kameraten hans, vi må naturlig bremse opp pga fotovergang, og jeg sier «nå må vi vinke til Adrian», og det gjør vi, men Adrian viser fingeren til oss med begge hendene ganske aggressivt og rekker tunge. Når han eller andre er på besøk hos oss er det mye stygg språkbruk og jeg må snakke til de ganske ofte. Det er så mange sånne episode hele tiden, og jeg tenker at våre barn må jo bli påvirket av dette? Er dette normalt, sånn det skal være? Anonymkode: c1f12...b52
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg blir ikke overrasket over om dette er den nye normalen. For (selv om det finnes mye bra oppdratt folk) så har de nyere generasjonene fått fri oppdragelse, det får vite at de kan få og få til hva de vil i verden, verden ligger for deres føtter, foreldrene smører banen i forveien og blir slått, sparket bitt og skreket til mens de sitter og snakker pent til barnet om at de må være snille fordi eller så blir mamma lei seg.. Så.. 🤷♀️ Og når jeg sier det her så kommer de samme foreldrene som prøver å få lærere sparket fordi de ga barnet en dårlig karakter eller tilsnakk, og sier at "ja, er du en sånn som skremmer barna til å få respekt, vi lever i 2022-tilknytningsteori og psykisk helse og den balladen. Så blir jeg anklaget for å være for streng og at barn tar skade av helt normal grensesetting og reaksjoner på å såre andre. Så nei, jeg blir ikke overrasket. Anonymkode: 0e1a4...f7d
saltyliquorice Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir ikke overrasket over om dette er den nye normalen. For (selv om det finnes mye bra oppdratt folk) så har de nyere generasjonene fått fri oppdragelse, det får vite at de kan få og få til hva de vil i verden, verden ligger for deres føtter, foreldrene smører banen i forveien og blir slått, sparket bitt og skreket til mens de sitter og snakker pent til barnet om at de må være snille fordi eller så blir mamma lei seg.. Så.. 🤷♀️ Og når jeg sier det her så kommer de samme foreldrene som prøver å få lærere sparket fordi de ga barnet en dårlig karakter eller tilsnakk, og sier at "ja, er du en sånn som skremmer barna til å få respekt, vi lever i 2022-tilknytningsteori og psykisk helse og den balladen. Så blir jeg anklaget for å være for streng og at barn tar skade av helt normal grensesetting og reaksjoner på å såre andre. Så nei, jeg blir ikke overrasket. Anonymkode: 0e1a4...f7d Dessverre enig. Psykisk helse og tilknytningsteori er fint og viktig, men det betyr ikke at barna skal få frie tøyler. Jeg tror det er noe mange foreldre misforstår. At de tror at det ikke er lov å si nei, for da er man dårlige foreldre. Hjelper nok ikke med det ytre presset de får heller, alt skal jo være perfekt hele tiden. Positive parenting er en greie og jeg har sett det gå ordentlig galt. Det funker nok for noen, men barn er forskjellige. Syns psykologer og foredragsholdere kan bli flinkere til å nevne og forklare grensesetting. De hopper ofte over den biten.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min sønn er snart 9 år og går i en klasse hvor det er «mye rart». Jeg og mannen er veldig klar på vår oppdragelse, at man skal være høflig, omtenksom mot andre osv. Får veldig gode tilbakemeldinger fra skolen om våre barn. Så skulle jeg hente sønnen på skolen, og han sier så fint til den ene gutten i klassen «ha det». Gutten bare står der og stirrer. Min sier «ha det Per», gutten reagerer ikke. Så skal jeg til å si noe så plutselig bare lekeslår Per min sønn, sier ingenting. Ser sønnen min blir litt satt ut, men men. Så kjører vi hjem og kjører forbi den ene gode kameraten hans, vi må naturlig bremse opp pga fotovergang, og jeg sier «nå må vi vinke til Adrian», og det gjør vi, men Adrian viser fingeren til oss med begge hendene ganske aggressivt og rekker tunge. Når han eller andre er på besøk hos oss er det mye stygg språkbruk og jeg må snakke til de ganske ofte. Det er så mange sånne episode hele tiden, og jeg tenker at våre barn må jo bli påvirket av dette? Er dette normalt, sånn det skal være? Anonymkode: c1f12...b52 Du vet jo ikke om barnet sitt har vært ekkel mot noen av de barna før på dagen Anonymkode: 657ad...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du vet jo ikke om barnet sitt har vært ekkel mot noen av de barna før på dagen Anonymkode: 657ad...d8d Nei det har han ikke. Har aldri fått noen tilbakemelding fra lærer eller andre foreldre eller bhg personale om at han er slem mot andre. Og vi spør mye og er veldig på. Han er snill, høflig, litt forsiktig og omsorgsfull. Så slutt å forsvar dårlig oppførsel. Anonymkode: c1f12...b52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå