AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Er ansatt i barnahagen Og er 3 måneder på vei med min første ofte opplevd at en foreldre som leverer barna i farta som tar mindre en 5 min. I går så ville jenta på 4 år ha mer kos og nuss av moren når hun var på vei ut døra, Da sa moren «kari du har jo allerede fått nå, du skal få en rask klem, så må mamma gå! Barna venter på deg inne» etter hun ga klem så kom barnet på nuss men da var mor på vei ut døra så lille jenta begynte å hylgrine.. har skjedd sånn nå 4 ganger. Fikk så vondt inni meg for denne jenta eller bare jeg som overdriver? Anonymkode: 095b5...dc9 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 da jeg leverte i går overhørte jeg pappa med storebror som skulle levere minsten si "kom, så blir vi kvitt han og forter oss til SFO!" Små gryter har også hører, tenker jeg. Og gir min sønn en god klem og en bedre avskjed. Anonymkode: 8624f...ba1 10 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Foreldre-shaming kommer det ikke noe godt ut av. Anonymkode: 6cc5b...f6f 31 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 6. oktober 2022 Sannsynligvis har moren erfart at ungen bruker ekstra kos som grunn til å utsette alt, og om hun ikke bryter det så kommer hun seg aldri på jobb i tide. At man ikke kan bruke ubegrenset med tid på kosing ved levering er ikke å være lite kjærlig. Anonymkode: 09129...7dc 72 1 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ansatt i barnahagen Og er 3 måneder på vei med min første ofte opplevd at en foreldre som leverer barna i farta som tar mindre en 5 min. I går så ville jenta på 4 år ha mer kos og nuss av moren når hun var på vei ut døra, Da sa moren «kari du har jo allerede fått nå, du skal få en rask klem, så må mamma gå! Barna venter på deg inne» etter hun ga klem så kom barnet på nuss men da var mor på vei ut døra så lille jenta begynte å hylgrine.. har skjedd sånn nå 4 ganger. Fikk så vondt inni meg for denne jenta eller bare jeg som overdriver? Anonymkode: 095b5...dc9 Jeg synes ikke at dette var lite kjærlig. Jenta fikk både nusser og klemmer, og en god forklaring på hvorfor hun ikke kunne få fler, så ja, jeg synes du overdriver. Anonymkode: 8cf2d...364 59 2 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 6. oktober 2022 Herlighet. Vi fikk beskjed fra pedagogene i bhg at det var best å ta et raskt farvel, i stedet for å dra det ut- for det vill føre til enda mer gråt, behov for klem osv. det ville være forstyrrende for barnet og barnegruppen. Er du pedagog selv ts? Anonymkode: dbfb6...662 50 2 12
AprilLudgate Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ansatt i barnahagen Og er 3 måneder på vei med min første ofte opplevd at en foreldre som leverer barna i farta som tar mindre en 5 min. I går så ville jenta på 4 år ha mer kos og nuss av moren når hun var på vei ut døra, Da sa moren «kari du har jo allerede fått nå, du skal få en rask klem, så må mamma gå! Barna venter på deg inne» etter hun ga klem så kom barnet på nuss men da var mor på vei ut døra så lille jenta begynte å hylgrine.. har skjedd sånn nå 4 ganger. Fikk så vondt inni meg for denne jenta eller bare jeg som overdriver? Anonymkode: 095b5...dc9 Kan være du overdriver. Som noen sier kan det være jenta blir veldig urolig av lang levering (de fleste blir det, derfor barnehager anbefaler at man IKKE haler det ut). Og at hun vet suss/kos er en måte å dra det veldig ut. Istedetfor å dømme foreldrene kan du heller legge tilrette for en smidig overgang. Det er din jobb. 11
saltyliquorice Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Syns den leveringen høres helt innafor ut jeg 😀 16
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Å trekke ut avskjeden gjør sjelden ting bedre - det vet til og med jeg, som ikke har barn og hadde fire vikardager i barnehage for 20 år siden. Moren du beskriver var ikke lite kjærlig, men hun satte en vennlig og fornuftig grense. Jeg har faktisk litt vondt for å tro at du jobber i barnehage når du er så uvitende og fordømmende ovenfor en mors helt vanlige og anbefalte oppførsel. Anonymkode: 084a9...3c7 18 2
kri.star Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Støtter de over meg som sier at dette definitivt ikke er noe å reagere på. Og så blir jeg litt nysgjerrig, du sier at du selv er gravid, regner med at det er første. Hva har du egentlig tenkt å gjøre selv? Alltid la barnet hale ut tiden, selv om klokken tikker - du kommer potensielt for sent på jobb, andre barn og personalet venter kanskje på barnet. Hva hvis barnet uttrykker at det ikke ønsker å gå i barnehagen en dag. Hva gjør du da? Dropper jobben? 14
