Gå til innhold

Mann, kan du se hit? Syv år eldre enn typen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann jeg vil leve resten av livet med. Vi har vært sammen et år og har det vanvittig bra sammen. 

og så sitter jeg og kjenner på et ubehag i det faktum at jeg er syv år eldre enn han. Han er 40 og jeg er 47. 
Jeg har alltid hatt et godt selvbilde.  Vet at jeg har en utstråling, omsorg og utseende mange blir trukket til. Mannen forguder meg.  Jeg forguder han. Det er oss.

Og hva har skjedd med selvbildet nå? Skjønner ingenting. Det sniker seg stadig inn tanker som hva skjer når alderen begynner å synes på ansiktet mitt og kroppen min? Hva skjer når/hvis aldersforskjellen blir veldig synlig? Vil han fremdeles se meg for den jeg er og være like tiltrukket på tross av forfall? Vil han finne en ny på grunn av dette??

Dumme tanker, så kanskje noen av dere kan hjelpe meg og rasjonalisere litt og få det ned på bakken for meg?

Anonymkode: a79dd...cc5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han er 50 og du nærmere 60 er det ikke sikkert det er like rosenrødt lenger nei. Synes det er fornuftig at du tenker på dette. Vær mentalt forberedt på at forholdet kan og vil endre seg når aldersforskjellen blir tydeligere. 

Anonymkode: 38992...3d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dumme tanker

Jepp. Siden du vet de er dumme, så slutt og tenk på dumme ting.

Nyt livet, hver dag og vær glad for at dere har funnet hverandre. Mannen blir eldre han også. Er helt normalt å tenke på alderen når man nærmer seg 50, men samtidig er det også alderen hvor man skal skyve unna sånne tanker. 

Du har levd og det synes noen ganger, vær glad for det. Spiller det noen rolle om dere ser eldre ut da? 

Anonymkode: 5d450...506

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når han er 50 og du nærmere 60 er det ikke sikkert det er like rosenrødt lenger nei. Synes det er fornuftig at du tenker på dette. Vær mentalt forberedt på at forholdet kan og vil endre seg når aldersforskjellen blir tydeligere. 

Anonymkode: 38992...3d6

Hadde du sagt det samme om en mann på 47 og kvinne 40…? 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han er 40 og jeg er 47. 

7 år synes jeg ikke er mye å tenke på. 

• Liker 10
Skrevet

Av alle forhold jeg vet om hvor kvinnen er så mye eldre så har det blitt samlivsbrudd. Ikke at det er uunngåelig for dere, men det er nok en veldig stor sannsynlighet. 

Kanskje du burde gjøre det slutt før han tar initiativ til samlivsbrudd?

Anonymkode: d3c1c...180

Skrevet

Han er jo bare syv år yngre. Alderen vises hos han også. Med litt stell av hår og hud ser damer ofte yngre ut enn menn på samme alder. Dessuten valgte han deg. Hadde ikke brukt så mye krefter på dette. 

Anonymkode: fa845...729

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

TS her - jeg var sammen med en mann som var 9 år eldre enn meg før han jeg er sammen med nå. Og tanken på at han ble eldre og så endel eldre ut enn meg,var helt fraværende for min del. 

Så hvorfor sitter jeg med disse tankene nå? Går jeg underbevisst rundt og mener at menn er mer utseendeorientert enn kvinner når de går inn i et forhold?

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Av alle forhold jeg vet om hvor kvinnen er så mye eldre så har det blitt samlivsbrudd. Ikke at det er uunngåelig for dere, men det er nok en veldig stor sannsynlighet. 

Hva er det konkret som gjør at du mener det er stor sannsynlighet? 

• Liker 2
Skrevet

7 års aldersforskjell er da virkelig ikke mye. Vi har 17 1/2 års forskjell og stortrives sammen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Mora mi er gift med en fyr som er syv år yngre, og de har vært sammen siden 2004. Om det er sannsynlig at det varer skal jeg ikke si noe om, men ærlig talt, det er ALDRI sannsynlig at et forhold varer. 

Anonymkode: cfab2...42c

• Liker 3
Skrevet

Er 6 år eldre. Aldri vært problem i disse 25 åra. Nå har jeg best helse av oss to da.

Anonymkode: 9be96...ffa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jepp. Siden du vet de er dumme, så slutt og tenk på dumme ting.

Nyt livet, hver dag og vær glad for at dere har funnet hverandre. Mannen blir eldre han også. Er helt normalt å tenke på alderen når man nærmer seg 50, men samtidig er det også alderen hvor man skal skyve unna sånne tanker. 

Du har levd og det synes noen ganger, vær glad for det. Spiller det noen rolle om dere ser eldre ut da? 

Anonymkode: 5d450...506

Ja, jeg må virkelig slutte å tenke dumme tanker og nyte det jeg har nå. For det er så sykt bra, det vi har.
Og hver gang jeg tenker at jeg må roe ned de dumme tankene, tenker jeg samtidig at det kanskje er best å bryte med en gang siden det er uunngåelig at han kommer til å gjøre det slutt når jeg blir for gammel. Sjuke tanker, og skjønner ikke hvor de kommer fra.

Mannen har beina i bakken, er ikke utseendefiksert, og er så inderlig på knærne etter meg. Jeg har INGEN indikasjoner på at dette kommer til å gå rett vest om noen år.

• Hjerte 2
Skrevet
asterix skrev (4 minutter siden):

7 års aldersforskjell er da virkelig ikke mye. Vi har 17 1/2 års forskjell og stortrives sammen.

Fint og godt å høre. Ikke mye sammenlignet med 17 1/2 😀 er kvinnen eller mannen eldst? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Av alle de som er blitt skilt i min omgangskrets, har mannen vært fra samme alder, og inntil 4 år eldre enn kvinnen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er 6 år eldre. Aldri vært problem i disse 25 åra. Nå har jeg best helse av oss to da.

Har dere pratet om alder, aldring osv? 
TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mora mi er gift med en fyr som er syv år yngre, og de har vært sammen siden 2004. Om det er sannsynlig at det varer skal jeg ikke si noe om, men ærlig talt, det er ALDRI sannsynlig at et forhold varer. 

Anonymkode: cfab2...42c

2004, da begynner det jo å bli endel år. Hvor gamle er de? 
og nei, man har jo aldri noen garanti for at noe varer livet ut uansett alder, aldersforskjell osv.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere pratet om alder, aldring osv? 
TS

Ja, men nå er det han som trenger hjelp pga sykdom. Jeg var mye bekymret for dette med alderen de første åra, ikke han. Så er det også slik at kvinner ofte lever lengst. 

Skrevet

Dette løser ts enkelt med å holde seg i form, ta vare på huden og evt sparkle huden her og der. Da betyr ikke alder noe. 

Anonymkode: 68332...397

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er jo bare syv år yngre. Alderen vises hos han også. Med litt stell av hår og hud ser damer ofte yngre ut enn menn på samme alder. Dessuten valgte han deg. Hadde ikke brukt så mye krefter på dette. 

Anonymkode: fa845...729

JA, han valgte meg! Jeg vil så gjerne slutte å bruke krefter på dette. Jo mer jeg tenker på det jo mer setter det seg i kroppen og gjør noe med hvordan jeg møter meg selv i speilet på morgenen. Sjukt uheldig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...