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Har ikke du en overordnet med kvalifikasjoner i pedagogikk? Anbefaler å ta opp faglige problemstillinger med vedkommende, ikke på internettet. Anonymkode: c6148...c26 17
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Helt normal avskjed når man som voksen har dårlig tid, dessuten kan man ikke drøye ut avskjeden alltid, og det er ofte til barnets beste. Kjenner du godt barnet? Har du jobbet lenge i barnehage? Anonymkode: d46c3...d84 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreldre-shaming kommer det ikke noe godt ut av. Anonymkode: 6cc5b...f6f Helt enig. Hvis en barnehageansatt (noe jeg betviler at TS er, og i så fall er det sjokkerende) reagerer på foreldres oppførsel er det eneste riktige å ta det opp med de andre ansatte. Man går IKKE på et forum for å ta opp ting man får vite eller ser i yrket sitt eller for å henge ut foreldre (uansett om det er anonymt eller "anonymt"). Dette er både ufint og helt vanvittig uprofesjonelt. Anonymkode: 9e1f4...695 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Har ikke barnehagebarn enda, men har nieser og nevøer, og har jo sett selv hvordan de drar ut tiden med "Et nuss til" selv om de har fått 10. Om det er barnehagen, når de skal legge seg eller noe annet, så er det det samme. Forstår godt da at noen setter en stopp ved én kos og ett nuss, også går de, hvis ikke hadde moren stått der i en halvtime til. Anonymkode: cccf0...53d 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg syns heller ikke det hørtes lite kjærlig ut basert på beskrivelsen. Jeg så ikke situasjonen, men tolker det som at barnet har fått klem og gode ord fra moren, som nå skal haste videre til jobb. Innen dette kan de ha hatt det fint sammen hjemme, på vei til barnehagen, i garderoben. Og det kan være moren her som andre nevner, vet at datteren drar ut tiden/vil ha enda mer kos uansett, og overlater resten til deg som er på jobb. Jeg jobber i barnehage og tenker levering og henting, avskjeder og gjenforeninger gjøres ulikt. Fordi foreldre og barn er ulike. Noen koser og gir kyss og sier elsker det mange ganger, andre vinker, smiler ig sier hadet fint før de løper. Og begge deler er fint. En lite kjærlig avskjed ville jeg tenkt på f.eks. som en forelder som sendte et lite barn som var lei seg inn alene, ikke sa hadet eller sa noe lite hyggelig i en sur tone til barnet og så løp av gårde. Anonymkode: ac0cc...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 Det er best å gi kos og gå når du som forelder har bestemt du skal gå, om du lar barnet drøye det en dag så kan det ta enda lengre tid neste gang for barnet ser at det virker. foreldre skal jo og rekke jobben sin. mor og barnehageansatt Anonymkode: c851f...2bf 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 Ågud 🙉 hvordan ellers skal vi levere barna i barnehagen, fikk også beskjed ifra barnehagen og bare ta en rask farvel. Så blir det masse kos og nuss når vi henter. Så ja du overdriver 😅 Anonymkode: 02a93...38e 3
tussi84 Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 Det beste er korte farvel. Noen få klem/kyss og så fortelle barnet at nå må mamma gå. Mamma eller navnet på den som skal hente, henter deg etterpå. Så vinker man og sier ha det. Barnet blir mer usikker om man som foreldre bruker lang tid på dra. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 Det ene barnet mitt har også holdt på med kosing og kosing. Vi var ettergivende i starten men det tok aldri slutt og hun ble veldig lei seg, for etterhvert måtte vi faktisk gå. Ble enig om max tre klemmer og da ble levering mye bedre. Tror noen barn gruer seg til avskjeden og holder på den så lenge som mulig, men følelsene blir bare verre. Du som jobber i barnehage burde vite dette? Anonymkode: 14eba...1f5 6
Sofakona Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 Du overdriver... innimellom har man faktisk ikke tid til 100 koser og kysser... Og det er mye verre når foreldre lar barna bestemme tiden det å si hade...de kan da bruke 10 min pp å si hade og levering blir enda hardere 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå